Hoe zie je pijn bij katten?

Hallo daar,

Ik vraag me dus af, hoe zie je of een kat pijn heeft?

Ligt er denk ik aan waaraan. Als het uitwendig is, zul je het wel merken omdat je er dan niet aan mag komen.

Ligt er een beetje aan wat voor pijn. Als het bijvoorbeeld pijn aan de poten is zou je dit kunnen zien door mank lopen. Bijvoorbeeld pijn aan de buik: niet willen eten en als er zachtjes op de buik gedrukt wordt miauwen of boos worden. Bedoel je zoiets?

Soms kun je het ook niet zien, tenminste, ik dacht dat er met mijn kat niet zoveel aan de hand was en bij de dierenarts moesten ze hem toch in laten slapen.

Nou mijn kat heeft een tumor, hij is nu echt groot alleen hij eet nog normaal, slaapt genoeg en is gewoon zoals hij was. Hij loopt nu alleen wat lastiger omdat de tumor op zijn schouderblad zit. We willen hem laten inslapen als hij pijn heeft, maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik dat kan merken!

vooral de uitstraling. wanneer me kat afwijkend gedrag vertoont dan normaal, dan weet ik dat er iets is.

ja dit is bij mij ook

als een kat zich niet goed voelt kruipt ie vaak weg, dat weet ik alleen. En zodra ze niet meer eten weet je ook dat het mis is…

Idd wegkruipen.

Volgens mij sluit ie zich dan af van z’n omgeving (dus wegkruipen idd).

als hij zich anders gedraagt dan normaal. zich afsluit van anderen etc. wat de rest zegt. (google?)

Als je weet waar de tumor zit (dus bij het schouderblad zei je) daar voorzichtig aanraken (aaien of een beetje duwen, niet hard natuurlijk), als ie dan miauwt of zich daar duidelijk niet prettig bij voelt dan weetje dat het zeer doet. En dan zal het vast ook wel zeer doen als hij ligt/loopt/zit. Verder weer ik het niet. Mijn katje heeft keelontsteking gehad toen ze klein was. Toen trok ze zich inderdaad terug, was slapjes, lag er heel zielig bij en wilde slapen, terwijl ze anders energieker was en wilde spelen en als je bij dr keel kwam piepte ze heel zielig. Dus zo weet je het denk ik :slightly_smiling_face: Sterkte in ieder geval!!