Hoe werkt een lotingsstudie precies?

Er kunnen maximaal 90 deelnemen aan de decentrale selectie. Betekent het dan dat er ook 90 worden aangenomen op die studie?

Volgens mij mag iedereen zich inschrijven voor de decentrale selectie. Bij de studie waar jij het over hebt, worden daar 90 uitgezocht die daadwerkelijk de studie mogen gaan doen.
Denk ik.

Over welke studie gaat het?

Sommige studies zijn 100% loting, 100% decentraal of een bepaald percentage decentraal.

In alle gevallen geldt dat er een maximum aantal eerste jaars worden aangenomen.

Er kunnen dus heel veel aanmeldingen zijn maar slechts een x aantal studenten die de studie daadwerkelijk kunnen starten.

Vaak wordt op de Infosite van de studie precies vertelt hoe de procedure in zijn werk gaat

het gaat om de studie logistiek en economie in utrecht

Als er 90 mensen deel mogen nemen dan zullen er 90 gekozen worden van de groep die zich aangemeld heeft.
Vaak is het zo dat het in tijdvakken word ingedeeld
Dus de aanmeldingen van … tot … zijn vak A.
De aanmeldingen van … tot … zijn vak B
enz enz
En uit elk vak worden even veel mensen gekozen

Het gaat niet om tijdvak maar on cijfers.
Klasse A = 8.0 +
B = 7.5-7.9
C=7.0-7.4
D=6.5-6.9
E= 6.4 -

Daarbij wordt klasse A direct toegelaten.

Oh ja die uitzondering was ik even vergeten inderdaad.

Mm… Is dit nieuw dan of verschilt het per opleiding? Bij mij vorig jaar was het namelijk opgedeeld in de tijdvakken dat iedereen zich had aangemeld. En dan waren er nog wel wat uitzonderingen. Zoals hier boven gezegd alles boven een 8. En ik maakte zelf meer kans door mijn Cambridge diploma

^ misschien bij de decentrale selectie dat dat zo werkt, maar bij de loting niet