Hoelaat moeten jullie thuis komen?

Ik ben 15 jaar en me moeder is nogal streng op het gebied van: ‘hoelaat kom je thuis?!’
Dat is vast ook omdat ik in een erge wijk woon.
Ik moet bijv al voor 6/7 uur thuis zijn terwijl andere meiden hier in de buurt pas later hoeven.
Ik heb niks te klagen hoor.

Alleen ben ik benieuwd hoelaat jullie thuis moeten zijn & hoe oud zijn jullie?

Ligt er bij mij een beetje aan of ik met een groepje ben of met z’n tweeën. Mijn ouders hebben ook liever niet dat ik nog tot heel laat buiten ben als we met z’n tweeën zijn, maar met een groepje maakt het ze niet zo veel uit. Echt een specifieke tijd heb ik niet.
Ik ben trouwens 15

Ik denk dat ik het verkeerd begrepen heb, haha. Ik dacht dat je bedoelde met uitgaan dat je 's ochtends voor 6 uur moest thuis zijn. Laat maar :'D

Om toch nog een nuttige reactie te geven: doordeweeks kom ik thuis van school om 6 uur en mag ik ook niet meer weggaan (in de winter, in de zomer wel). In het weekend mag ik uitgaan, maar mijn ouders brengen me en komen me terug ophalen ook zodat ik niet over straat hoef te lopen. Beetje overbeschermend, haha.

18/19h door de week of ook in het weekend? Ik vind het er namelijk nogal vanaf hangen waar je heen bent.
Op zich vind ik door de week om 19h thuis zijn niet verkeerd.

Ik ben trouwens 22 maar dat is dus niet te vergelijken met jou.

S’weekends mag ik het zo laat maken als ik wil
en doordeweeks rond 10 uur, maar ik ben in de 20 (en woon nog thuis)

alleen toen ik jouw leeftijd had, moest ik ook rond 6 uur thuis zijn. sowieso voor het donker thuis zijn. dat vind ik dus niet vreemd.

Wil even zeggen dat ik dit echt supergoed vind :slightly_smiling_face: Heel veel tieners klagen de hele tijd op internet over de regels van hun ouders, jij doet dat niet aangezien je ook snapt waarom je ouders ‘streng’ zijn (want je woont in een enge wijk).

Ik bericht mijn moeder altijd of ik wat later thuis mag komen ,omdat ik nog met vriendinnen naar de stad ga bijvoorbeeld maar ik ben meestal 4 uur thuis.

Ik ben 20 en ik moet echt niet te laat thuis komen vooral niet nu het zo snel donker wordt. Mama wil me voor 9 uur thuis zien hahaha

Gewoon door de week moet ik om 17:00 al thuis zijn en in het weekend 22:00. In de vakanties 23:00. Ik ben trouwens 17.

Zolang ik samen rijd met een vriendin of door een jongen thuisgebracht wordt (alleen meefietsen) maakt het mijn ouders allemaal niet zoveel uit, als ik maar eventjes kom zeggen dat ik thuis ben in de slaapkamer

Ik ben 19 en woon op mezelf dus ik kan het zelf bepalen.

Als ik in het weekend thuis thuis ben maakt het hun ook niet uit, ze zien me wel weer verschijnen.

Toen ik thuis woonde, was het doordeweeks altijd 10 uur. Behalve als ik moest werken tot 10. In het weekend had ik toen ook geen regels.

Toen ik 15 was zagen ze me wel graag om een uur of 8 uiterlijk thuiskomen. In het weekend 10 en anders haalden ze me op.

Rond die leeftijd doordeweeks voor het eten of na het eten als ik ergens anders bleef eten. Dus eh ja meestal voor zessen ofzo?
En in het weekend geloof ik een uur of 10, en dan graag met iemand meefietsen.

Ik vind dit wel heel vroeg, toen ik 15 was moest ik om 10 uur ofzo thuis komen als ik buiten was.
Als ik bij een vriendin was rond 11 uur.

Kan je niet gewoon zeggen dat je naar een vriendin gaat?

Rond die leeftijd was het eigenlijk voor mij thuis de vuistregel dat wanneer de straat lampen aan gingen ik naar huis moest komen.
Nu ben ik 24 en heb ik uiteraard geen avond klok. Hoewel mijn moeder me wel altijd een bericht stuurt als ik voor 12:00 's nachts niet thuis ben :p.

9/10 uur mocht ik het toen.

Ik moet doordeweeks om 10 uur thuis zijn en in het weekend 2 uur(ben nu 16). Toen ik 15 was doordeweeks half tien en weekend 11 uur.

Ik heb nog best geluk, ik ken inderdaad mensen(en dan alleen meisjes, over seksistisch gesproken) van mijn leeftijd die niet meer alleen over straat mogen als het donker is terwijl het absoluut niet onveilig is. Dat snap ik tbh niet, dat je als ouder zo overbezorgd kan zijn dat je denkt dat je kind niet alleen over straat kan in het donker terwijl de kans dat er iets gebeurt bijna nul is. En dan snap ik vooral ouders die hun dochter niet alleen over straat laten gaan maar hun zoon wel niet. De angst dat er wat gebeurt is echt heel irrationeel.

's Weekends tot 4 uur 's nachts.
Doordeweeks tot 10 uur.

Ben 17 jaar

Als ik naar school was geweest, moest ik gewoon na school direct naar huis… Ook na het werk… Mocht niet blijven kletsen of na school met vriendinnen afspreken, nee meteen naar huis. Maar dan was mijn vader ook gigantisch streng :dry:

Dit ja. En nu ik thuis zorg voor mijn zusje van 14 (ben zelf 23) heb ik eigenlijk dezelfde regels. Als ze laat weten waar ze uithangt, of ze mee-eet en wanneer ze thuiskomt, ben ik allang tevreden.

Ik heb ook nooit echt regels gehad qua thuiskomen :slightly_smiling_face: Liet af en toe wel weten met wie ik was of waar ik was, maar verder was het altijd ‘veel plezier!’ :slightly_smiling_face:
Ligt er ook heel erg aan of je ouders vroeger regels hadden en/of wat ze zelf vroeger hebben meegemaakt, misschien kan je daar ook eens over vragen?
Ze vonden bij mij namelijk dat ik zelf verantwoordelijk was en als mijn schoolcijfers er maar niet onder gingen lijden :slightly_smiling_face: