Hoe zie ik eruit ?

Deze zomervakantie ben ik heel onzeker geworden, ik vind mezelf niet mooi, daarom voelt het of niemand dat vind. Ik lees veel over dat je jezelf niet zo ziet als in de spiegel, maar op foto’s. Mijn moeder heeft een hele goede camera waarmee ik soms foto’s maak, als ik mezelf dan terug zie vind ik het nog niet zo heel lelijk. Als er uit het niet foto’s worden gemaakt van mij lijkt mijn hoofd soms scheef. Wat moet ik nou geloven ?

Ik denk dat je er niet zoveel over na moet denken, iedereen is mooi zoals hij/zij is en iedereen heeft onzekerheden.

iedereen is mooi. Kijk rond in je klas. Zoals jij andere ziet, zien zij jou ook.

En ja soms vind je iemand minder mooi, maar dat zijn meestal degene die zichzelf niet verzorgen en niks aan zichzelf doen.

Zolang jij gewoon schoon en verzorgd bent vinden mensen je mooi, of althans, in ieder geval niet lelijk.
Verder zou ik er niet teveel bij nadenken, dat maakt je alleen maar onzeker.

Probeer er minder over na te denken, want hoe meer je er aan denkt, hoe onzekerder je wordt.

Ik heb trouwens dat ik me op veel foto’s wel echt lelijker voel dan in de spiegel.