Hoe zou je reageren als een vriendin...

ik heb een account aangemaakt omdat ik ergens mee zit en ik wil graag de mening van anderen horen, zouden jullie deze vraagjes kunnen invullen?

Hoe zou je reageren als een vriendin vertelt dat ze geen kinderen kan krijgen (als die vriendin rond de 16 is)?

Hoe zou je reageren als ze dat al 2 jaar wist en nog nooit tegen jou had gezegd?

Hoe erg zou jij het vinden om dit te hebben, op schaal van 1 tot 10?

Hoe denk je dat jongens/vriendjes er op reageren?

Zou je er over roddelen?

Misschien zijn het een beetje rare vragen maar jullie helpen mij er heel erg mee! Dank je wel!

Hoe zou je reageren als een vriendin vertelt dat ze geen kinderen kan krijgen?
Meelevend zijn
Hoe zou je reageren als ze dat al 2 jaar wist en nog nooit tegen jou had gezegd?
Niet boos, het is waarschijnlijk erg moeilijk om dat te vertellen, ze moet het maar doen als ze eraan toe is, vind ik
9
Ik weet neit…
Zou je er over roddelen?
Nee en al helemaal niet als het om een vriendin gaat. Zo maak je het alleen maar erger

Hoe zou je reageren als een vriendin vertelt dat ze geen kinderen kan krijgen?
Met haar meeleven en haar troosten enzo.

wel een beetje verbaasd zijn, maar ze vond het vast eng om te vertellen ofzo.

7

geeeen idee.

Zou je er over roddelen?
nee natuurlijk niet.

Hoe zou je reageren als een vriendin vertelt dat ze geen kinderen kan krijgen (als die vriendin rond de 16 is)?
Er voor haar zijn, steun geven, weten dat ze bij je terecht kan.
Hm, wel verbaasd maar gewoon normaal, het is tenslotte jou (mijn) vriendin.
9
Ze moeten het accepteren, en anders noem ik het geen echte liefde.
Zou je er over roddelen?
Nee natuurlijk niet.

Vraagje, hoe kan het dat ze geen kinderen kan krijgen?
of is dat te persoonlijk? hoef je niet te zeggen hoor, vroeg het me alleen af.

Inderdaad meelevend zijn, als ze wil praten dat ik dan ook constant beschikbaar ben en dat ze dat ook weet.

Ik zou het niet erg vinden. Zoiets vertel je niet zomaar. Misschien wilde ze het wel gewoon voor zichzelf houden.

10.

Die hoeven het pas te weten als ik kinderen met ze wil. Als ze het niet accepteren, rotten ze maar op.

Zou je er over roddelen?
Nee.

het is echt een heeeeeel lang verhaal en het is geloof ik ook heel zeldzaam. De dokters weten er in ieder geval ook niet zo veel vanaf en pas sinds een paar maanden zijn ze het weer helemaal aan het onderzoeken over de hele wereld omdat ze er nog niet genoeg van weten, maar:
ik ben geboren zonder baarmoeder en eierstokken en alles. het zit zegmaar zo, in mijn moeders buik was ‘bepaald’ dat ik een jongen zou worden. Dus ik kreeg bepaalde dingen in m’n buik die jongens krijgen en die gaven hormonen af zodat ik in de buik zou uitgroeien tot een jongen. Alleen reageert mijn lichaam niet op mannelijkehormonen (van andere meisjes reageert hun lichaam wel gewoon op mannelijke hormonen). Dus toen hebben alle vrouwelijke hormonen het overgenomen en werd ik dus een meisje, maar dan is het al te laat om nog een baarmoeder en alles te ontwikkelen dus die mis je dan.

trouwens echt heel erg bedankt voor het reageren iedereen! Jullie helpen mij er echt mee, ik heb het nog nooit tegen iemand gezegd, alleen mijn ouders weten het. In het ziekenhuis raadden ze af om het tegen anderen te zeggen.

Ik heb hier wel eens van gehoord, maar het is inderdaad super zeldzaam. Het maakt het natuurlijk niet minder vervelend voor jou! Maar je bent dus een meisje, alleen wel met XY chromosomen en niet met XX?

Ik zou het zelf ook niet zo snel aan iemand vertellen, maar als je er behoefte aan hebt er over te praten met iemand dan zou ik het alleen tegen je allerbeste vriendin zeggen die je volledig kan vertrouwen.

Waarom raden ze dat dan af? Het is toch jouw leven, jij moet toch zelf weten aan wie je iets verteld of niet?

Geschokt natuurlijk, maar wel meelevend.

Ik zou het begrijpen, waarschijnlijk heeft ze het er moeilijk mee.

10

Als een jongen echt van je houdt, zal dat echt niet zomaar veranderen hoor!

Zou je er over roddelen?
Absoluut niet.

Mja, ik kan me wel voorstellen dat ze het afraden… Er zullen genoeg mensen zijn die het totaal niet kunnen/willen begrijpen en er naar op gaan reageren en je als freak kunnen gaan zien…

nou je krijgt zegmaar ook gesprekken met een psycholoog, als je zoiets ergs te horen krijgt van de één op de andere dag. En die vrouw zei, op dit soort dingen wordt (bijna) altijd heel negatief gereageerd dus niks op school zeggen.

uhm… ik ben niet zo goed met die chromosomen maar ik heb zegmaar de chromosomen van een jongen… dus dat is XY toch?

Het is opzich wel logisch inderdaad. Zo’n verhaal gaat ontzettend snel de school door en mensen zien je dan niet meer als Elize (tenminste, ik gok dat je zo heet), maar als ‘Oh dat is dat meisje dat eigenlijk geen meisje is’.

Maar ik kan opzich ook wel weer begrijpen dat je het wel fijn vindt om tegen je vriendinnen te vertellen bijvoorbeeld, zeker omdat in deze leeftijd de verhalen over jongens/seks/zwanger et cetera beginnen te komen.

Dat is naar! Het lijkt me echt heel moeilijk om zoiets groots in je leven (ik bedoel, het zal je leven toch behoorlijk beïnvloeden) voor jezelf te moeten houden… maar aan de andere kant, als mensen zo reageren, snap ik dat dan ook wel weer…

krijg je dan wel borsten?

het is natuurlijk ook een verhaal waar makkelijk rare verhalen van komen…

Dat is heel erg en ik zou ook niet goed weten hoe ik daarmee zou moeten omgaan als een vriendin van mij dat vertelt, maar ik zou haar proberen duidelijk te maken dat ik er voor haar ben en dat ik het erg vind voor haar.
Het zal niet gemakkelijk geweest zijn om dat te zeggen waarschijnlijk, ze zal het zelf eerst hebben moeten accepteren misschien. Je mag het haar zeker niet kwalijk nemen vind ik.
9
Nu zullen zij er misschien nog niet zo veel problemen van maken, de meeste hebben niet het plan om al direct vader te worden neem ik aan. Maar later zal een jongen dat misschien ook wel jammer en moeilijk vinden, maar er zijn altijd nog andere oplossingen natuurlijk.
Zou je er over roddelen?
Absoluut niet! Dat is zoiets erg voor die vriendin, ze vond het vast heel moeilijk om het je te zeggen en dan zou je erover gaan roddelen. Dat kan echt niet.

ja want die gaan groeien door vrouwelijke hormonen, waar mijn lichaam wel op reageert! Ik zie er ook niet uit als een halve man ofzo hoor!

nu ik er over nadenk: ik heb zelfs een keer gelezen dat vrouwen met deze ‘aandoening’ grotere borsten hebben dan gemiddeld…

Ik zou ontzettend geschokt zijn, voor haar dan, want dat is verschrikkelijk!

Maakt niet uit, het is niet niks, en uiteindelijk is er mee naar jou toegekomen. Ze moest zelf aan het idee wennen, verwerken en het, voor haar, juiste moment afwachten om het met iemand te delen. Denk ik dan.

absolute 10.

Als ze eenmaal een serieuze relatie heeft, zou ik het pas bespreken als ik haar was. Dus dat zal pas over 10 jaar zijn ofzo, als ze een relatie heeft met een man waar ze haar toekomst mee wilt opbouwen.

Zou je er over roddelen?
Nee. Tuurlijk niet! Je hoort haar te steunen, niet achter haar rug om verhalen rond bazuinen. Natuurlijk kun je het er met je eigen moeder over hebben, maar dan op een manier dat je leert begrijpen hoe het is voor je vriendin en zodat jullie misschien een manier bedenken om er met haar mee om te gaan.

Wat verschrikkelijk moet dit zijn voor jou… :frowning_face:

Sorry, had niet verder de reacties in het topic gelezen, dacht dat het om een vriendin van je ging…