Hoelang???

Heee meiden,

Het is echt een dom vraagje maar…

Hoelang is normaal om over een bakje yoghurt met muesli of een bak havermout te doen?

Ik kamp met een eetstoornis en doe er echt een uur en een kwartier over, en dan soms nog het gevoel alsof ik snel eet… ):

Iemand tips, steun? :flushed:

Als jij het opeet is het goed toch? Elke hap is misschien wel een overwinning dus maak je er niet druk om hoelang je er over doet. Sommige mensen eten heel snel en dat is ook niet goed. Eet gewoon lekker je bakje op en maak je niet druk om hoelang je er over zou moeten doen…

Ik heb dat denk ik in 2minuten op, maximaal :’)
Maar ik ben het eens met LaManzana, als je het maar op eet. Ieder bakje dat je eet, hoe sneller het gaat.

Tot een minuut of 10 lijkt me normaal. Ligt eraan hoe groot het bakje is :stuck_out_tongue: Maar het gaat er bij jou denk ik om dát je het opeet. Dat je het uiteindelijk binnen krijgt. Ben je al in behandeling? In dat geval zal het als het goed is steeds beter gaan.

Ik zou er zelf een minuut over doen denk ik. Ook niet echt gezond maar ik eet echt heel snel. :stuck_out_tongue: Ik heb wel eens geprobeerd het wat rustiger aan te doen maar uiteindelijk ging ik dan toch weer sneller eten omdat het me irriteerde dus ja…

Dat had ik ook in het begin van mn es toen ik moest eten. Maar nu doe ik er een halfuur over omdat ik echt een volle bak eet dan.

Voorop staat inderdaad dát je het eet, knap van je. Het uiteindelijke doel is om je eetpatroon ook weer normaler te krijgen.
Ik weet dat ze bij verschillende klinieken de regel hanteren dat je binnen een half uur klaar moet zijn met je lunch/ontbijt. Een ontbijt is meestal iets groter dan alleen een bakje met muesli (tenzij je genoeg neemt om min. 2 à 3 boterhammen te vervangen?), dus eigenlijk is een half uur hierover doen al best lang.
Je hoeft natuurlijk niet alles meteen te kunnen, stap voor stap overwinnen!
Succes en sterkte.

Ik zou er ongeveer 10 - 15 minuten over doen denk ik.

Steun krijg je niet van me.
Ik ben een sportvrouw, dus een bakje yoghurt is bij mij binnen 10 min tot max een kwartier weg.

Mag ik vragen wat je met deze vraag wilt bereiken?

Ik zelf zou er maximaal 3 minuten over doen. Maar in jou geval is dat natuurlijk anders, het gaat erom dat je het helemaal opeet. Dat vind ik al heel knap van je, ga zo door!
Elke keer zal het wat sneller gaan! Blijf wel doorzetten!!

Bedankt voor deze reacties meiden!