Hoelang reizen jullie naar school?

Heee allemaal,
Ik ga aankomend jaar studeren en ik twijfel nog tussen 2 studies. De ene is in mijn eigen woonplaats, de andere studie is 1,5 uur reizen. Is dat goed te doen? Want op kamers wil ik eigenlijk absoluut niet…

Ik moet een uur, dus een uur heen en dan een uur terug.

Is te doen… Maar ik denk dat je 1,5 wel gauw zat bent om eerlijk te zijn. Maar je kan alsnog je tijd goed besteden in de trein, dat wel.

Zit ik ook tussen te twijfelen. Voor mij is het of 20 minuten, of 2 uur met de bus. (trein kan ook maar is meer gedoe). ik ben alleen ook nog eens wagenziek dus dan zou ik elke dag 2 reistabletten moeten slikken, ook niet echt gezond.

Ik denk dat je moet overwegen, of je de reisafstand het waard vind?

Ik ben ook heel erg snel en veel wagenziek, maar totaal niet in de bus. Heel raar, maar het is zo. Dus ik weet niet of je ervaring hebt om met de bus te reizen, maar anders kan dat bij jou ook wel het geval zijn misschien.

Wat ook handig is om aan te denken…
Sommige lessen beginnen om half 9, als je dan nog moet reizen;
Rijdt er dan wel een bus/metro/trein?
Vaak wel hoor, maar als je in een “dorp” woont dan kan dat vaak tegenvallen!

Zelf reis ik maar 20 minuten, dus ik heb er gelukkig geen last van :slightly_smiling_face:

Ik reis 1,5 uur van deur tot deur. Op zich prima te doen, maar je skipt wel veel sneller een college van een uurtje omdat je dan geen zin hebt om daar totaal 3 uur voor te reizen.

Ik reis precies dit en vind het goed te doen.
Of nja, het is hoe lang ik onderweg ben van mijn huis tot aan de schooldeur xD
Wel jammer als ik om 08:30 moet beginnen; 07:00 van huis, maar verder gaat het allemaal goed!
En de tijden verschillen vaak per blok en bij veel opleidingen hoef je niet iedere dag :slightly_smiling_face:

Als ik uit mijn raam kijk, zie ik mijn school. Ik woon sinds een maand in een studentenflat tegenover de school.
Hiervoor was ik 75 tot 90 minuten onderweg. En dat keer 2 dan.

1,5 uur is wel te doen vind ik.
Ik woon helemaal niet ver van school, met de auto een halfuurtje…
Maar met de bus doe ik er 's ochtends 1 uur en 3 kwartier over.
En de terugreis een uur tot 1,5 uur.
Maar hier zit vooral veel wachten op de bus in enzo

Hmm okee, ja om 7 uur van huis zal dan wel wennen worden, maarja je moet iets als je niet op kamers wilt haha! Hoe zit het meestal met de schooldagen op het hbo? Zijn dat lange dagen (als in van 9 tot 5) of valt dat heel erg mee?

10 minuten fietsen :sunglasses:

Ik woon in Utrecht heel dicht bij het station dus ik hoef maar 10 minuten te lopen naar het spoor, vervolgens zit ik 20 minuten in de trein naar Amsterdam. En dan ongeveer een halve minuut in de metro en dan ben ik op school…
Maar aangezien ik zo ongeveer iedere keer op een andere locatie les heb tegenwoordig, kan het soms wat langer duren, maar over het algemeen doe ik er niet zo lang over…

Ik zit nu op kamers, maar ik heb een hele maand op en neer getreind, ook 1,5 uur net zoals jij zal moeten. Op zich had ik helemaal geen probleem met het treinen, maar als er vertragingen waren, was het wel stressvol. Aan het begin van het jaar wist ik wel dat ik na een week of 5/6 in mijn kamer zou kunnen, en vooral de laatste 2 weken kreeg ik een steeds grotere hekel aan het treinen. Dat kwam waarschijnlijk omdat het toen ook drukker werd in mijn studie. Dan ga je je pas echt goed realiseren hoeveel tijd je eigenlijk kwijt raakt op een dag. Daar kwam ook nog bij dat ik niet echt leuke dingen in mijn nieuwe studentenstad kon doen na colleges of 's avonds, want de laatste trein ging alweer om half 11. Je moet ook steeds vroeg naar bed omdat je wekker de volgende dag ook weer vroeg gaat, dus veel vrije tijd hield ik niet over.
Ik moet wel zeggen dat het op kamers zitten nu heel erg goed bevalt!

Dit is misschien heel offtopic, maar je hebt ook van die polsbandjes met zo’n knopje, en die helpen bij mij ook tegen wagenziekte! Ik gebruikte ze vroeger en mijn moeder had ze pas weer eens gekocht om te kijken of het nog steeds werkt, en ze helpen erg goed :slightly_smiling_face:

ontopic, ik fiets elke dag ongeveer 25 minuten heen en 25 minuten terug :slightly_smiling_face:

mijn eerste blok was kut.
09:00 tot 16:00
09:00 tot 17:00
en 09:00 tot 12:00

Maar nu is het heel chill.

Maandag van 10:00 tot 15:00
Dinsdag van 09:00 tot 13:30
Woensdag stage
Donderdag van 10:00 tot 12:30
Vrijdag vrij :grinning:

Ik moet ongeveer een uurtje met de bus en de trein reizen naar mijn universiteit. Ik vind het zelf prima te doen! Die tijd kan je ook best nog nuttig besteden :wink:
Wel moet je je erop voorbereiden dat er vaak storingen zijn bij de treinen. Ik heb al heel vaak meegemaakt dat ik op het station aankwam en de treinen reden niet.

Ja dat gaat wel echt het grootste nadeel worden, zeker in de winter… Dan wordt het of heel lang reizen, of ik kan helemaal niet op school komen

Een uur

Ik ben van thuis tot aan mijn school een uur onderweg.
Dus in totaal ben ik 2 uur onderweg als ik naar school moet.

Ik reis ook ongeveer anderhalf uur en dat doe ik ondertussen al drie jaar. Ik heb heel vaak om 8.30 les gehad, dus vroeg opstaan en vroeg van huis, maar ook daar wen je aan. Dus wat mij betreft is het goed te doen.

Houdt er wel rekening mee dat als je nu een trein hebt die heel vaak vertraging heeft, dat er van je verwacht kan worden dat je dan altijd een trein eerder pakt. Gewoon voor het geval dat…ook al ben je dan heel vroeg op school. Om deze reden ga ik nooit met de intercity, maar met de stoptrein/sprinter die een kwartiertje eerder vertrekt. Hiervan durf ik tenminste te zeggen dat ie amper vertraging heeft en dat ik op tijd op de uni ben.