Hoe zeg ik tegen mijn ouders dat ik terug wil met mij ex?

Ik heb geen idee of hier een topic van is… maar help me asjeblieft!

Mijn ex en ik zijn afgelopen november uit elkaar gegaan, omdat het niet meer goed ging tussen ons.
In de tussen tijd hebben we twee keer afgesproken, en allebei de keren gezoend. We hebben verder gewoon goed contact.
Laatst appte hij me dat hij me graag terug zou willen en of ik daarover wilde na denken. Dat heb ik gedaan en me conclusie is dat ik het wel zou willen, maar dat ik geen idee heb hoe mijn ouders zullen reageren. Ik zit al 2 weken een manier uit te vinden hoe ik dit moet vertellen.
Wel heb ik tegen hem gezegt dat ik rustig aan wil doen en zeker nog niet gelijk de relatie in wil, pas na nieuwjaar, ergens midden in januari. Dat vind hij goed want dat wilt hij zelf ook.

Maar nu dus de grote vraag: Hoe ga ik dit mijn ouders vertellen ? :flushed:

Ik zou gewoon vertellen dat je afspreekt met je ex. Ik zou daar niet meteen bij zeggen dat je je ex terug wilt.

Daarbij vraag ik me wel af of het verstandig is om terug te gaan naar je ex…
Waarom zou het nu wel goed gaan?

Gewoon zeggen inderdaad dat jullie weer afspreken en dat jullie het weer een kans willen geven. Zullen ze vast wel begrijpen, tenzij het vaker is gebeurd.

Waarom weet je nu al dat je weer een relatie met hem wilt ergens midden januari?

Dat vind ik inderdaad ook een beetje apart… je wilt het rustig aan doen maar geeft al wel meteen weer een termijn op, alsof je vanaf dan weer vol ervoor kunt gaan. Kijk gewoon rustig aan hoe het loopt en op het moment dat het helemaal goed voelt kun je kijken of jullie beiden het weer een relatie willen noemen.

Voor wat betreft je ouders, geef gewoon aan dat jullie weer een aantal keer met elkaar afspreken. Dat jullie een aantal keer gesproken hebben sinds de break-up en dat er nog steeds wat zit en jullie willen onderzoeken wat dat is. Zo heb ik dat destijds in elk geval gedaan met mijn vriend. Mijn ouders waren in het begin een beetje terughoudend daarop, want ze waren bang dat hij me weer pijn zou doen… Gelukkig was dat niet het geval.

Niet, ik zou gewoon eerst eens even terug met elkaar afspreken en de relatie weer aangaan. Er bestaat volgens mij een hele grote kans dat bij de eerste flinke discussie heel makkelijk gezegd wordt: het gaat toch niet werken tussen ons, zie je nou. En hup het is weer uit.
Ik zou wachten met je ouders ongerust te maken hiermee.

Hahah ik snap dat het een beetje raar klinkt dat ik het termijn erbij vertel, dit is echt een tikje van mij dat ik graag dingen gepland heb.
Het is niet dat ik vanaf midden januari weer een relatie met hem wil hebben er vol voor wil gaan. Het is dat ik vanaf midden januari een beetje hoop mijn keuze te weten, ik ben echt de hele dag bezig met nadenken of het wel verstandig is maar iets in me zegt ja. Dus wil wel rond die tijd iets hebben van zekerheid.

Maar al bedankt voor de reacties! Dit helpt me zeer goed :slightly_smiling_face: