Hoelang leer jij voor een Frans/ Duits proefwerk?

Hoelang ben jij bezig met leren voor een proefwerk van frans of duits? (In totaal)
  • 30 min
  • 1 uur
  • 2 uur
  • 4 uur
  • 6+uur

0 stemmers

Hallo,
Ik heb zelf nooit enig idee hoelang ik ongeveer bezig zou moeten zijn met leren voor een proefwerk/ overhoring. Als jullie nog tips hebben om te leren lees ik het ook graag.

• denise

Ik heb een talenknobbel. Dus 30 minuten. Soms minder.

Mmm…soms niet,en dan haal ik nog een 8. Maar anders ongeveer 1 uurtje.

bij elkaar, 2/3 uur? ja ik ben niet zo goed in talen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Maximaal een halfuur/drie kwartier, maar dat geldt voor alle toetsen behalve wiskunde (of echt een uitzondering zoals dat ik het halve geschiedenisboek moet leren, want dan ben ik natuurlijk véél langer bezig).

Verdeelt over een paar dagen, samen wel rond de 3,5 uur denk ik.

Ligt aan de hoeveelheid hè. Op school krijg ik momenteel drie hoofdstukken idioom of meer, dus daar ben je sowieso wel drie dagen (per dag anderhalf uur of zo) mee bezig.

Maar jij zat toch in de brugklas? Dan zou ik eerder iets van 30 minuten zeggen, dat was echt heel makkelijk en weinig :’)

^ nee, zit (jammer genoeg) al in de 3e

Voor de derde een uurtje denk ik.

Oke, dan zit ik er gelukkig niet zo ver vanaf, begon al heel erg te twijfelen want een vriendin van me leert minimaal 7 uur(!!!) voor een proefwerk!

Tnx denise

Hangt af van hoeveel leerstof het is

dagje van te voren, 1,5 uur ofzo

Ehm, Frans als ik het niet snap een half uur.
En Duits leer ik niet.

Talenknobbel en ik kom veel in Duitsland. :’)

Ik zit ook in de derde. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel de leerstof is maar voor de grote toetsen ongeveer 1 uur.

niet, want ik heb geen frans en duits.
vroeger moest ik vooral voor frans heeeel veel doen en dan haalde ik vaak nog een onvoldoende. duits ging wel.

Ik heb een soort talengezwel geloof ik (tenzij het Duitse grammatica betreft, dan is het maar een klein knobbeltje) dus ik spendeer er nooit heel veel tijd aan.

Duits een boel, 1,5 uur denk ik. Maar dat komt doordat we computertoetsen hebben en een spatie teveel is een punt aftrek :’). Frans niet, of het moet een dictee zijn, dan leer ik bij elkaar denk ik drie kwartier, maar we krijgen dan ook altijd tijd op school.

Meestal een uurtje.

ligt eraan welke taal, maar wrts.nl nieuwe testversie gaat alles sneller (: