Hoe worden jullie beïnvloed door videoclips?

Hoi, ik ben een studente in het 5e jaar humane wetenschappen en mijn eindwerk van cultuurwetenschappen gaat over media. De vraag die ik moet behandelen is de vraag of er een beïnvloeding is door videoclips. Je weet wel, tegenwoordig zijn deze vaak seksueel getint, gewelddadig, de meisjes zijn onderschikt aan de mannen en hebben een ‘perfect’ lichaam.

Ik zou graag jullie mening willen weten, worden jullie hierdoor soms beïnvloed?
alvast bedankt!

Niet dat ik weet, soms denk ik oh zo wil ik kunnen dansen of van dat is leuk gedaan in de clip, dat kan ik later gebruiken voor iets.

Waarom zou ik überhaupt naar dit soort videoclips kijken? Het voelt dan alsof ik breincellen verlies, wat ik niet bepaald als prettig ervaar.
Maar goed, iedereen is vrij om clips te maken naar hun keuze, seks verkoopt nou eenmaal in deze ge-wel-di-ge maatschappij.
Ik word hierdoor absoluut niet beïnvloed, om je vraag te beantwoorden.

Neen, aangezien ik nooit videoclips kijk :’)

Eerlijk gezegd word ik er zelf ook helemaal niet door beïnvloed hoor :d maar onderzoeken duiden aan dat sommige meisjes hier erg gevoelig aan zijn, denken dat ze er moeten uitzien en zich moeten gedragen zoals die ‘sletjes’ van in de R&B clips, vandaar. toch bedankt voor de antwoorden, hoe meer mensen er antwoorden hoe beter :slightly_smiling_face:

ik kijk niet naar zulke videoclips

Niet.

Ik val ook niet bepaald onder de doelgroep die seksueel getinte clips zal kijken, ofwel commerciële muziek zal luisteren.

nah. ik kijk het ook niet, want ik vind het een onprettig idee te bedenken dat mijn ouders dan binnen kunnen komen en kijken met een wtf-face.

ik niet want ik kijk nooit naar clips, want ze gaan nergens over en ze slaan nergens op!

Stel dan wat concretere vragen…
Iig, ik kijk geen videoclips, alleen op youtube van de muziek die ik leuk vind, maar dat zijn altijd echt goede en leuke clips die wat toevoegen aan de muziek. Dus niet denigrerend tegenover vrouwen of gewelddadig.

normaal luister en kijk ik naar pixie lotts videoclips, die zijn meestal wel leuk enzo, alleen haar laatste liedje is echt verschrikkelijk :S. Maar ik vind die videoclips dus echt verschrikkelijk. En ik krijg sowieso een minderwaardigheidscomplex van bijna alle celebs en modellen.

Nee, Make- up , camera’s , Photoshop doen ook heel veel

Ik denk dat ik er onbewust wel door beïnvloed zou kunnen worden, al weet ik best dat sommige dingen echt te ver gaan in zulke clips.

ik leer dr van dansen

denk dat ik ook gewoon in een korset naar feestjes kan en met aparte haren krijg ik soms ook wel inspi van maar geen slechte invloed

maar zelf denk ik wel dat sommige jongere op hun idool willen lijken en zich te sexy kleden maar dat kan natuurlijk ook door invloed van ouders ouderen zus ect

soms denk ik wel, shiiit zag ik er zo maar uit, als ik naar die danseressen kijk ja