Hoe word je jobcoach?

Op dit moment ben ik me een beetje aan het oriënteren op een nieuwe studie, maar vind het heel erg lastig. Een leraar vertelde mij over het beroep Jobcoach. Je werkt dan met allerlei soorten mensen met bijvoorbeeld psychische problemen, mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking of mensen met een strafblad en zorgt dat ze goed mee kunnen draaien in het arbeidsproces. Op veel websites wordt als opleiding SPH, MWD of HRM genoemd. Maar welke zou de beste zijn? Heeft er iemand ervaring? Alvast bedankt!

Zijn daar niet speciale opleidingen voor?
Oh cursus is het: http://www.saxion.nl/wps/portal/saxion_nl/nl/studeren/kiezen_en_kennismaken/Studiekiezer/ama/jobcoach/!ut/p/b1/zZLJsqJQEES_xQ9QLpPIknm8F5WZDYFMgvBAUAa_vumO3r7X265aVcSJyMyKxCIswKKvZKrK5FV1X0nz-46OscWRuiWLR1yBJg80E1eujiMSJ4_CfCxQw3UROjjLkh8vqXyVOqBAqr_YbRuIpZfpakMvje1Upnr5HFli0rKP-W50kaQLlmqA4YE46bkSOU-zBLAA6Qt1mdvXhT6US3x6vIzZLPOVfPLnozN2Aq-16X2OfGNug2Cqb3fK_AxFGPQMubCUFN8Gq_bvVhK5CnKjIVZj3vfvj8gNVOhZ8OKFhtA_Lu-0M2huofw8WYeuGohsxu1CE8c9gutlt9vCh1t48M1w4N-_if4guIRI7yhSQBElCmjsSaQZHhKAAH-BHyTCDWC-F2EwBwsAFdv13JNsB86i6qLqZZ8dKbZW93OtSYeA44ScGq5wHZ_ZV2ieJumVpstZKM5aNlwBzuVPE5TK02105IQLcu_mpr6iB-OjmwRslOAv8QpB7RnIQRaq4QLdFUAUnMWCx3lOnHNFd382awHivzKrY1F1aw9z2h7AYUyWrfCHPHsfkjbBvDo8LtKolZJkx_SjE18RwaqL6EQcvQolk8KAN2L1HckoIqzPm9mzN0jfI3ddHiOBGEaWiXxS7DkHTDrr4VNhSyQXniMYc-C1Gr6uMoG2RBNaDbUujEcWQVKrFqt71oQqnOdq_Bpl0x4FLa6gtF-ChldPSxxLx3fj8rgq3G05g7yTScGgVzf_0j8tyd9XdBODfcNOwcyfdKP3yq3HSO3aHOvbyTxeT_i2ZMntdr8AGTplmA!!/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/?gclid=CJ6mkf266rsCFRLMtAodVHkA9A

Sorry voor de grote link.
Ik heb trouwens geen flauw idee. Ik doe zelf HRM (en dat is super leuk) maar dat is natuurlijk echt werk gerelateerd. Ik denk eigenlijk dat je dan met HRM prima jobcoach kunt worden aangezien dat ook gewoon mensen zijn die een baan nodig hebben.

Hmm… Die opleiding is een post-hbo cursus en daar heb je werkervaring en en al een hbo denk/werk niveau voor nodig. HRM lijkt me opzich best leuk alleen heb ik het idee dat het behoorlijk zakelijk is in vergelijking met MWD en SPH. Ook omdat je als jobcoach juist met die specifieke doelgroep werkt. Lastig, lastig! Maar dank je wel :slightly_smiling_face:

Up :slightly_smiling_face:

Hm, jobcoach heeft een vrij breed publiek.
HRM is vooral gericht op het zakelijke aspect. maar hier leer je ook intake gesprekken houden en contacten opdoen in de zakelijke wereld.
MWD/SPH is meer de hulpverlener kant.