Hoe weet ik of hij mij ook leuk vind?

Hoi,

Ik heb een jongen op mijn dansen (stijldansen) die ik heel erg leuk vind.
En ik denk dat ik verliefd ben want ik denk best vaak aan hem en wordt misselijk en krijg buikpijn als ik aan hem denk. En hij is gewoon gezellig en aardig.
Alleen zie ik hem maar 1x per week en ik dans vaak met hem.
Ik weet alleen niet of hij mij ook leuk vind en ik praat niet super veel met hem omdat ik niet weet waarover ik het moet hebben tijdens het dansen/whatsapp etc.
Hij heeft wel een meisje waar die heel vaak mee danst want hun zijn samen gekomen naar dansen. En ze doen ook samen aan handbal. En dat meisje vind hem ook erg leuk, maar ze is echt niet aardig en super kinderachtig :’). Ze maakt ook rare opmerkingen naar me.

Iemand ideeën/tips? die ik kan gebruiken om meer met hem in contact te komen?
We hebben namelijk wel vaak oogcontact maar draaien dan weer snel weg en ik moet vaak lachen om zijn grapjes.

Het klinkt bijna alsof dat meisje jou als concurrente ziet…! En over het praten… als je hem echt leuk vindt en met hem wilt daten dan zal je dat toch zeker ooit moeten doen, anders kom je nergens :slight_smile: Het makkelijkste om mee te beginnen is om je wat meer op hem te richten als jullie in een groep staan. Dan zijn er anderen bij die het gesprek op gang laten komen. Gooi er zelf ook wat grapjes in, laat hem ook om jou lachen! Wat mij altijd wel hielp is om dan in zo’n groepsgesprek toch een grapje op hem te richten of op hem te reageren als hij het over iets heeft wat jou ook interesseert, zo creëer je iets wat ‘van jullie’ is (voorbeeld: ik had een jongen laten weten dat ik doodsbang ben voor de Walibi clown, en steeds als we weer in gesprek waren gooide één van ons hem er weer in). Op het moment dat je dat soort onderlinge grapjes en onderwerpen hebt, dan is het veeel makkelijker om tijdens het dansen of op Whatsapp met hem te praten, want je hebt een leuke opening die origineler is dan ‘‘hoi, alles goed?’’… ‘‘ok, mooi’’ :wink:

Uit dit bericht kan ik net als jij niet weten of deze jongen jou ziet zitten. Maar als ik jou was, zou ik gewoon verder doen zoals je bezig bent; lach met zijn mopjes, dans samen, koppel er een luchtig gesprek aan vast (hele neutrale dingen als ‘waar zit je op school’ of ‘wat studeer je’). Je kan ook een gesprek starten op Facebook of Whatsapp, dat maakt het net iets makkelijker. Je zal zelf wel voelen of er een echte ‘klik’ is en als die er is, vraag hem dan uit? Niet perse als een date maar gewoon als vrienden, naar een film of naar een dansshow aangezien jullie er beiden in geïnteresseerd zijn. Doe gewoon rustig en denk niet te veel na, alleen tijd zal aantonen of er iets inzit voor jullie. Succes!

Thanks c:

ik vind een jongen leuk alleen weet ik niet of hij mij leuk vind en er zijn al verhalen rond de school gegaan dat ik dik ben enzo en stom dom etc. i ben 145 en hij 170 en ik weet niet of dat een rol speelt. Maar hij is echt knap maar ik weet gwn neit of hij mij leuk vind. Ik zou het wel willen maar ik durf het ect niet te zeggen maar hij is ook een vriend van mijn broer dus dat is nog meer awkward. Gisteren hebben we gepraat want mn broer was nog niet thuis terwijl hij er was , we hebben gelachen maar dat is alles. Willen jullie mij helpen?? IK ben best wel onzeker door allerlei prive dingen ook en doordat ik vroeger gepest werd door vershillende mensen en daardoor ben ik nog meer onzekekerder. Ik wil gwn dat hij mij ook anders ziet dan het zusje van… en hoe hij mij ziet rondlopen op school. dank jullie wel xxxx <3