hoelang met studie bezig?

Ik vroeg mij zo af hoe veel tijd jullie per dag aan je studie/schoolwerk besteden.
Omdat ik mijn studie verkort wil afronden (in drie jaar inplaats van 4) ben ik nu bijna 24/7 met mijn studie bezig.
Hoe zit het bij jullie en hoeveel tijd hebben jullie over voor hobbies ed.

Hangt per periodes af, in de tentamen periode ben ik als een gek aan het leren en heb ik vrij weinig tijd voor hobby’s ofzo. Zit nu weer in de eerste periode van school en nog niet heel veel gaande. Dus ik probeer nu wat voor te werken zodat ik in de drukke periodes me kan concentreren op de belangrijkste dingen. Nu heb ik nog genoeg tijd dus werk ik de makkelijkste dingen als eerst uit. Maar indien je je studie verkort wil doen betekend dat veelal wel dat je veel tijd eraan moet gaan besteden en dat de rest een beetje op een lage prioriteit komt :slightly_smiling_face:

Bij mij valt het wel mee. :] Ik ben vooral veel tijd kwijt aan het reizen naar de universiteit haha (3u retour). Thuis lees ik dan de stof nog eens door en ik vat het samen (dan hoef ik tijdens tentamens ook niet ineens héél veel te gaan doen), en bij sommige vakken maak ik nog wat opdrachten. Ik hou er tijd genoeg naast over, kan doen wat ik wil!

Alleen doe jij denk ik hbo, omdat je het over 4 jaar hebt? Want dan heb je waarschijnlijk al veel college-uren, of niet? Dat heb ik helemaal niet namelijk (5 college’s per week ofzo), scheelt heel veel tijd…

Welke opleiding doe je? en op welk niveau als ik vragen mag?

Ik besteed momenteel helemaal geen tijd aan mijn huiswerk of uberhaupt aan school. Enige wat ik doe is bepaalde vakken volgen en luisteren tijdens de lessen. Ik heb vwo gedaan en ben momenteel bezig met een versnelde opleiding mbo om de basis etc. te leren. De opleiding is normaal 4 jaar en ik doe hem in 1 jaar.

Waarom doe je mbo als je vwo hebt gedaan…? :stuck_out_tongue_winking_eye:

^dat zegt ze toch. om de basis te leren.

eeeh wat besteed ik er aan, misschien een uurtje per week hahaha en dat is dan collages maken, de rest doe ik op school

Om de basis etc. te leren en te kijken of het wel echt iets voor mij is. Het is overigens een opleiding voor (afgestroomde) havisten/vwo’ers dus het is niet een opleiding waar je naar toe kan met vmbo.

Ik doe zelf ook een HBO opleiding versneld (ook 4 jaar ipv 3 jaar)

En ik moet zeggen dat ik niet veel voor school doen, het is niet dat ik niks uitvoer maar het is misschien gemiddeld 1 uur per dag.

Ik ga gewoon naar ieder college… doe dan actief mee… en dan weet ik al minstens de helft voor het tentamen!