Hoe weet ik of hij het is?

Heey meiden,

Ik probeer het zo kort mogelijk te houden.
Ik heb nu 2,5 jaar een vriend. We hebben samen veel meegemaakt. Maar omdat het bij mij thuis niet meer zo goed gaat en ik op mezelf wil gaan wonen denken we eraan om samen te wonen. Hij werkt en ik studeer. In verband met zijn werk is hij twee weken weg en dan twee weken thuis. Ik vind dit erg vervelend. Natuurlijk wist ik dit in het begin van de relatie al maar toen nam ik het nog niet zo serieus. Daarnaast weet ik niet zeker of ik nog wel ECHT verlieft op hem ben, ik heb geen vlinders en soms mis ik hem niet als hij twee weken weg is. Daarnaast denk ik steeds vaker als ik een leuke andere jonge zie oehhh dat zie ik wel zitten. Dit is natuurlijk meer om het uiterlijk. Ik twijfel nu echt of ik wel samen met hem verder wil en of ik wel wil samenwonen (wil het wel, maar of dat wel eerlijk is tegenover mijn gevoel, het twijfelen) Weten jullie een manier om erachter te komen dat je ECHT bij iemand wil blijven, of hij zeg maar de ware voor je is??

sowieso, als je echt verliefd bent, ben je het 100 % en heb je niet zo’n gevoel

Hmm lastig. Ik denk niet dat er maar één ware in het leven is. Maar je zegt dat je hem soms niet mist als hij weg is. Dan zit de liefde óf zo diep dat je gewoon zonder hem kan, óf je moet je inderdaad af gaan vragen of je nog wel van hem houdt.
Maar hoe je erachter komt, tja, dat weet ik niet, en daarmee heb je ook eigenlijk niks aan mijn reactie :frowning_face: up dus!

het is normaal dat de verliefdheid weg is als je al zo lang samen bent. Verliefdheid is ook maar een ‘fase’. Dus het is niet abnormaal dat de ‘kriebels’ nu wat verdwenen zijn. Nu gaat het eerder om elkaar graag te zien en niet zozeer om dat verliefd zijn.

Dat ik hem mis twijfel ik ook zo aan. Het is natuurlijk al 2,5 jaar zo. Dus soms denk ik misschien ben ik nu wel niet anders meer gewent en kan ik me prima zelf vermaken. (ben ook wel op mezelf trouwens ingesteld) Maarja nu we gaan samenwonen wil ik er toch wel zeker van zijn dat we de komende jaren nog bij elkaar blijven. Anders vind ik het niet eerlijk tegenover onzelf. Maarja… hoe kom ik erachter…

het is wel logisch, dat als je 2,5 jaar met iemand hebt. dat je dan niet meer je maag helemaal voelt draaien als je diegene ziet. ook is het logisch dat je dan naar andere jongens kijkt…
vind ik.

Oei lastig! Tja, het is bewezen dat je na een tijdje met iemand te gaan je niet echt meer verliefd voelt. Af en toe komt dat verliefde gevoel nog wel naar boven dan. Maar goed, dan houdt je natuurlijk wel nog van hem. Misschien ben je nog helemaal niet toe aan een vaste relatie, en wil je gewoon vrijheid. Praat er met hem over. Misschien kunnen jullie afspreken dat jullie een tijdje afstand nemen, dan kijk je hoe het dan gaat. (:

Wauw, lastige!
Kan je geen ‘proefperiode’ doen? Dus dat jij tijdelijk bij hem gaat ‘wonen’ of andersom?
Ik denk dat je misschien spijt gaat krijgen als je meteen met hem samen gaat wonen, omdat je gevoel best wisselt (naar mijn idee).

Dat je geen verliefdheid meer voelt is doodnormaal. Dat je een tijdje kan zonder hem, is ook normaal omdat je het gewend bent. Als je achter je gevoelens wil komen, denk dan aan hoe je je zou voelen als het plots uit moest gaan of hij vreemd zou gaan. Als je daaraan denkt en een steek voelt, blijf dan bij hem.

Kijk, ik heb dit ook af en toe omdat we ook al lang samen zijn maar elke dag besef ik dat ik enorm veel van 'm houd, vlinders of niet. Terwijl wij toch al een tijdje samenwonen =)

Zolang het maar niet gedwongen is, dat je nog terug kan als het niet werkt kun je het natuurlijk proberen. je kent elkaar al lang maar kleine punten kunnen natuurlijk ergernissen worden? Kwestie van uitproberen denk ik…