Hoe zien niet-Belgen België?

en ik vind het zoooooo raar dat de ene helft nederlands praat en de andere helft frans :’)

-
Foutje haha.

En een stukje Duits, die lijkt iedereen altijd te vergeten haha.

Samson & Gert :’)

-De Pfaffs

• Studio 100
  • Duimspijker, (ander woord voor punaise)
  • Accent
  • En veeeeel meer

De Belgen moppen.

Inderdaad de wegen, afschuwelijk. Echt zodra je de grens oversteekt is het gewoon van ‘zoeeeeeef’ in Nederland naar ‘BVHKVJFVJVJRATATATYHGHGBOEM’ in België hahahah.
+ ik heb een keer meegemaakt dat er gewoon een blok beton op een afslag van de snelweg stond WTH.

Verder, leuke kleine meisjes, lief accent, toch wel een beetje dommig soms (sorry! misschien ligt het dan toch wel aan een kleine taalbarrière ofzo maar zovaak snappen ze je gewoon niet!)
En Belgische caberetiers, die vind ik vaak veel leuker dan Nederlandse, vooral Wouter Deprez.
En ik vind dat Belgen vaak mooie woorden gebruiken.

• Het toch wel aparte taaltje (gij, poepen, kleedje, amai, alez)
  • De slechte wegen
  • De rare huizen, vaak hele donkere stenen
  • De lagere huizenprijzen waardoor er soms kasten van huizen staan
  • De hoeveelheid deuken in de auto’s in vergelijking met nederland
  • Het schoolsysteem is heel anders
  • Jullie zijn superbeleefd :grinning:

Een deel van mijn schoonfamilie woont in Belgie en ik ben een week op uitwisseling geweest naar Belgie, dus ik heb wat ervaring met Belgie inmiddels haha.

De slechte wegen
onbeschofte mensen
en hoe vies het daar wel niet is :’)
Maarja ik ben alleen in Antwerpen geweest.

Wel bedankt :’)

Hoe bedoel je vies? Niet hygiënisch of?

Rotterdam niet dan? Ik vind NL ook best ranzig of in dordt…

En die wafelssss … goddelijk.

Wat ik vaak hoor als ik vertel dat ik van België ben, is iets over Manneke Pis en Stella Artois :’)

Ik denk aan:
-friet
-chocolade
-het accent (dat ik leuker en vriendelijker vind klinken dan “gewoon nederlands”. Al is dat geen nederlands maar vlaams)
-mijn spreekbeurt die ik over België hield op de basisschool.

• Fire & Lama. En Lore. (en andere aardige belgen :wink:)
  • Manneke pis.

Ja nee gewoon qua afval enzo :’)

Hangt er af van de buurt waar je woont haha.

Dit! Om even ultra-generaliserend te doen, haha.
Het is dat ik afgelopen jaar een aantal coole Belgen heb ontmoet (en Dolochov heb leren kennen!), maar stiekem vind ik ze nog steeds best wel raar :grinning_face_with_smiling_eyes: Ze praten raar, ik versta ze niet, hun hele verkeerssysteem is omslachtig en de stadscentra zijn verpauperd. Waarschijnlijk heeft Nederland dit ook maar dat zie ik dan niet meer. Verder vind ik het wel een schattig landje, vind het leuk dat je met de trein en auto soms door heel landelijk gebied rijdt.

Accent, friet, chocola, domme-belgen-grappen :’)

Ehmm ik denk aan lekker eten en vriendelijke mensen

als zelf belg zijnde (of wacht, halfbloedje!) moet ik zeggen dat ik wel heel erg akkoord ben met wat er gezegd wordt over de slechte wegen en slechte verkeersaanduidingen, dat is hier gewoon echt echt echt erg en onlogisch en slecht…

verder, antwerpenaar die ik ben aanvaard ik geen kritiek op mijn stad natuurlijk (tenzij je de burgemeester wil afkraken, in that case: wees hard en hou je niet in) :’) maar de rest van belgië is gewoon een grote hoop lelijke lintbebouwing die ultraonpraktisch en onefficient is. dus daar denk ik het meest aan als ik aan belgie denk: lintbebouwing.
en straatlantaarns, dat ook.