Hoe zit dit nou?

Ik wil me eigen inschrijven voor de opleiding op het NHTV voor Hotelmanagement. Je moet je dus zo vroeg mogelijk inschrijven op studielink. en dat heb ik gedaan. Ik heb me een halve week geleden ingeschreven, maar nu staat er dus dat studielink het nog steeds niet naar de desbetreffende opleiding heeft gestuurd. Hoe zit dit nou? Want ik heb nou het idee dat ik het helemaal fout heb gedaan :’).

upupupupupup

Hier heb ik echt geen verstand van, upje ;’)

up voor jou ! ;d

haha dankje :’). Ik snap echt niet waarom dat stomme ding mn inschrijving niet verstuurd :\

Nou ik moet even nadenken hoor haha.
Ik heb me toen ook ingeschreven via studielink.
Kun je misschien even kopieren wat er staat?

Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
Studielink heeft het verzoek nog niet verstuurd aan de onderwijsinstelling Aanmeldverzoek geregistreerd door DUO
Nog niet voldaan aan aanvullende eisen voor de opleiding
Toelaatbaarheid is nog niet bepaald
Collegegeld voor dit inschrijvingsverzoek nog niet betaald

Dr staat dus gewoon dat het nog niet verstuurd is aan de onderwijsinstelling, en ik begrijp niet waarom. Hoort dat niet gelijk te gaan?

(oh en de rest staat allemaal op negatief omdat ik ‘n selectiedag heb :’))

geen idee, up voor jou.

Geen idee. Ik zou gewoon bellen naar studielink of de school dan weet je zeker dat het geregeld wordt.

Ja, dat ga 'k ook zeker doen! Maar misschien weet 1 van jullie wel meer hiervan.

Je hebt hem ingediend dus het is goed.
Alleen het is niet niet verzonden, dat doen ze waarschijnlijk niet direct.

Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Het is dit jaar geloof ik drama geweest met studielink. Heb van veel mensen gehoord dat ze ineens bericht kregen dat de inschrijving niet goed was gegaan en dat ze binnen drie dagen iets moesten opsturen dat ze anders niet konden beginnen met hun opleiding. Je zou maar net op vakantie zijn als ze dat ff mededelen !

Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
Studielink heeft het verzoek nog niet verstuurd aan de onderwijsinstelling Aanmeldverzoek geregistreerd door DUO

Collegegeld voor dit inschrijvingsverzoek nog niet betaald

Dit duurt sowieso even, maar het komt ook omdat je nog bezig bent met je examenjaar. Je verzoek wordt ingediend als je je diploma behaald heb en het collegegeld betaald hebt als het goed is. Je krijgt vanzelf weer bericht via studielink als je wat moet opsturen etc.

Maar dit is niet raar. Als je later toch nog twijfelt ga dan even naar je decaan of mail/bel studielink even.

Wat ik net zei :’)
deze 2 staan zo omdat ik 'n selectiedag heb. En op die dag hoor ik ofdat ik wel toegelaten wordt. Dus dit heeft niets met m’n eindexamen en die dingen te maken.
Het gaat echt om die 2e zin. Dat het nog niet verstuurd is na 'n halve week.

Echt niemand die weet hoe dit werkt :’)?

Ik weet het echt niet meer. Mail of bel ze even.

VRAAG
Bij mijn inschrijvingen staat dat mijn verzoek nog niet is verstuurd aan de onderwijsinstelling. Wat houdt dit in?

ANTWOORD
Deze status betekent dat de betreffende hogeschool of universiteit nog niet (direct) is aangesloten op Studielink. Zij ontvangen het verzoek daarom niet rechtstreeks vanuit Studielink. Studielink levert wel alle inschrijvingsverzoeken aan DUO en DUO levert deze via een bestand aan de hogeschool of universiteit. Vervolgens krijg je van de hogeschool of universiteit een inschrijfformulier.
Tevens levert Studielink wekelijks een bestand aan alle hogescholen en universiteiten met daarin alle inschrijvingsverzoeken die voor die hogeschool of universiteit in Studielink zijn gedaan.

Je hebt helemaal niets verkeerd gedaan. De inschrijving voor opleidingen start op 1 oktober, dan wordt ook direct je aanmelding naar DUO (voorheen IB-Groep) gestuurd. Sommige onderwijsinstellingen kiezen er echter voor om nog niet direct de inschrijfverzoeken vanuit Studielink over te halen naar hun Student Informatie Systeem, bijvoorbeeld omdat ze het nieuwe jaar nog moeten inrichten of omdat ze nog bezig zijn met de afronding van de inschrijfverzoeken van het collegejaar dat net is gestart.

Een onderwijsinstelling kan zelf bepalen vanaf wanneer er gestart wordt met verwerken van de verzoeken. Waarschijnlijk staat ergens op de website van de NHTV wanneer men start met de verwerking. Waarschijnlijk zal dat zo rond 1 november zijn.

Studielink