hoe werken de treintickets in Belgie?

Hoi!
Mijn vriend en ik willen graag naar Brussel toe voor een dagje,
maar nu stuit ik op een probleem.
We weten namelijk dat vanaf Essen (belgie) het veel goedkoper is te reizen dan vanuit bijv. Roosendaal.

nu keek ik dus op de Belgische spoorwegen site en daar moest ik dus invullen dat ik 1 keer reis ( ben namelijk zelf Nederlandse )
en toen kwam ik bij een aantal tarieven.

Shoppingbiljet 4.95 ¤ 9.90 ¤
Weekendbiljet 5.70 ¤ 11.40 ¤
Go Pass 1 6.50 ¤ 13.00 ¤
Standaardbiljet 10.60 ¤ 21.20 ¤

welke moet ik nemen? want als ik het standaardbiljet moet nemen dat dus retour 21.20 kost kan ik netzogoed vanuit Roosendaal reizen want dat is 20 cent goedkoper en dichterbij xD

help me out? x

Pfoe, ik ben zelf uit België, maar ga niet vaak met de trein… Toch niet met die speciale tarieven. (Dit is dus een upje :wink:)

Die Go Pass is alleen voor jongeren, daarom is dat goedkoper dan het standaardbiljet. Waar je die andere twee vandaan haalt weet ik niet? :stuck_out_tongue: Die ken ik ook niet haha! Moet er toch ook wel bij staan?

ja ik snap er dus HELEMAAL niets van xD

dus ik moet de Go Pass kopen op vertoon van mijn ID bewijs ofzo?

me snappie wel een beetje:p

Begin met een Shoppingbiljet!

Verover tijdens de wintermaanden december 2011 en januari 2012 elk onontgonnen winkelparadijs in België gewapend met een Shoppingbiljet.

Hiermee reis je voor slechts 9,90 EUR (in 2de klas) of 14,90 EUR (in 1ste klas) heen-en-terug naar elk Belgisch station.

Wanneer is dit biljet geldig?

Dit promotiebiljet is geldig voor een heen-en terugreis op dezelfde dag tijdens de weekends van december en januari én dagelijks tijdens de kerstvakantie.
In detail:
Heen en terug dezelfde dag op:
zaterdag 03/12/11 of zondag 04/12/11
zaterdag 10/12/11 of zondag 11/12/11
zaterdag 17/12/11 of zondag 18/12/11
elke dag van zaterdag 24/12/11 tot en met zondag 08/01/12
zaterdag 14/01/12 of zondag 15/01/12
zaterdag 21/01/12 of zondag 22/01/12
zaterdag 28/01/12 of zondag 29/01/12

Volgens mij is dat wel het beste :slightly_smiling_face:

Super thanks ik ga met het shopping biljet!

slotje?

Ah die is tijdelijk, vandaar :stuck_out_tongue: Maar dan is dat het slimste ja! Ga ik onthouden, lekker goedkoop (:

Ja, je neemt het beste een shopppingbiljet. Een Go-Pass is een kaartje waar 10 ritten op staan, die je elk afzonderlijk moet invullen. Dus bv van Essen naar Brussel. En als je dan terug reist schrijf je van Brussel naar Essen. Dit lijkt voordeliger, maar je zit wel nog opgescheeft met je overige ritten, dus eigenlijk kost het je uiteindelijk meer geld, aangezien je sowieso voor 10 ritten zal moeten betalen.

Veel plezier in Brussel!

^ Wat ze in de beginpost heeft staan is een Go Pass 1, die is dus maar voor 1 ritje (: Dan kost het 6,5 euro enkele reis namelijk.
Maar alsnog is het shoppingbiljet inderdaad godkoper!

Nu hoor ik weer dat er stakingen zijn in belgie? :astonished:

haha ja in de krant staat inderdaad de in belgie komende dagen stakingen zijn dus hopelijk kom je daar wel :’)

dan maar weer standaard rotterdam -.-

Vandaag zijn er idd stakingen in België. Normaal is het na vandaag gedaan, maar verschillende vakbonden hebben al gewaarschuwd dat het wel een paar dagen kan uitlopen…

Alleen maar vandaag dacht ik (:

Tgaah, ik hoop echt van niet.

^ Ik hoop ook van niet… Ik erger me er dood aan (’: Ik verwacht een belangrijk pakketje van de post voor Kerstmis, ik hoop dat het nog op tijd toekomt…

EDIT: dit wordt leuk:
http://www.standaard.be/a…artikelid=DMF20111222_111

^ Wut? :’) Handiiig.

is er vandaag weer staking? kan niets vinden op internet! ;o

Toen ik het hoorde van de stakingen moest ik gewoon direct aan dit topic denken.