Hoe zeggen?

Ik loop nu twee maanden bij een psycholoog voor bepaalde klachten, dit is echter niet beter geworden maar eigenlijk steeds slechter. Ik heb nu ook sinds een maand dagelijks gedachten over zelfmoord. Ik weet dat ik dit tegen m’n psycholoog moet zeggen, maar ik heb dit tot nu toe nog niet gedurfd omdat ik bang ben dat hij dan meteen denkt dat ik echt zelfmoord ga plegen want dat is niet het geval. Maar, hoe kan ik dit het best zeggen? Want ik vind het echt heel moeilijk om zoiets te zeggen.
Alvast bedankt.

Ik kan je erg goed begrijpen, ik heb hetzelfde gehad dat ik het best moeilijk vond om te zeggen.
Ik ben begonnen met ‘ik zie het soms gewoon echt niet meer zitten’ en hij vroeg er gelukkig over door.

Ik hoop dat je je psycholoog zo veel vertrouwt dat je het kan vertellen, jij bent vast niet de eerste persoon van wie hij dit hoort, maar het is we erg belangrijk dat hij het wel weet.

Succes! :sob::muscle:

@ikiteiruDat is inderdaad een goed idee, dank je wel :slightly_smiling_face:

Je kan dit gewoon vertellen
maak ook duidelijk dat je geen concrete plannen hebt maar dat het wel in je hoofd spookt. die mensen hebben hier ervaring mee en zullen je ech niet veroordenel