Ik ken zo’n meisje via internet, en dat is gewoon echt een goeie vriendin geworden. Maar via haar, ken ik dus een hele leuke jongen. Ik wil dus over een weekje waarschijnlijk naar hun toe. Maar dat is wel een eindje weg, moet meer dan anderhalf uur met de trein of bus. Dus ik weet niet hoe ik dat tegen me ouders moet vertellen, en verder heb ik ook nog nooit een vriendje gehad dus ik weet ook niet hoe ze er sowieso dan op zullen reageren als ik naar een jongen ga een eindje ver. Dus hoe kan ik dat gaan vertellen? :x
Hoi mam/pap
Ik heb een heel leuk meisje leren kennen via internet, ik heb al vaker met haar gecamt, en heb er ook op facebook/hyves. Nou zou ik graag met haar willen afspreken, ik weet zeker dat het goed zit als jullie willen mogen jullie haar profiel op fb/hyves evt wel bekijken.
et voila
Hoe oud ben je eigenlijk?
Weet nou niet of een argument als ‘ik heb haar op internet leren kennen’ een goeie is …
Ligt eraan hoe oud je bent… Maar anders kan je diegene even laten bellen naar je ouders. Of laten zien op skype.
Volgens haar profiel is ze 14, dan acht ik de kans vrij klein dat ze je laten gaan? Alleen laten reizen om iemand van internet te ontmoetten? Ik hoor hier een doomscenario
idd, hoe oud ben je?
gebeurt zovaak, dat meeten moet je gewoon even je ouders geruststellen dat je geen rare mensen gaat opzoeken
Ik heb ook gemeet met een internetvriendin. Maar ik zei gewoon langzaam tegen mijn ouders wie het was. Zo hadden hun na een paar maanden geregeld dat ze als suprise op mn verjaardag kwam. Toen zag ik haar voor de eerste keer :’)
Ik camde heel vaak met een internet vriendin, en m’n vader kwam er soms zelf bij zitten en praten met haar. 't Was heel gezellig, en ik heb haar inmiddels al een aantal keer gezien.
Laat hen gewoon zien aan je ouders.
Neem anders een vriendin mee
Gewoon afspreken met die vriendin, kijken hoe die jongen is en als die jongen leuk is kan je wel laten vallen: Ik was met die vriendin ook nog naar een vriend van haar toe gegaan, ze had hem al eens in een gesprek er bij gedaan dus ik kende hem al een beetje.
Is die jongen niet leuk hoeft het niet vertelt te worden toch?
je kan ook gewoon zeggen dat een vriendin van je haar ook kent,
en dat je daar door met haar in contact bent gekomen.
Idd misschien je ouders haar even laten bellen? Of miss willen ze je wel wegbrengen? En met die jongen zou ik nog even wachten, misschien is hij wel helemaal niet leuk? Zitten je ouders voor niks zorgen te maken
Gewoon zeggen dat je een leuke vriendin hebt die daar en daar woont en dat je met haar wilt afspreken. Over die jongen zou ik gewoon even niks vertellen.
je kan toch samen met iemand anders gaan? en ik zou in eerste instantie niets zeggen over die jongen ‘een jongen en een meisje’ klinkt ‘gevaarlijker’ dan ‘een meisje’.
of je spreekt eerst alleen af met dat meisje…
Als het goed is weten zij dat jij bevriend bent met dat meisje.
Je kan haar opzoeken, alleen wie gaat de treinkosten betalen?
Alles is OV kaart.
ik zou tog maar oppassen…
Als je echt 14 bent is het inderdaad een beetje een moeilijk verhaal, ik weet niet hoe je ouders zijn? Maar ik denk dat het niet makkelijk wordt om ze over te halen op zo een leeftijd.