Hoe weet je of hij je wel/niet leuk vind?

Halloo :slightly_smiling_face:

Ik wil hier graag mijn verhaal kwijt en wat tips krijgen van mensen hier want zelf weet ik er geen raad meer mee.
Ik heb een vriendje die ik eerst heel leuk vond… nu is dat gevoel een beetje weg aan het zakken dat komt omdat ik ineens een ander leuk vind en wil uitzoeken of hij mij leuk vindt… Ik denk voor dat ik dat wil uitzoeken het zeker wel eerst uit moet.
Maar het probleem is dus… ik weet niet of hij me echt leuk vind al mijn vriendinnen en zelfs mijn moeder ( ze was er een keer bij op skype toen ik met hem zat te skype via webcam) denken dat hij me leuk vindt. Ze zeggen dat ze dat merken maar kunnen niet uitleggen hoe ze dat merken. Weten jullie misschien hoe je merkt aan een jongen of die je leuk vindt?
Hij praat wel is tegen me en op skype zegt die vaak heel vrolijk hoi en wordt hele rood en begint te glimlachen. Op school doet die wel normaal tegen me hij kijkt wel vaker naar me dan normaal en lacht naar me maar daar blijft het vaak bij. Ik heb hem laatst van de week geholpen met een werkstuk toen kwam er wel meer contact tussen ons. Sinsdien is het begonnen ik vindt hem nu denk ik wel echt leuk maar ik weet niet hoe je het kunt merken of een jongen je leuk vindt? en ik denk dat mijn vriendinnen en me moeder dat alleen maar zeggen dat hij me leuk vindt omdat ze mijn vriendje van nu vreselijk vinden maar sowieso ga ik het al uitmaken want ik heb toch geen gevoelens meer voor hem.
Maar mijn vriendinnen en ik hebben aan hem gevraagd wat die van mijn beste vriendin vind zei hij: gewoon aardig. Zij heeft het ook over mij gevraagd… ook gewoon aardig…
Ik denk niet dat hij me leuk vindt, maar hoe kan je weten hoe?

Ik hoop graag op reactie :slightly_smiling_face: verder iedereen fijne dag en bedankt alvast

Mannen zullen nooit direct uiten dat ze je leuk vinden.
Vaak draaien ze er omheen en is het dus lastig uit te zoeken wat ze van je vinden. Ik zou zeggen blijf met hem ‘afspreken’. Wie weet gebeurd er binnenkort iets waardoor je het zeker weet.

^ ‘mannen zullen nooit direct uiten dat ze je leuk vinden’
Dat is niet altijd waar. Ik heb ook wel eens gehad dat jongens duidelijk lieten merken en ook op een directe manier zeiden dat ze mij leuk vonden. Vaak was er bij die keren wel alcohol in het spel :’), dan is iedereen sowieso wat losser en eerlijker heb ik het gevoel.

In ieder geval niet op een directe manier aan hem vragen : vind je mij leuk? Want dan schrik je hem misschien af. Probeer het op een indirecte manier of doe iets en kijk hoe hij reageert (lief lachen, aan je haar zitten, op je lip bijten, zijn bovenbenen ‘perongeluk’ aanraken etc.). Niet al die dingen achter elkaar gaan proberen natuurlijk XD

eerlijk denk ik dat hij je leuk vind. een jongen word niet zomaar rood van een meisje. kijk hem anders een keer langer aan dan verwacht en zie wat hij dan doet.