Hoe zouden jullie hierop reageren.

Hoi, ten eerste wil ik ff zeggen dat ik best wel boos en onzeker ben nu en niet weet wat ik met mezelf aanmoet.

Nou ik was dus bij mijn vriend op de camping, daar heb ik een nacht geslapen en ik heb duidelijk tegen hem gezegd dat ik maar 1 nacht wou blijven.

We zaten dus gezellig met zijn ouders op en hij vroeg me of ik misschien nog een nacht wou blijven, dus ik zei nee ik wil naar huis.
Gaat hij opeens fucking kortaf doen enzo en moeilijk kijken (we hielden eerst mekaars hand vast en toen niet meer WTF) maargoed ik dacht laat het maar gaan word wel weer beter.

Komen we bij zijn huis aan omdat ze mij naar huis brachten enzo, vraag hij opeens alweer hetzelfde of ik misschien nog een nacht wou blijven slapen, maar dan op zon manier dat als ik geen nee zou zeggen dat de wereld in zou storten.
Zegt hij oppeens ik zou dit ook voor jouw overhebben en ik vind het wel laag als je nee zegt.

en omg hoort een vriendje dat te zeggen om je een schuldgevoel te geven?
Vertel het mij alsjeblieft.

Ik heb dus toch nee gezecht en er kon geen eens een normale doei op kus vanaf, doe ik iets fout?
Ik voel me echt kut nu en weet even niet wat ik moet doen, ja kijken naar hoe alle mensen op girlscene ook problemen hebben

nee ik vind het heel goed dat je nee hebt gezecht want daar heb je recht op
als je iets niet wil, dan moet hij daar maar rekening mee houden
hij mag je niks dwingen

Ik snap hem wel. Hij wilt graag bij je zijn en zou het heel leuk vinden als jij nog een nachtje bij hem bleef. Dus hij is gewoon teleurgesteld. Jij doet niks fout, want als je niet wilt blijven ben je dat niet verplicht. Ik zou er dus niet een te groot probleem van maken aangezien ik het eigenlijk wel lief vind van je vriend. Misschien is het wel slim om te zeggen dat je het niet fijn vond wat hij zei over dat hij het laag vindt als je nee zou zeggen.

oke dankjullie wel

ik ga nu iets doen voor mezelf ofzo en deze dag ff vergeten

Dit. Maar je had van tevoren volgens mij ook al duidelijk gemaakt dat je maar 1 nacht wilde blijven. Dus dat wist hij dan al en moet hij toch wel respecteren.

Probeer het eens om te draaien
jij bent op de camping met je ouders en je vriend komt een nachtje slapen. Ik maak uit je verhaal op dat je dat liever niet doet want je wilde graag naar huis? Dus stel je vriend zou het doen voor jou maar zou liever thuis zijn want vind een camping niks.
Jij bent natuurlijk enthousiast want je ziet je lieve vriend weer, en wilt graag dat hij nog een nachtje blijft. Dat vraag je hem maar hij wilt echt niet langer blijven en naar huis. Dan zou je ook teleurgesteld zijn toch? Want je zou het leuk gevonden hebben als je vriendje voor jou en om samen te zijn langer was gebleven.

Dus ja ik kan je vriend wel begrijpen. En hij wilde je misschien een schuld gevoel aan praten in de hoop dat je toch nog een nachtje langer zou blijven. Het is goed dat je het aangaf maar ik begrijp de reactie van je vriend wel.

Je hebt wel gelijk ja maargoed nee is nee en zeker als je al 20 keer hebt gevraagd zegmaar, maar ik snap je wel

Ik begrijp je ook wel hoor, als je iets echt niet wilt hoeft het ook niet. Je kan het ook positief bekijken, je vriend wilt gewoon graag bij je zijn! :slightly_smiling_face: en wilt alles proberen om dat voor elkaar te krijgen. Hij zal het aan de ene kant heus wel begrijpen dat je niet wilde

Super dat je gewoon voet bij stuk hebt gehouden. Je hebt namelijk gezegd dat je maar 1 nacht wou blijven en dat moet hij kunnen accepteren. Hij kan het natuurlijk uit beleefdheid vragen, maar nee is nee.

Gewoon even uit nieuwsgierigheid; waarom wilde je niet langer blijven?

Dat vroeg ik mij ook al af.

Ach ik snap je vriend wel. Hij is gewoon teleurgesteld want hij wilde blijkbaar wel heel graag samen zijn.

Hoe oud ben jij en hoelang zijn jullie al samen?

Ik kan hem wel begrijpen, maar jou ook! Misschien moet je even uitleggen waarom je graag naar huis wilt. Wellicht dat hij het dan begrijpt.

Deze informatie is in dit geval toch helemaal niet nodig?

Jawel, want als ze nog maar 3 dagen samenzijn, begrijp ik haar wel.
Maar als ze 1 jaar of langer zijn vind ik het wat vreemder.

Nou als je botweg hebt geantwoord: ‘nee ik wil naar huis.’
Dan kan ik hem wel begrijpen tbh.
Dan komt het echt over alsof je héél blij bent dat het weer voorbij is

Huh maar dat hangt toch niet samen met naar huis willen?

Oh, ja oke klopt