Hoe zeg je vriendelijk dat iemand moet opbokken?

Op het moment heb ik een crush maar een andere kerel zit achter me aan. Hij vraagt me continu uit eten en omdat ik zijn broertjes train heeft hij mijn nummer. Nu heeft hij mij gesmst en hij blijft me maar berichten sturen op facebook. Echt plakkerdeplak. Nu vind ik het schijtirritant, maar subtiel als ik ben kan ik dit niet vriendelijk zeggen. Het probleem is dat ik het niet bot kan zeggen, gezien het feit ik dus trainer ben en ik het niet kan maken om uit te vallen tegen iemand.
Fml.

Gewoon zeggen dat je al met iemand omgaat en geen behoefte hebt om te daten met hem. En dat gewoon blijven zeggen.

Zeg dat je een vriend hebt.

Hoezo? Je hoeft je niet tegen hem te verantwoorden dat je al een crush hebt. Dat is toch jouw zaak.
ik zou gewoon zeggen dat je geen interesse hebt en het fijn zou vinden als hij je nummer verwijderd omdat je geen behoefte hebt aan contact.
Gewoon duidelijk zijn.

blokkeren

Mensen vragen altijd dit soort dingen en dat begrijp ik niet? gewoon blokkeren inderdaad, hoe moeilijk kan het zijn.

‘‘Ik heb geen interesse’’

Hoezo blokkeren? Je zegt toch gewoon eerst beleefd nee en dat je geen interesse hebt. Blokkeren is best wel bot als iemand je gewoon mee uitvraagt. :’)

Haha dit dacht ik ook al… Tenzij hij echt lastig doet, dan zou ik hem wel blokkeren. Anders eerst even duidelijk maken dat je niet geïnteresseerd bent.

“Ik ben niet geinteresseerd, sorry.”

Zodra hij weer stuurt of je wat wil doen zou ik gewoon zeggen “Nee sorry en ik zou het waarderen als je niet weer voorstelt wat te gaan doen samen” of iets in die richting. Je mag heus wel een beeeetje bot doen!

Oh gewoon ‘opbokken jij.’

“Ik zal het zeer op prijs stellen dat je mij met rust laat, ik heb geen interesse”

Oh thanks
Ik kwam op het idee om mijn relatiestatus op facebook te veranderen en toen had ik een relatie met een vriendin. Ik was vergeten dat er meer mensen op facebook zitten en heb het maar snel verwijderd :"D
Maar ja, ik zal wel zeggen ‘Ik heb geen interesse en ik zou het fijn vinden als je het niet meer zou vragen.’
Danku

Als hij echt vervelend is, zou ik ‘m negeren of blokkeren inderdaad. Maar gewoon zeggen dat je geen interesse hebt, dan moet het op zich wel duidelijk zijn :’)

“Zou je me geen berichtjes meer willen sturen?”.
Die werkt.
Ervaring.

“Ik ben aseksueel/lesbisch/bezet/niet geïnteresseerd”