Hoe wimpel je een vriendin af?

Verbeter me als ik dit op de verkeerde plek neerzet ajb.

Het is misschien niet het aardigste om te doen, maar ik ken een meisje van de basisschool, sinds ik 1 keer iets met haar ging doen klampt ze zich aan me vast als een eenzame puppy. Die keer dat ik iets met haar ging doen was een ramp. We gingen naar de bioscoop, kwamen een ander meisje tegen wat we kenden, en gingen maar bij elkaar zitten. Plotseling gingen ze met popcorn gooien, de hele tijd giechelen, heel irritant, niet alleen voor mij, maar ook voor de anderen in de bioscoop. Nu vraagt ze me elke keer overal mee naar toe, en ik vind het zo gemeen te zeggen ‘ja sorry maar ik moet je niet’. En mijn smoezen raken ook een beetje op zo langzamerhand. Dus, wat moet ik nu??

Gewoon eerlijk vertellen lijkt me het beste denk ik.

Inderdaad gewoon eerlijk zeggen.
Eerlijkheid duurt het langst. ^.^

NASTY
Ik ken je situatie, het is echt ontzettend vervelend. Die meisjes zijn meestal hartstikke onzeker en eenzaam, en je voelt je zo lullig als je NEE zegt.

Wat je wel moet doen. Nee, nee, en nee is nee. Je hoeft toch geen reden te geven waarom je niet gaat? Als jij niet wilt afspreken, nou, dan spreken jullie niet af. Het is echt van levensbelang dat je haar nu duidelijk laat zien dat het een gevalletje van ‘een keer, nooit meer’ is.
Anders komt ze veel te dicht in je personal space en claimt ze je, en dán zit je pas echt in de shit. Dat meisje is uiteindelijk naar onze tutor (mentor in ABN) gestapt en is daar gaan uithuilen omdat ik zó klaar met haar was. Heel drama, keiharde ruzie, hoor er nu nooit meer wat van.

Dat kun je beter ontwijken door gewoon nu al duidelijke grenzen te trekken :3

Oh en niet te vergeten, na afloop gnge we nog ergens wat drinken en toen gingen ze naar elke langslopende jongen fluiten, zelfs naar degene die ik ken

Eerlijk zijn is zo gemeen. ‘Hey meis, ik moet je niet, vraag me nooit meer mee’. De latste keer dt ik eerlijk was ging mevrouw dreigen en bleef ze me beledigen

Wow, ja dat is wel ernstig. Madame klaagt bij mij heel veel ‘je hebt nooit eens tijd voor me, blablabla’ net wou ze chillen, dus ik zei ‘sorry ik heb al plannen, ik ga naar de bioscoop met een paar vrienden?’ Waarop ze vroeg welke film, en blijkbaar heeft ze zichzelf nu uitgenodigd, zonder dat er uberhaupt een afspraak is met mijn vrienden om naar e film te gaan

Eerlijk zijn is juist niet gemeen, je bent dan tenminste eerlijk tegenover haar, en tegenover jezelf. Je moet het natuurlijk ook niet zo bot verwoorden. :’)

^ Hoe zeg je dan aardig tegen iemand dat je liever hebt dat diegene oprot en nooit meer terugkomt? :’)

Hoort bij lifestyle, verplaatst dus :slightly_smiling_face:

Ik zou zeggen dat je denkt dat je uit elkaar gegroeid bent, omdat jij dat aan jezelf merkt? Zoiets.

gewoon eerlijk zijn, misschien kun je iets zeggen van,
die ene keer dat we samen na de bioscoop gingen was heel gezellig,
maar vind je het goed als we het hier bij laten,
en verder onze eigen weg gaan!

Begin gewoon met een paar x afwijzen, kijken of ze dat snapt.
Gewoon; Nee daar heb ik niet zo’n zin in.
(Dus geen smoesjes verzinnen dat je wat met iemand anders gaat doen ofzo, want dan kan het overkomen alsof je wel zou willen maar niet kunt.)

Als ze dat niet snapt kun je gewoon proberen het contact te laten verwateren, smsjes etc negeren enzo. Als dat niet mogelijk is kun je idd beter maar gewoon zeggen dat jullie uit elkaar gegroeid zijn en dat de vriendschap niet zo goed meer voelt.

Laten verwateren!
Altijd zeggen dat je niet kan, dat je druk bent of al heb afgesproken.
Gewoon zo ver mogelijk bij uit te buurt blijven!
Daar kwets je haar minder/niet mee dan dat je zegt ik wil niet meer afspreken of ik mag je niet.

Dat bedoel ik :sunglasses:

Ik snap jou zo goed. :’) Ja inderdaad, zeggen dat je geen zin hebt.

blokkeer haar op msn, hyves, facebook, sms niet terug, neem niet op als ze belt. dan moet ze het toch wel snappen?

Lol je moet dat een keer als smoes gebruiken en haar naar de bios laten gaan of stuur nu een smsje: grapje ik ga niet meer :grinning:

Ik zit met précies hetzelfde probleem…

Ik had vroeger een vriendin waarmee ik niet wou afspreken, ik zei gewoon dat ik niet meer af wou spreken en toen was het klaar.
Ik heb wel gezegd waarom natuurlijk
Ben ik van die irritante telefoon gesprekken en afspraakjes af

Lastige situatie inderdaad en nogal herkenbaar!
Hierboven worden al goede tips gegeven;

• Geef duidelijk je grenzen aan. Nee is nee en daar dan ook bij blijven, als ze je probeert over te halen.
  • Laat op smsjes reageren wil ook helpen.
  • Laten verwateren door zelf geen iniatief meer te tonen.

En als dit niet helpt dan zal het duidelijk moeten worden door haar ermee te confronteren en te zeggen dat de ‘vriendschap’ voor jou ophoudt.

Succes!