Hoe worden jullie beïnvloed door videoclips?

Hoi, ik ben een studente in het 5e jaar humane wetenschappen en mijn eindwerk van cultuurwetenschappen gaat over media. De vraag die ik moet behandelen is de vraag of er een beïnvloeding is door videoclips. Je weet wel, tegenwoordig zijn deze vaak seksueel getint, gewelddadig, de meisjes zijn onderschikt aan de mannen en hebben een ‘perfect’ lichaam.

Ik zou graag jullie mening willen weten, worden jullie hierdoor soms beïnvloed?
alvast bedankt!

Niet dat ik weet, soms denk ik oh zo wil ik kunnen dansen of van dat is leuk gedaan in de clip, dat kan ik later gebruiken voor iets.

Waarom zou ik überhaupt naar dit soort videoclips kijken? Het voelt dan alsof ik breincellen verlies, wat ik niet bepaald als prettig ervaar.
Maar goed, iedereen is vrij om clips te maken naar hun keuze, seks verkoopt nou eenmaal in deze ge-wel-di-ge maatschappij.
Ik word hierdoor absoluut niet beïnvloed, om je vraag te beantwoorden.

Neen, aangezien ik nooit videoclips kijk :’)

Eerlijk gezegd word ik er zelf ook helemaal niet door beïnvloed hoor :d maar onderzoeken duiden aan dat sommige meisjes hier erg gevoelig aan zijn, denken dat ze er moeten uitzien en zich moeten gedragen zoals die ‘sletjes’ van in de R&B clips, vandaar. toch bedankt voor de antwoorden, hoe meer mensen er antwoorden hoe beter :slightly_smiling_face:

ik kijk niet naar zulke videoclips

Niet.

Ik val ook niet bepaald onder de doelgroep die seksueel getinte clips zal kijken, ofwel commerciële muziek zal luisteren.

nah. ik kijk het ook niet, want ik vind het een onprettig idee te bedenken dat mijn ouders dan binnen kunnen komen en kijken met een wtf-face.

ik niet want ik kijk nooit naar clips, want ze gaan nergens over en ze slaan nergens op!

Stel dan wat concretere vragen…