Hoe zorg ik dat hij de eerste stap zet?

Nou ik zit dus bij een hele leuke jongen op school, we staan altijd (met onze vrienden) bij elkaar in de pauze en dan hebben we ook altijd leuke gesprekken. Vorige vrijdag heb ik al mijn moed bij elkaar geraapt en zijn nummer gevraagd. We hebben veel gesmst dit weekend, en ook door de week nog wat. Ik vind hem heel erg leuk, en ik denk dat hij mij ook wel ziet zitten. Het enige probleem is dat ik hem niet zo snel initiatief zie nemen. Ik zou graag een keer met hem op een date willen ofzo, maar aangezien ik de gene ben die zijn nummer heeft gevraagd, zou ik het toch liever hebben dat hij deze keer het initiatief neemt. Ik zit al sinds het begin van het jaar bij hem op school ( hij zit niet in mijn klas btw) en ik flirt al bet een tijdje met hem… Heeft hij niet door dat ik flirt? Is hij te verlegen om initiatief te nemen? Ik hoop dat jullie tips hebben… Sorry trouwens als er typefouten in zitten ik type dit via mijn iPhone namelijk :stuck_out_tongue:

Als hij eens zegt van ‘ik vind … leuk om te doen’, kun je zeggen: ‘dat wil ik dan wel een keertje samen met jou doen!’ als grapje en dan uiteindelijk serieuzer maken, zeg maar. Tenminste, als hij geen initiatief neemt :slightly_smiling_face:.

Jongens vinden het leuk als meisjes de eerste stap zetten. Jongens zijn te lui om dat te doen (meestal), dus als jij je eerste stap zet door bijvoorbeeld naar hem te sturen; "Zin om samen huiswerk te maken?’
Dat soort simpele dingen maken soms een groot verschil en als hij bij je thuis is
(of andersom) kan je elkaar al wat beter leren kennen!
Succes!
XOXO

p.s. ik zit trouwens met hetzelfde probleem xD

ja het probleem is dus dat hij na school altijd naar huiswerkbegeleiding moet, dus we kunnen sowieso niet na school afspreken :S

iemand nog meer tips? :frowning_face:

Up

Ik heb helaas hetzelfde probleem :frowning_face:

vraag anders of hij die nieuwe -naam film- al gezien heeft, en zo niet, of hij met jou mee wil ?
aangezien jij die film zoooo graag wil zien ;p

Ja maar ik heb geen idee wat voor films hij leuk vindt, en ik kan moeilijk vragen of hij mee wilt naar breaking dawn :stuck_out_tongue: en ik heb net ff gegoogled wat voor films er in de bios zijn en er zit nou niet echt iets tussen wat hij leuk zou vinden ofzo

Jongens vangen geen hints op. Ik spreek uit ervaring, haha. Je zou kunnen vragen wat voor films hij leuk vindt en dan ‘toevallig’ dezelfde smaak hebben en voorstellen samen zo’n filmpje te kijken. Bij mij werkte het (: (al vond ik die films verschrikkelijk :p).

Ikook ;(

Ik join dit topic geloof ik, ik wil dat hij me meevraagt naar het gala maar hij doet het maar niet xD Hij heeft wel gezegd dat hij dit jaar iemand mee gaat/wilt vragen, maar dat heeft hij tot nu toe niet gedaan en ik zou het echt %&(^*( vinden als hij iemand anders mee zou vragen.

En op dit moment vind ik hem even stom. Maar dat is niet relevant. Iemand tips?

Ik heb al vaak gehoord van vrienden (jongens) de laatste tijd dat zij het cliché ‘de jongen moet de eerste stap zetten’ helemaaaal niet leuk vinden :stuck_out_tongue: Zij vinden het leuk als het meisje initiatief neemt

oké ik zie hem morgen weer, dus volgens jullie moet ik gewoon vragen wat voor films hij leuk vindt? en dan voorstellen om zo’n film samen te gaan kijken ofzo?

up

Schaamteloos flirten.

Gewoon zorgen dat ie eindelijk de hint snapt :wink:.