hoelang niet zwemmen met navelpiercing?

hoi allemaal!
aangezien men rapport super was (hihi) mag ik van men moeder straks een navelpiercing gaan laten zetten. ik wou hem nu nog rap gaan laten zetten aangezien de zomervakantie eraan komt en ik dus op vakantie ga. maar blijkbaar mag je 6!!! weken niet zwemmen met een navelpiercing? en aangezien ik over 20 dagen op vakantie vertrek zou ik dat toch wel even willen weten…
iemand ervaring hiermee?

ja je zou ook kunnen zeggen vraag het aan de piercer, maar als het effectief zo is van dat zwemmen dan is het beter dat ik gewoon niet naar de piercer ga aangezien ik daarvoor een uur onderweg ben

Zou het niet doen, na 20 dagen is je piercing nog niet helemaal genezen en kan er dus allemaal troep in komen, uit chloorwater of zeewater.

Hou je aub gewoon minstens aan die 6 weken. Denk eens aan hoeveel bacteriën er in die open wond komen, dadelijk gaat je navel nog ontsteken en etteren. Dát ziet er pas mooi uit voor de zomer.

ik zou niet met navel piercing zwemmen,je wilt toch geen bactierie oplopen
ik zou gewoon wat er zagt is aan houden tot piercing goed genezen is.

Wacht gewoon met het zetten tot na de vakantie, dan heb je veel minder gezeik met het wel of niet zwemmen :slight_smile:

Minimaal 6 weken niet zwemmen. De genezingsperiode van een navelpiercing is 6-9 maanden en eigenlijk is het verstandig om in die hele periode niet te zwemmen.

Doen. Gewoon zetten en lekker zwemmen, gegarandeerd dat dat ding daarna problemen gaat geven. :grinning:

Oh en na het zwemmen gewoon sterilon op doen en er goed aan draaien, misschien even eruit halen ook!