Hoe zeg je zo subtiel mogelijk dat je hem niet leuk vindt?

Sinds vrijdag praat ik via Facebook met een jongen van school, hij is aardig, maar niet mijn type. Ik weet dat hij me heel erg leuk vindt, dat heeft hij ook al een paar keer aangegeven. Ik wil hem niet ‘aan het lijntje’ houden, dus wil eigenlijk zo snel mogelijk duidelijk maken dat ik niet meer wil dan vrienden zijn. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit ga zeggen, ik wil hem niet kwetsen. iemand tips?

Kwetsen gebeurt toch wel, want hij vindt je leuk.

“Sorry, maar je bent mijn type niet.”
“Sorry, maar de gevoelens zijn niet wederzijds.”

o.i.d.

Wat Slet zegt, je gaat 'm toch wel kwetsen. Dus maak het gewoon zo duidelijk mogelijk. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden enzo.

Subtiel zijn werkt niet. Meestal is het enige wat je daarmee bereikt dat de ander nog hoop houdt. Daarnaast als hij je echt leuk vind zal het hem hoe dan ook wel kwetsen dat jij niet hetzelfde voelt voor hem. Nu bedoel ik niet dat je gemeen moet zijn of iets dergelijks, maar ik denk dat het het beste uitpakt als je hem gewoon uitlegt dat jij niks voor hem voelt.

wat krijg ik toch leuke nicknames

‘‘Hee ik vind je heel aardig, maar niet meer dan dat sorry.’’
‘‘Je weet dat ik je gewoon zie als een vriend he?’’
‘‘Sorry, het is beter als we gewoon vrienden blijven…’’

Allemaal niet subtiel maar wel duidelijk. Jongens moeten duidelijkheid hebben van hints snappen ze niet, of ze zien het als hard to get spelen. Dus ben gewoon aardig maar ook duidelijk!

En de harde/flauwe/doch gemakkelijke manier: Vertel hem over die ene leuke jongen die je laatst ontmoet hebt (hoeft niet per se te bestaan)

Ik denk wel een goede optie. Ik weet niet of die jongen heeft gezegd dat hij haar leuk vind of dat zij dat via iemand anders weet. Het is natuurlijk raar om zomaar te zeggen: ik wil alleen vrienden zijn, als diegene daar nooit over begonnen is

Oh ik dacht ‘wat een slet zeg’

Maar OT : Gewoon iets in de richting van nee, sorry, ik voel niet echt iets voor je
Ga hem voorial niet afkraken oid, maar dat had je vast al begrepen.

Of zeg: ‘Ik vind je wel leuk om vrienden mee te zijn maar ik zie gewoon niet meer in ons. Ik ben niet verliefd op je.’

Verwijder hem als vriend op Facebook, negeer hem op school. Hij zou zich nu vast afvragen waarom, je zal nu waarschijnlijk geen last meer hebben van hem.

Heeft hij toch de ballen om op jou af te stappen of iemand anders op jou te laten afstappen en te laten vragen waarom je hem negeert en verwijderd op facebook…

neem dan de volgende maatregelen: Hij schold jou uit (wat hij niet heeft gedaan, jij beweert van wel natuurlijk). Je wil niks meer met hem te maken hebben (ohja hij gaat het ook ontkennen en hij heeft gelijk maar Jij denkt van ‘niet’) dan loop je weg en praat je nooit meer tegen hem.

HIJ ZAL JOU HIERVOOR NOOIT HATEN NATUURLIJK, VRAAG HEM WEER OM VRIENDEN TE ZIJN WANNEER JE WEL MET HEM WIL OF MIDDEN IN EEN RELATIE ZIT DAN KAN HIJ JOU OOK NIET IRRITEREN MET ZIJN MELOENENGEDRAG.

kusss lucy :kissing:

-

Meh, beter zeg je het inderdaad gewoon meteen duidelijk tegen 'm, subtiel zijn werkt echt absoluut niet…
Friendzonen komt nog harder aan, dus ik zou echt niet zeggen dat je m meer als vriend of broer ziet ofzo… Been there, done that, geen succes haha!

Zeg gewoon wat je ongeveer hier zei. Zo van: Hee, je had een keer gezegd dat je leuk vond en hoe het nu gaat heb ik het gevoel dat ik jou aan het lijntje houdt. Je bent echt hartstikke aardig, maar je bent niet echt mijn type. Sorry, als ik je ermee heb gekwetst hiermee, maar ik vind het lullig om je aan het lijntje te houden zo.

Tada, de waarheid is hard, maar hem aan het lijntje houden is nog gemener.