Hoelang voor pijn verdwijnt :(

Pff, het is sinds 3,5 maand uit met mijn nu ex. we hebben 4,5 jaar iets samen gehad, hij was/is mijn eerste vriend geweest. en heb zelfs mijn eerste zoen met hem gehad.
Het is echt over, naar 1 week wassie al opzoek naar een ander (ik heb toen heel stom zn facebookchats zitten controleren)
En naar 1,5 / 2 maand had hij al een ander.

ik ga door met mijn leven, en heb ook vaak leuke momenten. ik probeer het echt.
Maar waarom telkens als ik alleen ben blijft het zo ontzettend zeer doen.

En hebben mensen het zelfde meegemaakt, hoelang duurde het voordat je verder kon. of kwam er een jongen op je pad die hem deed vergeten.
gingen jullie meteen daten, of zijn jullie eerst helemaal los gegaan. of juist niet.

Kort samengevat
Hoe zijn jullie omgegaan met jullie verdriet. en wat deed je als je ineens met een inzinking te maken kreeg

Wat naar voor je! Probeer echt zo veel mogelijk leuke dingen te doen. Wat ook misschien helpt is om hem uit je nieuwsoverzicht te verwijderen op facebook, dan zie je geen updates meer van hem en word je niet geconfronteerd met zijn nieuwe vriendin. Verder heeft het tijd nodig, en dat kan heel lang duren helaas.

Jeetje, en al helemaal dat hij werkelijk meteen op zoek gaat weer…
Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Doe dingen waar je vrolijk van wordt.

Aah meis wat heftig! :frowning_face: vind het echt verschrikkelijk voor je! pff ik leef zo met je mee he!
Ik denk dat de pijn nog wel even blijft…
Het is ook niet handig dat je meteen helemaal ‘‘losgaat’’ met daten en opzoek naar een ander, ik snap wel dat je die aandrang/kan hebben/hebt omdat je niet met hem bezig wilt zijn… Misschien dat je over een tijdje wel kan beginnen met een ‘‘leuke date’’ ofzo?.. Je moet iniedergeval veel afleiding zoeken! spreek met vriendinnen af, trek je leukste kleding aan en doe wat make-up op! Dus niet hele dagen depressief thuis zitten… (want volgensmij is die drang best groot? omdat je gewoon de puf er niet voor hebt om nog wat leuks te gaan doen)

Heel veel sterkte!
Xoxoxo

Ik heb al mijn pijn maar een beetje weggestopt in het begin. Maar daar kun je beter niet naar luisteren want dat is stom haha.

Leuke dingen gaan doen met je vriendinnen is het beste :slightly_smiling_face: Lekkere afleiding en alles stapje voor stapje verwerken. En sorry dat ik het zeg maar ik vind het best lame dat hij na 1 week al op zoek was naar een ander. Die komt zichzelf nog wel tegen

Klote dat hij al meteen een ander heeft… Waarschijnlijk is dat gewoon zijn poging om over jou heen te komen. Mijn vriend en ik zijn nu bijna twee maanden uit elkaar, ook na een relatie van vijf jaar. Maar we zijn nog zo verliefd op elkaar dat het nog niet echt uit voelt. Ik denk dat de echte pijn nog komt. Ik kan je dus helaas nog geen advies geven.

wat erg voor je!
ik heb ook zo gezeten mr ik ben gewoon leuke dingen gaan doen met vriendinnen enzo.
en lol hebben je moet die tijd niet aan een vriendje denken tot dat je zelf zeker weet dat je over hem bent! en dan pas weer gaan daten met jongens.
maar voor nu ik heb dit ook gehad zoek steun bij je vriendinnen die steunen je vast wel! maak lol en misschien kom je zonder dat je het weet een hele leuke jongen tegen! maar voor nu gwn lol maken!!

Aah wat rot :frowning_face: Uit ervaring weet ik dat het geen kwestie is van een paar weekjes. Ik heb mezelf ongeveer 4 maanden lang vreselijk gevoeld, daarna is het bij mij toch weer (onverwachts) goedgekomen. Er zal dus echt wel een flinke tijd overheen gaan, maar probeer inderdaad zoveel mogelijk afleiding te zoeken. Sterkte!

Het komt goed! Je zal het van iedereen horen maar het is ook gewoon echt zo! Vorig jaar september is het uit gegaan met mijn eerste vriendje waar ik 3 jaar mee had. Ik was er helemaal kapot van, en heb me zo ellendig en verdrietig gevoeld, ook gewoon als ik met m’n vriendinnen was voelde ik me rot. Uiteindelijk is dat gewoon gaan slijten en heb ik andere jongens ontmoet. Uiteindelijk heb ik een halfjaar nadat het uit was weer een nieuwe relatie met een andere jongen. Ik ben zeker niet helemaal los gegaan, dat zou ik ook niet aanraden, blijf gewoon lekker jezelf dan ben je veel aantrekkelijker dan dat je opeens helemaal los gaat. Nu wil m’n ex vriend me zelfs terug, dat had ik op het begin nooit kunnen voorstellen. Hij weet dat dat er niet in zit omdat ik nu een nieuwe vriend heb, maar we zijn gelukkig hele goeie vrienden gebleven en geven nog steeds veel om elkaar. Je weet niet hoe het loopt en hoe het lopen zal, dus leef gewoon met de dag en kijk wat er op e pad komt! Sterkte!!

Ik heb hetzelfde meegemaakt en zit er nu nog steeds een beetje mee. Het is wel een heel stuk minder geworden door leuke dingen te doen en andere jongens te ontmoeten als je uitgaat. Probeer niet aan hem te denken. Mijn ex maakte het uit en een dag later ging ik uit en zoende ik met een andere jongen terwijl mijn ex stond te kijken. Doe dat in ieder geval nooit want je gaat je er niet beter door voelen! Probeer hem te vergeten en ga leuke dingen doen. Het gaat vanzelf over, echt waar!

Ik denk dat het sowieso verschilt per persoon. Bij mij duurt t altijd heeeeel erg lang voordat ik over een jongen heen ben en vind t verschrikkelijk maar kan er niets aan doen.

Maar ik weet wel dat het overgaat :slightly_smiling_face:

good luck <3

Ik heb exact hetzelfde gehad en was er kapot van!
Heb aan een goede vriend gevraagd wat ik het beste kon doen en hij gaf me de tip dat ik met dat soort dingen muziek op moet zetten naar je humor en lekker even moet huilen zodat het er uit is!

het enige wat inderdaad eigenlijk helpt is zo veel mogelijk leuke dingen doen.
maar dat kan inderdaad helaas heel lang duren!

Na 7 maanden ben ik er nog steeds niet over. Niemand gaat ooit kunnen zeggen hoelang die pijn zal duren, dat verschilt per persoon. Het is echt moeilijk, ik weet het. Verwijder hem overal, zodat je hem nergens meer ziet. En heel veel leuke dingen doen, zo veel mogelijk je gedachten veranderen, en als je wilt huilen, dan huil je gewoon, dat kan ook goed doen!

wow heftig, geen idee, ik wil er eigenlijk niet aan denken, heb nu 4 jaar. Maar was een eikel, waarom is t over gegaan en hoe kan hij je zo behandelen?

Heb je hem verteld wat je er van vind, al is het maar puur voor jezelf?

En ja, afleiding zoeken, je verdiend beter :slightly_smiling_face:

waarom is t dan uit :open_mouth:

Is een beetje moeilijk om in het kort uit te leggen, maar hij en ik hebben een totaal ander beeld van hoe onze toekomst eruit moet zien. Daarbij kwam ook dat ik een ontzettend intensieve opleiding volg, wat veel van me vergt. Terwijl hij geen opleiding doet, niet/nauwelijks werkt, nog thuis woonde (terwijl hij 25 is) en eigenlijk geen flauw idee had wat hij met z’n leven wilde doen. Dat ging op een gegeven moment echt storen in de relatie. Vooral omdat ik 120km van hem vandaan woon en ik elke keer degene was die elk weekend naar hem toe kwam.

Dit is zo een moeilijke situatie! Ik zit in dezelfde situatie als jij nu zit. Eind vorig jaar heeft mijn ex het ook gedaan gemaakt en ik ben er nog altijd niet over! Na twee maanden had hij ook al iets met de vriendin van zijn beste vriend. Ik had hen al eerder betrapt en ja toen hij het gedaan maakte met mij, wist ik ook al zeker dat hij bij haar zou proberen en dat zij er ook op uit was. Toen zij hoorde dat het tussen ons gedaan was, heeft ze het ook met haar vriend gedaan gemaakt en ja zo ging de bal aan het rollen.
Ik heb nog altijd spijt dat het gedaan is en zou er alles aan doen om die jongen terug te winnen. Je eerste liefde is altijd zo een belangrijke liefde! Samen hebben we 4 jaar gedeeld en ja dat gooit ge niet zomaar weg.
Ik heb nog altijd geen oplossing gevonden om erover te geraken. Ik durf zelfs niet meer vaak op stap te gaan uit schrik dat ik hen daar tegen ga komen en mezelf dan helemaal ga verliezen.

Meid, uiteindelijk zullen we er wel overgeraken, ofwel mét ofwel zonder, that’s the question!
Als iemand eventueel ook nog tips heeft om nieuwe, leuke mensen te ontmoeten laat het maar weten want ik ben geen held in het echte dagelijkse uitgaansleven :dry: