Hoe zit het met soa's krijgen.

Het is nu sinds een paar dagen uit met mijn eerste vriendje waardoor ik ontgroent ben en eigenlijk alles heb gedaan behalve seks.

Aangezien ik het niet echt op internet kan vinden en nooit duidelijke voorlichting over soa’s heb gehad hoewel ik het in mijn ogen het 2e belangrijkste dan op het condoomgebruik na vind, vraag ik me af hoe het nou met die soa’s zit.

Ik bedoel, als ik nu weer een vriendje krijg en we gaan verder: krijg ik dan een soa? Want, het was de eerste keer van mij maar ook van mijn vriendje. Dus ik ben even in de war ermee en aangezien ik er sowieso mee wil oppassen, wat me logisch lijkt, stel ik maar even deze vraag. x)

• We hebben geen condoom of beflapje gebruikt.

Snap je vraag niet helemaal.

Maar in ieder geval:
Een soa krijg je als degene waarmee je seks hebt (of oraal) een seksueel overdraagbare ziekte heeft (die hij dan waarschijnlijk heeft gekregen na onbeschermde seks met iemand anders die besmet was) en je niet een condoom gebruikt.
Dus als je vorige vriendje een soa had, heb jij dat nu ook omdat je geen condoom oid hebt gebruikt. Lijkt me alleen heel sterk dat hij dat heeft, aangezien het zijn eerste keer was.
Als je volgende vriendje een soa heeft en je hebt seks zonder condoom, krijg je het ook. Jij en je vriendje kunnen je laten testen of soa’s.

iets wat veel mensen vergeten: als je elkaars eerste ben hoef je niet bang te zijn want het is een Sexueel Overdraagbare Aandoening. dus je kan alleen een soa krijgen als één van de partners meerdere sekspartners heeft gehad en één van die partners (onbewust) besmet was
of oraal maar dat merk je volgens mij wel aan je uiterlijk :slightly_smiling_face:

^ Dat is niet helemaal waar, je kunt je hele leven een SOA dragen zonder het door te hebben. Maar die kans is natuurlijk wel klein.

Wij hebben zegmaar alles oraal gedaan, en we waren beides eersten.
Mijn vraag ik zegmaar of ik een soa kan krijgen of overdragen aan ‘de volgende’.

Wauw, ik voel me net een slet nu ik dat heb gezegd. -__-’

Als jullie elkaars eerste waren dan hebben jullie beiden dus geen soa’s gehad, heb je nu ook geen soa en kun jij dus niks overdragen.

Als het goed is heb je geen SOA.

Is een schimmelinfectie ook niet overdraagbaar? Dat dacht ik gelezen te hebben. Die kan dus bij jezelf beginnen, maar je kunt hem wel overbrengen. Maar dat weet ik dus niet zeker.

Volgens mij zijn schimmelinfecties wel overdraagbaar. Althans, als je kijkt bij zwemmerseczeem.

Een schimmelinfectie kan overgedragen worden, maar dat gebeurt niet altijd per se. De man hoeft zich dus ook niet te laten behandelen als jij een schimmelinfectie hebt. Tenzij hij natuurlijk zelf last krijgt.

maar ben je er dan mee geboren? dus zeg maar dat je ouders het al hadden en het over ging op jou?

HIV of Aids is zo’n voorbeeld ^.