Hoe wassen jullie je haar?

Hee!

Misschien een stomme vraag, maar hoe wassen jullie je haar?

Ik heb echt heel lastig haar. Sinds deze week blijven ze ook een beetje vet aanvoelen, ondanks dat ik ze was zoals altijd. Ben echt even ten einde raad, want ik vind het zo vies en bah.

Nat maken, dan shampoo, uitspoelen, conditioner, even in laten trekken, uitspoelen. Meestal doe ik het om de dag, maar ik zit nu in m’n examenperiode dus dan doe ik het soms maar 1 keer per week :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik was het met shampoo alleen op mijn hoofdhuid en daarna conditioner alles wat onder mijn oren hangt, wat los hangt en dat dan één keer per week

Dat doe ik ook ja!

Ik doe het ook zo, maar dan om de dag, anders kan ik patatjes bakken in m’n haar denk ik

:grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik was het 1 keer per week en dat is voor mijn haar ook genoeg, want ik heb best wel droog haar van nature.
Ik maak het nat, shampoo, uitspoelen, shampoo, uitspoelen, conditioner even laten intrekken, en uitspoelen. Soms droog föhnen soms niet. En ik gebruik iedere ochtend een soort olie ‘bio silk’ en het maakt mijn haar echt geweldig en het ruikt hemels. Ik weet niet of je hier iets aan hebt gehad maar dit is hoe ik mijn haar was haha :slightly_smiling_face:

Nja ik was mijn haar dus hetzelfde… Dus snap echt niet waar dit plots vandaan komt.

Ik was m’n haar twee keer met shampoo en dan nog prefecte krul spul uit een pompje van andrelon.

ik was mijn haar ook zoals bovenstaande, normaal om de dag maar afgelopen weekend werd het amper vetter na een paar dagen, terwijl het nu na 1 dag al vet aanvoelt. Wel toevallig dus, misschien het weer? mij ook een raadsel! :cold_sweat:

^ Ik had ze dinsdag gewassen, woensdag gewoon al vet. En nu dus gisteravond gewassen, want ik haat vet weer, en vanmorgen weer vet…

^Als er shampoo resten achterblijven in het haar kan dat ook vet haar veroorzaken. Misschien proberen met iets minder shampoo of echt heel grondig uitspoelen?

Ik was mijn haar overigens ook om de dag. En ongeveer 2x per week met een haarmasker. Minder wassen wil ik wel, maar lukt mij bijna niet omdat het zo snel vet is… ik heb daarom ook als tip van de kapster gekregen om het heel grondig uit te spoelen en niet teveel shampoo te gebruiken.

^ Mmm ik zal het morgen eens proberen om ze eerst heel goed uit te spoelen, en dan een mini beetje shampoo in te brengen.

Het is ook echt alleen op mijn hoofdhuid.

Ik doe eerst conditioner en daarna shampoo, heeft hetzelfde effect maar je haar wordt minder vet!

Conditioner hoor je toch niet in je hoofdhuid te smeren?

Oh zo :""") Faal. Nee idd hahaha ik dacht dat gewoon ook halverwege je haar zegmaar vet was maar dan maakt het niet zoveel uit nee sorry :grinning_face_with_smiling_eyes:

Komt het niet door de warmte?

Ik heb dit ook een tijdje gehad. Misschien extra goed je haar uitspoelen na de shampoo en anders verschillende shampoos proberen.

Ik gebruik sowieso nooit producten met siliconen, want dat ‘buwt op’ in je haar en echt schoon krijg je het dan niet meer. Bovendien kun je zonder gebruik van siliconen ook veel mildere shampoo gebruiken en je haar alsnog goed schoon krijgen.

Ik was het zelf twee keer per week. Ik doe altijd nat maken, shampoo inzepen langs de randen van mijn haar, uitspoelen, nog een keer met shampoo en dan ook de hoofdhuid goed meenemen en inwrijven. Daarna grondig uitspoelen en de ene keer doe ik dan conditioner in de punten en laat ik dat een paar minuten inwerken en dan de andere keer dus alleen de shampoo routine.

Zou een opbouw van siliconen kunnen zijn.
Even wassen met ‘naturlijk puur’ van Andrelon zou kunnen helpen!
Daar zitten geen siliconen in en dat kan helpen eventuele opbouw uit je haar te verwijderen. Soms heeft het dan wel meer dan 1 wasbeurt met die shampoo nodig.