Hoe zet je tekts in je GR?

Beste mensen

Gelukkig zijn wij gezegend met ons rekenmachine de GR.
Mijn grote vraag was hoe ik die verschrikkelijke lange hoofstukstukken van economie bijvoorbeeld erin krijg.
Ik weet wel hoe je het doet als je moet typen, via die knop pgrm ofzoiets maar dat duurt zo verschrikkelijk lang

mijn vraag luidt dus:

kan iemand mij advies geven hoe je via de computer tekts typt (via de kabel aansluit op je GR) en deze op de GR kan zetten?
uit bronnen heb ik gehaald dat je hiervoor word op je rekenmachine moet zetten, maar dat kan toch niet?

ik zou u allen heel dankbaar zijn aangezien ik in zware tijden van proefwerkweek leef.

PS en weet iemand misschien wat een paradigma is (algemene natuur wetenschappen?):face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:?

ik wil dit ook graag weten! hoe moet dit?

Leer gewoon, als je de heletijd leest heeft een leraar dat door hoor.

dat wil ik ook wel weten!

wij mogen bij economie en m&o dingen in onze rekenmachine zetten

er is een speciaal programma voor, maar ik heb het niet en zou het ook niet weten. Ik hoorde vandaag dat volgend jaar geen gr meer bij het economie examen gebruikt mag worden. Dit is het laatste jaar dat dat mag, dus ik weet niet in welk jaar je zit, maar als jij dat ook niet meer mag kun je het beter nu uit je hoofd leren :slightly_smiling_face:

je kan het gewoon in je rekenmachine typen bij prog. en dan new (?) of je kan hem aan de computer hangen, maar ik weet niet hoe je er dan tekst in zet. Zit er geen handleiding bij?

GOOOOOGLE meisje! type in: tekst in gr.
en dan kun je de wereld aan progamma’s downloaden om dat te doen.

ah ik heb het al gevonden!
voor de mensen die het nog willen weten:

[b]Stappen:
-Typ de tekst die je op je GR wil zien in kladblok, het leuke hiervan is dat je ook dingen kan ctr+c ctr+v en, om zo bergen tekst in kladblok te zetten. (ik heb bijvoorbeeld voor mijn laatste Economie toets alle samenvattingen van internet geplukt en in mn GR gezet)
-sla het bestandje op in .txt formaat
-koppel je GR aan je computer d.m.v het kabeltje
-ga naar je bestandje en doe “openen met” en dan selecteer je “Ti connect application” (kan zijn dat je even in een lijstje moet zoeken, of zelfs moet bladeren door je mappen)
-Het kan even duren maar als het goed is transferred de pc het .txt bestandje nu naar je GR (zorg dat je GR aanstaat en herkend wordt door je pc)
-Ga nu in je Grafische Rekenmachine naar APPs → Notefolio → open → “naam van je document”
-nu is je document geopend, maar het is waarschijnlijk een zooitje omdat je erg veel tekst erin hebt staan, gelukkig is er de “search” functie, stel je typt in “monopolistische” dan zoekt hij het document af naar dat desbetreffende woord.
-voila je hebt zojuist de mogelijkheid gekregen om al je examenstof in je rekenmachine te zetten, voor het geval je nog iets zou willen opzoeken.

[/b]

of doe het via een programma die je kunt downloaden op : http://grpg.php0h.com/

PS: ik zit in 4 vwo!

Mijn rekenmachine is iets van 10 jaar oud (van mijn zus geweest). Dus gaat jammer genoeg niet lukken…:frowning:

Die van mij ook helaas :confused:

mensen die ook echt gaan zeggen : Leer gewoon
omg, serieus net of we niet al genoeg moeten leren?!
zou wel handig zijn als we wat dingen in ons gr kunnen pleuren toch? hebben we tenminste nog een leven buiten sgool

^Ik heb nog nooit iets in mijn GR gezet. Zit nu in de 6e en heb ook al 6 jaar lang een leven.

Als je het via je GR wilt doen, dus niet via computer:

• Klik op PROGRAM
  • Klik op NEW ofzo?
  • Typ
  • Yeah.
    (- En oja, als je het wilt openen moet je op EDIT klikken.)

Zo uit m’n hoofd effe. Weet het ook niet precies.

Goh, gewoon niet moeilijk doen… Volg deze stappen:

Download: notefolio voor op je GR, notefolio creator, TI connect (waarschijnlijk moet je ook nog een paar besturingssystemen zoals java ofzo downloaden, maar dat geeft-ie zelf wel aan)

Zet notefolio op je GR (ik weet niet precies hoe dat ook alweer moest, maar dat is te vinden op internet)

Typ dan je verhaaltje in notefolio creator

klik op zo’n knop rechtsboven in het programma en dan…

verstuurt ie het naar je GR.

Als je het op je GR later zoekt, moet je naar: ‘apps’ → ‘notefolio’

Als het nog niet zo duidelijk is, moet je ‘notefolio’ even googlen :slightly_smiling_face:

hahaha ik moet ook anw leren en ik weet ook niet wat paradigma betekent a.

Welke heb je? TI 84? Of TI-nspire?

nerd

Ligt er ook een beetje aan welke vakken je hebt. En het is toegestaan dus waarom zou ik mijn samenvattingen dan niet in mijn GR zetten…?