hoe word je zelfverzekerd

hallo hoe word je zelfverzekerd want ik ben al heel lang onzeker over alles aan mij. hoe ik er uit zie en of ik geen loser ben ofzo. heel veel mensen maken mij ook onzeker. dat ik te dik en en lelijk en dat ik niks kan. ik heb ook en vriend en die vind dat ik knap ben en heel slim ben enzo maar ik geloof hem niet.
maar wat is nu jullie gouden tip om zelfverzekerder te worden. graag serieuze antwoorden. tanx xx

Ik ben ook heel vaak onzeker en verlegen enzo, maar ik probeer gewoon altijd mezelf te blijven, en als ik jou was zou ik je er niks van aantrekken wat die mensen zeggen, en als je echt dik bent kan je misschien wat afvallen ofzo…

[i]Inderdaad, je moet altijd jezelf blijven.
Ik had dat vroeger ook, ik trok me veel van anderen aan en werd daar onzeker door. Nu sta ik weer stevig in mijn schoenen, komt vooral doordat ik me niks meer van anderen aantrek en ik mezelf blijf 24/7. Ik dacht ook dat ik dik was, omdat mensen dat zeiden… Inmiddels is het dus wel zo dat ik mezelf nu nog steeds dik vind en ik daardoor eetproblemen heb, ofja is niet vastgesteld, maar weet wel bijna zeker dat ik dat heb…

Dus blijf jezelf en luister niet naar wat anderen over jou zeggen xx[/i]

remember one thing;

blijf altijd jezelf
ookal valt dat soms niet mee
aan het eind kan je wel zeggen
i did it my way

verander jezelf dus sowieso niet, word je alleen maar onzekerder van. Ik heb bij mij op school ook van die jaloerse meiden. en die proberen je allemaal ook onzeker te maken, omdat ze zelf juist onzeker zijn. dus probeer daar gewoon boven te staan. bij mij duurde het even, maar opeens was ik echt superzelfverzekerd. gewoon volhouden dus!

xxxx

ik ben niet zo goed in tips geven, maar zolang je jezelf blijft komt het wel goed.
als mensen zeggen dat je te dik bent zijn zij juist diegene die onzeker zijn en daarom andere zwart gaan maken.
trek het je niet aan, blijf positief en denk aan de leuke dingen van jezelf.
daar wordt je blij van en dat straal je uit!

Ik ben letterlijk enorm verlegen geweest en zeer onzeker. Wat je nu niet van me zal zeggen. :grinning_face_with_smiling_eyes:
Het duurde wel lang 1 á 2 jaar. Maar het hielp wel. Ik ben gewoon klein begonnen. Zoals dingen vragen aan mensen (Bv, een potlood of wat het huiswerk is.) gewoon beginnen bij mensen uit je omgeving. Maak ook een spontaan complimentjes, wel gemeent natuurlijk! Kijk ook wel in de spiegel en zeg elke dag, I just look awesome today! Het is niet om jezelf eigendunk te laten geven, maar een duwtje in de goeie richting. Als je dat allenmaal heb gehad, begin een gesprek. Desnoods over hoe vies het weer is en dat je daarin moet terug fietsen, dingen waar je altijd wel over kan beginnen. Heel droog. maar het werkt! Ga ook eens praten in de lessen en een beetje dingen doen die zogezegt niet mogen. Dat geeft je zelfvertrouwen. Niet hele erge dingen maar wel dingentjes.

Ik kan nog wel even zo doorgaan, maar zo was het mij gelukt.

‘’ niet luisteren naar wat anderen zeggen ‘’ is makkelijker gezegd dan gedaan

het is heel belangrijk om jezelf moed in te praten en dingen die je altijd al had
willen doen, maar nooit durfde gewoon een keer te doen en je er volledig voor in te zetten.
Je zal vanzelf merken dat je helemaal geen loser bent, iedereen is ergens goed in,
het kost alleen tijd om erachter te komen wat dat precies is.

Ook is het belangrijk om met je uiterlijk te spelen;
wat voor kleding staat je beter, misschien heb je een ander kapsel nodig?
probeer een beetje te experimenteren met make up, of draag vaker hakken
en jurkjes? In elke meisje zit een sex appeal.

Dat je vriendje het inziet dat je mooi bent betekent dus dat je die mooi heid
in je hebt en het uit kan stralen. Nu moet je het alleen zelf nog ontdekken (:

Je wordt zelfverzekerd door jezelf te accepteren zoals je bent.
Dan ben je wat dikker dan de rest… so what?!
Je kan jezelf nog steeds leuk kleden, je haar en make-up leuk doen.
Wees blij met jezelf dan straal je dat ook uit.

i’ve been there.
wat erg bij mij hielp : ik zei 234823784 x per dag tegen mezelf dat ik mooi was
en dat hielp echt! terwijl ik het altijd zo’n onzin vond toen mensen me vertelden dat ik dat moest doen xD

precies vorig jaar was ik echt heel onzeker maar dit jaar dus helemaal niet meer. ik voel me wel eens kut maar absoluut niet van “wat ben ik lelijk”. als ik terugdenk zie ik dat alles vanzelf ging. ik was echt superonzeker en voelde me elke dag kut en toen, in de zomervakantie, nam ik echt de tijd en zei ik zovaak ik kon dat ik mooi/geweldig/ etc was. en ik ging expres meer naar buiten en gaf mensen complimenten enzo! en het leuke was, iedereen reageerde positief :grin: dat maakte het alleen maar beter voor mij natuurlijk.

je kan me altijd noten he als je hulp nodig hebt.

jezelf veranderend door iemand anders te kopieëren is logisch. Maar jezelf blijven heeft mij niet geholpen. Maar het geloven in mezelf wel.

ik heb de tip
het komt namelijk door jaloezie
heb ik ook gehad was heel erg onzeker
maar van mijn goede vriendinnen en vriendje hoorde ik dat ik echt knap was enzo
en niet te dun ofzo
dus waarschijnlijk heb jij juist iets waar andere onzeker door worden
en gaan ze jou onzeker maken door dingen over je te zeggen
het feit dat je een vriendje hebt betekent al dat je dus leuk genoeg bent van jezelf
dus gewoon jezelf blijven
en je niks aantrekken van wat ze zeggen

Ik heb de gouden tip voor je:

Schijt aan alles en iedereen

En dan bedoel ik niet op de asociale/arrogante manier, maar zo moet je gewoon denken! Ik weet dat het heel moeilijk is, maar je komt er echt verder mee. Want kom op, tuurlijk mag je er zijn. In principe gaat het er niet om of je mooi of lelijk bent, het gaat om je uitstraling. Om de indruk die mensen al van je hebben als je ze niet kent. Ik weet van mezelf, dat ik gewoon al blij kan worden als ik zie dat iemand anders helemaal happy is!
Je moet trots zijn op jezelf. Je kan jezelf dingen inpraten als ‘Ik ben dik’ ‘Ik ben een nerd’ enzo, dat is de verkeerde kant. Op dit moment is jezelf dingen inpraten het beste wat je kan doen. Maar dan: ‘Ik ben mooi, ik kan alles aan. Wat de rest ervan vindt kan me geen donder schelen’
Geloof me, jezelf geloven is het beste wat je doen kan.

ik wil niet heel lullig zijn…
maar als je al 2 fotoshoots op je naam heb staan ben je toch niet echt lelijk ofzo?

Ik ken heel veel mensen die dat hebben gedaan, je kan ook gewoon fotosjiniek(?) zijn. En wat voor de een mooi is , is voor de ander lelijk. Pure smaak.

Ik wouw net zeggen
ZElfvertrouwen heeft niks met hoe je eruit ziet te maken
Lelijke mensen zijn ook wel eens zelfverzekerd hoor…

Ik denk dat ik kritiek ga krijgen als ik zeg dat je je niet zoveel van anderen moet aantrekken.
Daarom zal ik ook maar meteen zeggen dat het ook makkelijker is gezegd dan gedaan.
Dat is eigenlijk ook vrij logisch, want zelfvertrouwen moet je opbouwen.
Het is een soort van trial and error. Nu denk jij telkens bij zowat alles wat je doet negatief over jezelf.
Als jij inziet dat het allemaal niet zo erg is (ok, dit heeft wel echt tijd nodig), zul je er minder aandacht aan besteden.
Je bouwt je zelfvertrouwen dan op.
Dit heb ik zelf geleerd dmv een psycholoog. Ik heb een soort stappenplan om negatieve gedachtes uit te dagen.
Wanneer je die gedachtes uitdaagt zul je langzaamaan merken dat het helemaal niet zo erg is.
Ik wil hem je wel overtypen?, maar het helpt dus niet meteen.
Het heeft echt tijd nodig, bij mij heeft het ook lang geduurt voordat ik bij het stappenplan was zegmaar.
Het lijkt me dus nog lastiger als jij daar meteen mee begint.
Het is dan misschien ook wel handig om zelf naar een psycholoog te gaan.

Ik ben ook vet onzeker… ik heb geen idee hoe het komt. Het vervelende bij mij is dat ik ga blozen. Het ene moment bloos ik wel, het andere moment bloos ik niet., ik wordt er helemaal gek van. Ik zal wel nooit een vriendje krijgen omdat ik een hoofd als een biet krijg als hij me aandacht geeft XD.
Maarjaa… ik moet denk ik ook accepteren dat ik nou eenmaal zo ben. En ik hoop dat ik door deze tips mn zelfvertrouwen omhoog kan krikken. Ik vind de mening van andere mensen te belangrijk denk ik…

diepediepediepe zucht…

ik heb dus géén tips XD.

http://www.youtube.com/watch?v=r4A3JgxDHjk&translated=1

ik ben ook erg onzeker over mezelf. vooral over me lichaam. In eind December 2010 ben ik gaan afvallen omdat ik er zo in geloofde dat ik dik was. terwijl mij juist werd vertelt dat ik super dun was. (ik ben nooit dik geweest) kan ik nu zeggen. maar hier ben ik zo op doorgegaan dat ik een eetstoornis heb ontwikkeld. Ik heb Anorexia. ik ben hulp daarvoor gaan zoeken omdat dit van me moeder moest. en ik ben nu dus al in behandeling. het gaat al stukken beter ik kan eindelijk een koekje eten en er van kunnen genieten. Ik wil niet zielig doen met dit verhaal maar ik wil je hiermee alleen een voorbeeld geven dat je er eigenlijk gewoon scheit aan moet hebben wat andere van jou denken. laat ze lekker denken toch. jij bent jezelf en je hoeft niet met andere mee te lopen want er zijn al genoeg andere. :wink:

tjua, ik was ook altijd vrij onzeker. tot dat ik op een dag wakker werd met de; ‘het boeit me echt helemaal niks wat jij van me vind, ik vind dat ik zo leuk ben, dus zo zal ik ook zijn’. geen idee waar het vandaan kwam eigenlijk, maar sindsdien ben ik vrijwel nooit onzeker meer. :")