Hoe werkt een zwangerschapstest?

Ik open even een topic want ik merk dat heel veel meiden niet weten hoe een zwangerschapstest werkt. Als iemand een topic opent waarin ze vraagt of ze zwanger is, antwoorden heel veel meiden dat ze meteen een test moet gaan doen, maar dat moet helemaal niet.

Als je zwanger bent maakt je lichaam een hormoon aan, HCG. De waarde van dat hormoon stijgt steeds meer. Testen voordat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden heeft dus geen zin omdat je lichaam dan nog niet genoeg HCG heeft aangemaakt waardoor de test negatief zal zijn terwijl je misschien wel zwanger bent.

Dus, conclusie: je kunt pas testen vanaf de dag dat je ongesteld had moeten worden. Hoe later je test, hoe beter.

Er zit toch ook een bijsluiter bij neem ik aan…
(ik wil je topic niet te niet doen, maar mensen kunnen die ook gewoon openslaan)

Lees dan gewoon wat er op die zwangerschapstest staat. Er zijn altijd gebruiksaanwijzingen erbij.

Dat is niet helemaal waaar je heb namelijk ook testen die heel gevoelig zijn en dan kan je voor je ongesteld moet zijn al testen.maar dat staat in de bijsluiter en dat weten ze natuurlijk ook in de drogist of wara je hem dan ook koopt.
als je erg bang ben dat je zwanger ben kan je altijd kiezen voor die test die je al eerder kan doen!

maargoed in de bijsluiter staat precies hoe het moet en elke test werkt weer anders dus!

Klopt, maar als meisjes de bijsluiter van hun pil niet lezen, waarom zouden ze het dan wel bij een test doen?

Topic is ook niet echt bedoeld voor de meisjes die moeten testen, maar meer voor iedereen die steeds aanraadt dat ze zo snel mogelijk moeten testen terwijl dat dus helemaal niet nodig is.

Dat wist ik niet. Ik dacht dat je een zwangerschapstest kon doen vóór je ongesteld werd. Handig om te weten, hoop alleen dat ik het in de eerste jaren nog niet nodig heb.

Volgens mij hebben de mensen die gereageerd hebben met:
Dat staat toch in de bijsluiter
heel de tekst niet gelezen…

Volgens mij wordt er namelijk bedoelt dat het bijna geen nut heeft om meteen een zwangerschapstest kan kopen voor je ongesteldheid(of wanneer die had moeten zijn), omdat er dan nog niet genoeg hormonen in je zitten. En daarom is het advies: Koop meteen een test, niet altijd op de juiste plaats.

Dat is waar.

Er moet maar een ‘Hoe werkt de bijsluiter’ topic komen.

Ik vind het toch wel belangrijk dat je dit zegt, want ik durf te wedden dat heel veel meisjes dit niet weten. En het kan ook nog weleens voorkomen dat ze ook nieteens de moeite nemen om de bijsluiter te lezen, aangezien ze ook niet de moeite namen ff een condoom te nemen.
Thanks!

volgens mij kan je het beste naar een gynaecoloog gaan of je huisarts, dan weet je ook meteen of je geen soa’s hebt :wink:

Mee eens!

Hehe, goed topic dit!

Oke gelukkig is het een uitleg,
ik dacht namelijk al, hier komt weer zoon ongeloofelijk dom topic met : “hoe moet dat? moet je er op ademen/spugen of hem in je vagina stoppen ik snap het niet :no_good_woman:” !!

haha ja dat had ik ook verwacht.

Maar wel handig inderdaad om te weten.
gelukkig heb ik hem de komende jaren hopelijk nog niet nodig.

*klopt even af*

het probleem op girlscene is dat die meiden vergeten hoe je moet lezen
zodra het bijsluiters betreft. De pil, de morningafterpil, zwangerschaps testen,
aspirine en andere pijnstillers hebben allemaal bijsluiters, en toch
staat girlscene vol met stomme vragen.

Dus hulde aan dit topic, hopelijk helpt het.

Haha, dat dacht ik ook.

béeeeeetje kort door de bocht denk je niet?
Het kan ook zo zijn dat het condoom was gescheurd, of dat ze had gekotst met haar pil etc.etc.

verkeerd.

Dat staat gewoon in de bijsluiter, daar issie namelijk voor.
Dat soort topic’s zijn zo irritant, het staat gewoon in de bijsluiter en anders kan je het ook vinden als je even de moeite neemt om google te gebruiken.