Hoe ziet het eruit en is het heel lelijk?

Ik ben 17 jaar ik weeg iets van 60 kilo en ik ben 1.73 lang. Ik ben niet dik dat weet ik, ik heb gespierde bovenbenen (9 jaar badminton en nu wielrennen) en gespierde kuiten vandaar die 60 kilo. Met kleren aan zie ik er nog redelijk uit al is een shirtje al wat trickietrickie. Ik heb namelijk een buikje. Ik hou de hele dag me buik in en vind het vreselijk om in bikini te gaan lopen. Vanaf “boven” ziet het eruit alsof ik zwanger ben zeg maar en van de zijkant is het een soort kwabje. Moet ik hier wat aan doen of is dit normaal? Ik ben namelijk niet iemand die thuis ff spieroefeningen doet zeg maar :blush:

Je gewicht is prima voor je lengte, dus je bent absoluut niet te dik. Bijna elk meisje heeft helaas wel last van een buikje. Als je het vervelend vindt, kun je meer op je voeding gaan letten of meer gaan sporten. En anders is het een kwestie van accepteren.

Nee gelukkig ben ik niet dik dik :cold_sweat: En ik ben ook nog zon weerkaatsend wit dus lijk ik nog weer tikkeltje dikker :flushed:

Dank je wel voor je snelle reactie :flushed:
Ik let best wel op wat ik eet. Als ik chips eet, let ik wel op welke ik eet. Maar ik ga niet afvallen want de vorige keren is het ook niet gelukt en ik hou van normale porties lekker eten :slightly_smiling_face:

Is totaal niet dik nee, misschien kan het ook veel vocht zijn. Als je er van af wilt zul je denk ik toch buikspier oefeningen moeten gaan doen.

Wat is dan precies je vraag? Je wilt je eetgewoontes niet veranderen en sporten doe je al. Dan zul je moeten accepteren hoe je eruit ziet lijkt me. Je kunt wel proberen om de chips te vervangen door fruit of groente.

Wauw, net alsof ik m’n eigen verhaal lees haha.
Ik ben alleen ietsjes kleiner en ietsjes zwaarder, wel spierwit. Volgens mijn BMI is het goed, maar ook ik heb een buikje. Wat ik er nu aan doe, is een corrigerend hemdje dragen en sporten. Ik ben ook niet zo’n iemand die thuis oefeningen doet, maar het zal me wel zelfverzekerder maken. Misschien toch oefeningen gaan doen, als je er echt last van hebt. Maar je hebt er zelf meer last van dan de medemens om je heen, die zien het waarschijnlijk niet eens.

Helpt het als je fruit eet en sla en salades en dat soort eten? want ik eet alleen vrijdags een bakje chips normaal gesproken.

Het is trouwens ook heel normaal hoor, sowieso ziet het eeg groter uit van boven af. Als ik in de spiegel kijk ofzo denk ik dat ik moet afvallen maar als ik een foto ervan maak denk ik weer dat ik moet bijkomen, misschien helpt een foto maken ook bij jou om een realistischee beeld van je te krijgen.

Jah mijn BMI is ook perfect volgens alle BMI berekeraars. De mensen om me heen vinden dat ik er prachtig uitzie maar zolang ik dat zelf niet inzie of geloof dan word het moeilijk om me zelfverzekerd in een bikini in de zomer in zuid Frankrijk te zien lopen bij wijze van spreken

Ja van bovenaf zie ik me tenen zeg maar nauwelijks er voor uit steken. Maar in kleren valt het allemaal wel mee maar ik durf niet eens in ondergoed voor me vriend te staan terwijl hij zegt dat hij niet op graadjemager valt. En toch voel ik me niet fijn op die manier

Ik heb precies hetzelfde en ook ongeveer dezelfde maten. Mensen zeggen vaak, omg wat ben jij dun! Maar dan zien ze mijn buik in een strak jurkje of boven een strakke jeans en dan schrikken ze. Het is ook het lichaamsdeel wat ik het meeste haat van mezelf, maar heel vaak kun je er niets aan doen. Gezond eten, sportief zijn en daarnaast oefeningen zullen helpen, maar je kunt het ook proberen te accepteren.

Ja dat is bij mij precies hetzelfde. Ik ga proberen minder te snoepen misschien wil dat helpen.