Hoe word je slimmer?

Hallo,

ik wou dit topic starten om, zoals de titel het zegt, slimmer te worden. De reden waarom is omdat mijn punten zodanig gezakt zijn dat ik leerlingenbegeleiding moet volgen en naar het CLB moet i.v.m. mijn ‘studieprobleem’. Vroeger deed ik niets en haalde ik 75% nu haal ik 55% terwijl ik nu echt mijn best probeer te doen. Ik kan mij niet concentreren en ben zelfs zodanig afgeleid dat ik een half uur naar de muur kijk terwijl ik verhaaltjes bedenk. Ik heb tot nu toe al wat geprobeerd zoals mind maps, de stapjes op Wikihow enzovoorts maar ik hield ze nooit echt vol. Vertel mij dus wat over hoe jullie studeren, wat mogenlijk kan helpen om je meer te focussen enzovoorts!

Groetjes Em!

Makkelijk studeren heeft niets, maar dan ook echt niets met slim zijn te maken. Dus de titel is niet echt gepast.
Anyway, ik kan je verder niet helpen want ik leer heel makkelijk (luckyme) en dat heb ik altijd ook al gedaan. Als ik me niet kan concentreren helpt het meestal wel om hardop uit te spreken wat ik doe, dat kan ik mezelf ook niet afleiden in mn gedachten haha

Een leraar van ons heeft ons ooit de tip gegeven om ondertussen yoga te gaan doen. Niet te moeilijk, maar ga op de grond zitten, pak je boek erbij en leg je benen in een of andere rare positie. Het helpt echt!

Ritalin slikken. No joke.

Ik heb soms ook dat ik wel een halfuur naar de muur kan staren of zo :’ )

Ik nam net een Ritalin toen ik dit las, haha. Maar tja… Hier sluit ik me bij aan. Al zal dat voor jou niet geschikt zijn

Jaa hahaha, en dan na een half uur… Shit… Wat ben ik eigenlijk aan t doen? Of een half uur met het idee in je hoofd… Ik ga dit nu leren/lezen… Driekwartier later nog steeds afwezig naar het stukje aan t staren xD

Bij mij helpt het om ALLES, niet alleen talen in wrts te doen…
Ook bijv. Woord - betekenis van biologie… Of een soort van vragen over de theorie die je bij een toets zou kunnen krijgen…
Bijv.

Leg uit; hoe gaat dit en dit proces
Dan maak je een antwoord en ga je de theorietoets op wrts maken… Je kan kiezen tussen dingen als multiple choise, toets, gedachten etc.

Kies dan in gedachten en spreek het hard op uit als je het antwoord weet en druk op goed
Als je hem niet weet druk je op “antwoord” dan laat hij het antwoord zien en dan krijg je de vraag later op in de toets nog een keer…:wink:

luidop lezen kan ik niet mijn broer studeert ook als ik studeer, verschrikkelijk onhandig!
ritalin lijkt me zeeeeeeeer ENG!
yoga en wrts lijken me wel leuk :grinning:

Met een kookwekker werken. 30 minuten studeren, 5 minuten pauze oid.

Mensen geven nu allemaal studietips, maar hoe je slimmer word hoort daar niet bij. Zo leer je beter. Je word slimmer door hersenpuzzels te maken

Samen met iemand leren, iemand die je niet afleid en helpt je te focussen. Bij mij is dat mijn moeder, werkt heel fijn :slightly_smiling_face: