Hoe zorg ik ervoor dat hij mij mee uit vraagt?

Ik vind een jongen al een hele tijd leuk. We kennen elkaar al een beetje, we kletsen wat als we elkaar tegen komen. Watsappen soms wat, flirten wat. Maar we zijn allebei wel verlegen. Hij maakte gister duidelijk dat hij single is en wel een beetje opzoek is naar een relatie. Hij laat ook wel merken dat hij me leuk vind. Ik betrap hem altijd dat hij naar me kijkt enz. (ook al voordat ik hem kende).

Maar ik ben zelf te verlegen om hem uit te vragen, daarnaast zou ik niet weten wat we dan samen moeten gaan doen. Dus hoe laat ik merken dat ik hem ook wel zie zitten, en hoe zorg ik ervoor dat hij me mee uitvraagt? :flushed:

Dit wil ik ook wel weten!

Neem zelf initiatief! Het is misschien eng maar jongens vinden het leuk als een meisje een beetje lef heeft, vooral als hij zelf een beetje verlegen is. Stel een keer spontaan voor om ergens wat te gaan drinken of iets. Zoals jij al aangeeft betrap je hem erop dat hij je misschien wel leuk vind, dan garandeer ik je dat hij het super vind als jij lef toont!

Ik vind het veel te spannend haha, en geen idee wat we dan kunnen gaan doen samen ofzo. Want dan moet ik natuurlijk iets bedenken wat we samen kunnen gaan doen…

Gewoon zelf vragen :slightly_smiling_face:

misschien durft hij het uieindelijk toch? ik zag een jongen ook wel zitten maar ik had het al opgegeven omdat ik dacht dat het niet wederzijds was, een week later vroeg ie me uit het niets uit. :slightly_smiling_face:

maar als jij denk dat dat niet gebeurd moet je het gewoon een beetje aanpappen, ’ ga je nog wat doen dit weekend?’ zoiets, dan komen jullie vanzelf op het onderwerp afspreken.

Idd! Waarom moeten jongens altijd als eerst het initiatief nemen? Jongens vinden het namelijk ook leuk als wij meiden het initiatief nemen :slightly_smiling_face:

Precies! Ik snap dat het ontzettend eng is, maar voor hem kan het wel net zo eng zijn!
Ik heb het zelf uiteindelijk ook gedaan (via whatsapp, heel nonchalant of hij niet wat wilde gaan doen binnenkort, want dat is vaak leuker dan alleen maar via whatsapp etc. En bam! Binnenkort gaan we wat drinken!)

Dus trek die stoute schoenen aan, of hoe ze dat ook zeggen! Hahaha

Exact, want als je hem al ziet kijken en weet dat hij jou ziet zitten, denk je dan werkelijk dat hij ‘nee’ zegt? Tuurlijk wil hij wel wat met je doen! Vraag gewoon of hij een film wil komen kijken, of een drankje met je wil doen oid. Wie het dan vraagt maakt niet uit, jullie doen het toch samen? (: Zo heb ik laatst ook een hele leuke afspraak gehad, onder het mom van niet geschoten is altijd mis. Dus doe een beetje je best voor hem, laat zien dat je het er voor over heb en vraag of hij een keertje wat wil doen, jullie bedenken wel iets. Het gaat er tenslotte niet om wat jullie doen, maar om dat jullie samen zijn haha.

Als je het zo heel nonchalant vraagt is op zich best slim…

Vond ik wel! En zo vond ik het ook minder eng om te doen. Ik deed het via whatsapp, dus niks face-to-face en door het op een luchte manier te vragen, maak je het ook niet zo zwaar, zeg maar.

Het is wel vervelend dat hij niet dichtbij woont… En ik heb nog geen rijbewijs… hihi

Hij heeft vandaag nog niet gewatsappt, moet ik hem watsappen? of moet ik gewoon afwachten of hij mij watsappt? :flushed:

Stuur hem een whatsapp! Neem zelf initiatief, vindt hij vast leuk! :slightly_smiling_face: