Hoe weet ik of hij het is?

Heey meiden,

Ik probeer het zo kort mogelijk te houden.
Ik heb nu 2,5 jaar een vriend. We hebben samen veel meegemaakt. Maar omdat het bij mij thuis niet meer zo goed gaat en ik op mezelf wil gaan wonen denken we eraan om samen te wonen. Hij werkt en ik studeer. In verband met zijn werk is hij twee weken weg en dan twee weken thuis. Ik vind dit erg vervelend. Natuurlijk wist ik dit in het begin van de relatie al maar toen nam ik het nog niet zo serieus. Daarnaast weet ik niet zeker of ik nog wel ECHT verlieft op hem ben, ik heb geen vlinders en soms mis ik hem niet als hij twee weken weg is. Daarnaast denk ik steeds vaker als ik een leuke andere jonge zie oehhh dat zie ik wel zitten. Dit is natuurlijk meer om het uiterlijk. Ik twijfel nu echt of ik wel samen met hem verder wil en of ik wel wil samenwonen (wil het wel, maar of dat wel eerlijk is tegenover mijn gevoel, het twijfelen) Weten jullie een manier om erachter te komen dat je ECHT bij iemand wil blijven, of hij zeg maar de ware voor je is??

sowieso, als je echt verliefd bent, ben je het 100 % en heb je niet zo’n gevoel

Hmm lastig. Ik denk niet dat er maar één ware in het leven is. Maar je zegt dat je hem soms niet mist als hij weg is. Dan zit de liefde óf zo diep dat je gewoon zonder hem kan, óf je moet je inderdaad af gaan vragen of je nog wel van hem houdt.
Maar hoe je erachter komt, tja, dat weet ik niet, en daarmee heb je ook eigenlijk niks aan mijn reactie :frowning_face: up dus!

het is normaal dat de verliefdheid weg is als je al zo lang samen bent. Verliefdheid is ook maar een ‘fase’. Dus het is niet abnormaal dat de ‘kriebels’ nu wat verdwenen zijn. Nu gaat het eerder om elkaar graag te zien en niet zozeer om dat verliefd zijn.