Hoee!? De pill..

Ik slikte eerst de pil al, ben even gestopt omdat het niet zo lekker ging.
Maar ik ben vandaag ongesteld geworden (vrijdag dus,)
Van mn huisarts moest ik met een nieuwe strip beginnen, maar het is vrijdag… moet je dan met de pil die staat op vrijdag beginnen of gewoon de aller eerste (de maandag dus)

Pleassee help me ! xd

alvast bedankt xxx

Hoi!

Heb je een periodieke pil dan? Is het zo dat voor iedere dag een pil met een andere dosering erin zit? Waarschijnlijk niet als dit je eerste pil is, dus dan kun je gewoon op de pil van vrijdag beginnen. Iedere pil is namelijk hetzelfde dan, die dagen die erbij aangegeven staan, zijn alleen als herinnering, zodat je niet zo makkelijk een dag overslaat/ 2 keer neemt.
Hopelijk snap je het zo!

gewoon die nemen waar vrijdag bij staat! dat is alleen ter herinnering dat je geen dag hebt overgeslagen

Hoogstwaarschijnlijk maakt het niet uit, maar ik zou met vrijdag beginnen. Het fijne is dat je zo kan zien of je een dag vergeten bent. Als je je strip leeg is, op die 4 andere pilletjes na, dan zou ik die 4 pilletjes als reservepil gebruiken. Bijvoorbeeld als je een keer ziek bent en moet overgeven ofzo. Ik gebruik reservepillen ook als ik ongesteld ben en ik wil mijn stopweek eerder beeindigen, dan hou ik me altijd aan de ‘dagen’ van de strip. Overzichtelijker :3

Het maakt geen barst uit welk pilletje uit de strip je pakt, ze zijn allemaal hetzelfde. Die dagen staan er alleen bij voor jezelf als duidelijkheid.

Dat is niet met alle pillen zo, sommige soorten hebben zelfs 7 ‘neppillen’ voor de stopweek. Maar kans is vrij klein dat ze die heeft, ik heb nog nooit gehoord dat iemand ook echt die pillen heeft.

Er bestaat ook zoiets als een 3-fase pil en dan maakt het wel degelijk uit welke je wanneer neemt.

Maar dat zal dan in je bijsluiter staan en ik mag aannemen dat je de bijsluiter leest voordat je zomaar wat slikt?

Drie fasepil staan ook geen dagen bij. Daarbij kan je de dag dat je de 1e neemt aangeven door bij het rijtje dagen wat erop staat, die dag wat door te prikken.

Je moet de eerste dag dat je ongestelt bent de pil pakken waneer je strip op is neem je het een weekje niet,dan heb je je menstruatie en zodra de week weer om is pak je een nieuwe strip

Gewoon die nemen waar vrijdag bij staat. Verder moet dit in het algemene piltopic.