hoe?

hallo!
mijn doel is om voor volgend jaar(1jan) 60 kilo te wegen. gewoon omdat im mij dan prettiger voel.
ik weeg nu 65,3 kilo. hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
ik ben nu 1.68 lang ong

Dit kan niet gezond dus probeer het maar niet. Zelfs als je het ongezond doet is het onmogelijk.

Ik zou als doel tegen 1 januari eerder 63,5 nemen, dat is denk ik wel doenbaar en zo ga je jezelf niet uithongeren.
En hoe sporten, veel water drinken, veel kleine gezonde porties eten,…

oke! is 62 wel goed?
ik wil in iedergeval gewoon 60 wegen over een tijd

Ik zou het gewoon rustig aan doen. Gezonder proberen te eten, de trap nemen i.p.v. de lift en wat meer gaan sporten dan val je langzaam maar zeker af :slightly_smiling_face:

Ik lees altijd de je maximum 1 kg per week mag afvallen dus als je, je best doet zou je binnen 5-6 weken 60 kg kunnen wegen. Maar vergeet niet dat je bij de feestdagen juist meer eet.

En hier staat denk ik info die je kan helpen :
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/gezond-afvallen-samen-afvallen-4-lees-de-beginpagina-261611.0.html

1kg per week lijkt me nog steeds veel te veel.

Ja, lijkt mij ook omdat ze ook op een goed gewicht zit. Maar alle mensen die in mijn buurt aan het diëten zijn proberen 1 kg per week af te vallen. En als je wat voller bent is dit een realistisch doel.

Maar dat is TS niet (daarnaast is ‘wat voller’ ook best wel een ruim begrip).

TS, het is veel te ongezond om in zo’n tijd zo relatief veel af te vallen. Je wilt het omdat je je er prettiger bij denkt te voelen als je minder weegt, maar zo’n korte periode waarin je per sé van jezelf zo’n 1 kg per week af moet vallen, zal ervoor zorgen dat je je alleen maar crap en chagrijnig en moe en gedwongen voelt.
en uiteindelijk draait het toch niet om dat getalletje, maar om hoe je je voelt en of je tevreden met jezelf en je lichaam bent? dat kan je ook heel prima achieven zonder die 5 kilo af te vallen

Anyway. Je kan terecht in één van de gezonde, realistische afvaltopics op dit forum. Daarom sluit ik dit topic.