Hoe wonen jullie thuis?

Haaai,
Hoe wonen jullie thuis? heb je juist veel broertjes of zusjes? of ben je enigst kind? woon je alleen met je moeder/vader? ben je verwend of valt dat reuze mee? of heb je een happy familey?
hier kun je vertellen hoe het is bij jullie thuis ! het lijkt me grappig om de verschillen te zien die er bij iedereen is, Dat het bij iedereen zo verschillend is !

:slightly_smiling_face:

Ik (17) woon met m’n mams, paps en zusje (13) in een rijtjeshuis in de buurt van Amsterdam. We hebben 2 dikke rode katers en 4 vissen. M’n zusje en ik zijn niet echt verwend, maar we hebben het ook niet slecht. We hebben bijvoorbeeld wel allebei een eigen computer, maar het is niet zo dat we alles krijgen wat we willen ofzo. Bij ons thuis is er regelmatig ruzie (lees: m’n zusje is aan het puberen en reageert het af op mijn ouders), maar voorderest is het eigenlijk altijd wel gezellig :slightly_smiling_face:

Dat lijkt me best wel gezellig !
ik heb btw ook vaak ruzie met mijn zusje ;p

Ik woon met mijn ouders en twee oudere broers (16 en 19) in een vrijstaand huis in de buurt van Utrecht. Ik heb ook een hond, een zwarte labrador van 8. Mijn broer is weinig thuis ivm zijn studie en gaat ook uit huis (hello hele zolder+badkamer voor moi). In de zomer zijn mijn ouders vaak naar Friesland voor onze zeilboot. Het is wel gezellig thuis. En ik denk niet dat ik verwend ben, al krijg ik wel vrij veel. (:

Ik woon samen met mijn broer en vader en moeder (andere broer is uit huis) in een rijtjeshuis in een klein poep dorp.
Het is hier meestal wel gezellig thuis alleen mijn broer kan soms erg vervelend zijn tegen mijn ouders en dan ontploft de boel hier.

Ik woon samen met mijn ouders in een rijtjeshuis in een grote stad.
Heb geen broertjes of zusjes maar wel een lieve kater.

Vind je het erg om enig kind te zijn?

ik zal ook wel wat vertellen dan :slightly_smiling_face:
ik woon met mijn moeder en zusje thuis, in een rijtjes huis in Zeeland.
ik heb best wel vaak ruzie met mn zusje maaar, ook vaak niet ;p

Ik woon met mijn moeder, stiefvader, broertje (11), zusje (5) en halfzusje (1) in een twee onder 1 kap huis in de buurt van Zwolle. Ik ben om de twee weken een weekend bij mn vader en daar zijn we met z’n negenen als iedereen er is. Ik heb daar ook 1 halfzusje (3), stiefzus en stiefzusje (18 en 9) en een stiefbroer (16). Bij mijn moeder is het super! En bij mijn vader is het vreselijk omdat ik geen aandacht krijg van hem en ik haat hem;$ Ik ben niet verwend al krijg ik best veel maar soms ook niet… (:

de meeste zeggen dat enigst kinderen verwend zijn, is dat bij jou ook het geval?

haha wel veel broertjes en zusjes ;p
vast gezellig?

Ik woon met mijn moeder en de kat. That’s it.
O, en er is regelmatig ruzie.

Ik woon met m’n moeder en meestal is m’n vader er ook. Geen broers of zussen en toch hebben we denk ik 3x zoveel ruzie als gezinnen met 4 kinderen.

Ik (16) woon samen met m’n ouders in een twee onder 1 kap woning in een dorp vlakbij Rotterdam. Mijn zussen (23 en 25) wonen al sinds hun 18e op zichzelf maar daar ga ik wel vaak langs of ze komen langs. En verder heb ik geen huisdieren want ik ben overal allergisch voor :stuck_out_tongue:

Mijn ouders zijn gescheiden, maar wonen in dezelfde stad. Rond de 15 minuten fietsen.
Eerder verwisselde ik altijd elke maandagavond van huis, dus ik heb ruim 5 jaar lang letterlijk uit mijn koffer geleefd. Sinds een maandje wissel ik om de 2 weken om, en gebruik ik al sneller mijn kast, voor nu.
Mijn broer studeert in Delft, dus die is ook het huis uit. En mijn zus woont samen met haar vriend en kindje. Dus in feite ben ik altijd alleen thuis, met mijn vader/moeder dan.
Ik woon in de poort van Drenthe, vader woont in een 2ondereenkap en mijn moeder in een rijtjeshuis. Wat wil je nog meer weten? :'D

Ik woon met mijn moeder, vader en broertje (14) in een rijhuis. We hebben twee katten en een hond. Ik weet niet goed wat je onder verwend verstaat, maar ik vind dat dat meevalt. Broer en ik krijgen alles wat we nodig hebben, we komen niets tekort. Maar als we iets niet nodig hebben maar wel willen, dan moeten we het zelf betalen. Onze katten zijn wel heeeeel erg verwend. (’: Er is best wel veel ruzie bij ons thuis, helaas. Broer is hard aan het puberen en m’n vader heeft een midlifecrisis. :stuck_out_tongue:

Ik woon met mn ouders en mijn broer (bijna 16). En mn konijn. In een twee onder een kap woning. Er is wel eens ruzie, maar ja, ik vind het prima zo.

Ik(17 bijna 18) woon met mijn vader & moeder en broer (21) en onze hond (5) in Breda.
Ik ben niet verwend, krijg zo af en toe wel eens iets tussen door en mijn broer ook.
De laatste tijd is er eigenlijk bijna geen ruzie terwijl dat een tijd geleden wel vaker voorkwam.
Vroeger had ik vaak ruzie met mijn broer maar dat is nu eigenlijk nooit meer! :slightly_smiling_face:

Ik (18) woon samen met m’n moeder en zus (20). M’n vader is overleden toen ik 2 was. M’n moeder heeft sinds 3 jaar een nieuwe vriend maar ze wonen wel gewoon apart, ook m’n zus heeft al 3 jaar een vriend en ik ben de enige die forever alone is ghehe :’)
Tussen mij en m’n zus botert het totaal niet, we zijn precies elkaar tegenpolen, qua innerlijk en uiterlijk.
Vroeger was ik altijd ‘de boosdoener’ en mijn zus ‘het engeltje’ en was m’n moeder best streng, dus toen kon ik het niet goed met haar vinden. maar sinds een paar jaar hebben we echt een hele sterke band opgebouwd!
Ik ben totaal niet verwend, ik ben erg zelfstandig opgevoed in de zin van zelf voor mijn dingen zorgen en betalen en dat vind ik ook fijn :slightly_smiling_face:

Ik (14) woon met mijn Vader (door de weeks is hij in het buitenland voor werk, weekend thuis), moeder, broer (18) en broer (16) in een rijtjeshuis in een nieuwbouwwijk vlakbij een grote stad. Er is soms wel ruzie, maar dat valt opzich wel mee.