Hoe zeg ik netjes een afspraak af?

Heey,

Ik heb dus morgen een afspraak , maar ik wil echt niet gaan. (Lang verhaal,privé reden) Hoe zeg ik netjes af? want ze hebben al op me gerekend met eten enzo. :\

x SchwarzZuBlau

Zo snel mogelijk doen in elk geval, dan kunnen ze misschien nog iemand anders regelen.

'‘Sorry, maar ik kan echt niet morgen. Ik vind het erg vervelend, maar het kan echt niet anders. Volgende keer ben ik er weer bij.’

oke dit ga ik even volgend, heb ik ook nodig

Zeggen dat je ziek bent?

als je er echt niet onderuit kan komen kan je je altijd nog ‘ziek melden’ maar dan moet je daar wel even rekening mee houden met wat je verder zegt… dus je kan beter gewoon de waarheid zeggen of zeggen dat je niet kan en hopen dat ze niet om een reden vragen…

Ja, ik ben juist bang dat ze boos worden en dat er ruzie komt :\

Aangeven dat je in verband met persoonlijke redenen niet kan? Vaak vinden mensen het vooral jammer, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er echt boos om worden…

Nooit zeggen dat je er volgende keer bij bent. Als er dan weer iets tussen komt (ziekte, belangrijk proefwerk, van mijn part een begrafenis of bruiloft) zul je toch echt moeten afzeggen, en dat staat al helemaal niet netjes.

Ik weet niet wat voor afspraak het is, en wie die mensen zijn, en wat de reden is et cetera, maar gewoon kort en bondig je excuus aanbieden en uitleggen dat je wegens omstandigheden niet kan komen (afhankelijk van de afspraak kan het wel zo netjes zijn ietwat uit te wijden over de omstandigheid.)

“Wegens persoonlijke omstandigheden moet ik helaas verstek laten gaan”

Sowieso zo snel mogelijk zeggen, vragen of je de afspraak kan verzetten. Geen te lang verhaal houden, gewoon zeggen, ik kan niet en misschien kunnen we voor een andere keer een afspraak maken.