Hoelang voor je weer nuchter bent?

Heyy ik had een vraag. Ik ga over een paar dagen met vrienden ergens heen en ze nemen likeur mee. Ik heb met mezelf afgesproken om niks te drinken. Maar voor alle zekerheid wil ik het toch vragen. Want mijn ouders geven mij een blaastest als ik thuiskom. Ik ben 15 jaar en een meisje. Als ik toch aangeschoten/dronken wordt van de drank, hoelang duurt het dan ong tot de blaastest niks meer registeert van de drank?

En zit er verschil in omdat het geen prof blaastest is maar gewoon eentje van de winkel?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Kom jij dezelfde avond/nacht wanneer jij wilt gaan drinken weer thuis?

Ik kom rond 12 uur weer thuis.

Maar dit is in de urine. Is het bij een blaastest niet anders. Het is ook geen profesionele blaastest dus maakt dat verschil uit?

De lever doet 1 á 1,5 uur over de afbraak van 1 standaardglas alcohol. Als je 8 glazen drinkt, is de lever dus 8 tot 12 uur bezig om de alcohol af te breken. Dit betekent dat je na een avondje stevig drinken 's ochtends nog steeds alcohol in je bloed kunt hebben. Je kunt niets doen om te zorgen dat dit sneller gaat. Dus niet door koffie, niet door veel bewegen, niet door een koude douche te nemen of te eten.

Letterlijk overgenomen van het internet…

Betekent dit dan ook dat het door een bij action gekochte blaastest te herkennen is?

Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik zou het er niet op gokken…

[quote=“Http.daphne, post:1, topic:188536”]

:face_with_raised_eyebrow: :face_with_raised_eyebrow: :face_with_raised_eyebrow:

Gewoon niet drinken dus. Al helemaal geen likeur.

Ik vind het persoonlijk nogal vreemd dat je van je ouders een blaastest moet doen. Maargoed, je ouders vinden het duidelijk niet goed dat je als je drinkt, jij bent van plan niet te gaan drinken, en je bent 15.
Dus ik zou, zoals @stopcontact al zei, gewoon niet drinken ipv je druk te maken over een blaastest.

Niet drinken.

Ga niet drinken, dan heb je geen kopzorgen of je de blaastest kan halen of niet.
Vrij simpel, toch??

Je zegt zelf dat je niet gaat drinken, dus waarom zou je je zorgen maken??

Niet drinken, maak het niet moeilijker dan het is.