Hoe was/wordt jou diplomauitreiking?

Voor alle mensen die examen hebben gedaan, of bijna klaar zijn,
misschien nog wel een beetje vroeg maar,
hoe is de diplomauitreiking bij jullie op school?
Of voor mensen die het al hebben meegemaakt, hoe was het?
Is het echt leuk, of stelt het niet zo veel voor?
En denken jullie dat je emotioneel gaat worden als jullie je bedenken dat jullie voor het laatst op jullie school zijn, voor het laatst echt samen met al je klasgenootjes en toch weer een periode in je leven afsluit?
En wat is de dresscode bij jullie op de diplomauitreiking?
Ben eingelijk wel benieuwd!
Liefs.

Ik had vorig jaar mijn diplomouitreiking van de HAVO. Bij ons werd het in de plaatselijke schouwburg gehouden, best tof op 't podium enzo. Alleen jammer dat ze bij ons de VWO’ers een stuk leuker vonden dan de HAVO’ers, want ze lieten bij ons een VWO-filmpje zien… (HAVO en VWO heeft een aparte diplomauitreiking)

Bij ons was het wel heel leuk! Alleen wel een beetje lang, aangezien ze voor iedereen een praatje gingen houden. (Wel in een paar verschillende groepen weliswaar, maar ja, je wil toch overal bij zijn x])

Ik vond het niet zo denderend… Maar ik vloog die dag nog naar Thailand dus ik zat ergens anders met m’n hoofd =p
Bij ons hadden de meeste mensen wel iets nets aan (aantal jongens in pak en anders een net blouseje ofzo, meeste meisjes een mooi jurkje) en was het wel redelijk officieel. We moesten op volgorde naar binnen lopen terwijl iedereen daar al zat, vervolgens werden er nog wat praatjes gehouden (o.a. door leerlingen zelf) en daarna werd iedereen 1 voor 1 naar voren geroepen om je diploma te komen ondertekenen, en nog even alle leraren langs te lopen om een handje te geven / te bedanken enzo. Nou ja, niet zo interessant verder dus… ;p

Bij ons was er gewoon echt geen dresscode. De meeste stonden in een spijkerbroek en een leuk t-shirtje of blousje op het podium. Verder was het wel leuk, mijn mentrix riep om de beurt een groepje van mensen die veel met elkaar omgingen naar voren en vertelde dan per persoon een leuk kort verhaaltje. Vervolgens gingen we dan van het podium af om ons diploma te tekenen :slightly_smiling_face:

Ik was vorig jaar op die van mijn broer, VWO, en die was echt saai en langdradig. Je moest 4 uur lang in die kleine aula zitten.

30 Juni is die van mij, maar ik moet dan optreden met mijn (ex-)muziek klas en de leraren gaan een cabaratiervoorstelling geven. Wordt wel leuk hopelijk :stuck_out_tongue:

ik heb dit jaar diploma uitreiking :grinning:
maar twee jaar geleden had m’n zus het ook en toen ben ik mee geweest:
bij ons wordt het gewoon in de aula gehouden, vwo en havo bij elkaar!
iedereen moet z’n diploma ondertekenen en worden foto’s gemaakt en word vanalles bij elkaar geluld (:
en daarna is er gewoon gezellig een feestje buiten in een tent die wordt opgezet, maar drank naturlich haha!

oja en over het emotioneel, dat zal ik absoluut niet worden want ik heb echt de afgelopen 2 jaar zo’n schijt hekel gekregen aan onze school dus ik ben enorm blij dat ik eraf ga
& dresscode maakt denk ik niet zoveel uit, gewoon iets netjes. jurkje of blousje ofzo (:

Bij ons is het ook in de aula en elke leerling krijgt een praatje. Ik weet niet of het ook nog formeel/casual is. Ben benieuwd, want ik moet dit jaar ook, hopelijk :slightly_smiling_face:

Geen idee… op mijn middelbare school moest je naar voren komen, werd er een foto laten zien en hadden ze een gedicht geschreven
Zie hierboven
Ik vind het niet zoveel voorstellen
En denken jullie dat je emotioneel gaat worden als jullie je bedenken dat jullie voor het laatst op jullie school zijn, voor het laatst echt samen met al je klasgenootjes en toch weer een periode in je leven afsluit?
Nee. ik ben blij als ik van school af ben
Was er niet

Heel veel praten door de docenten, dan moesten leerlingen in groepjes van 3 terwijl werd omgeroepen of ze iets speciaals hadden gedaan (NT+NG, een prijs gewonnen oid) hun diploma ondertekenen, en toen moesten we weer zitten wachten. Ben na dit gebeuren ook asap bij de borrel weggegaan.

vorig jaar was het bij mij op school (ofja mn vriendje vertelde dit he) niks bijzonders, je zat met je klasje in een klaslokaal en dan ondertekende je iets en lieten ze je foto zien… echt niks bijzonders dus?

Ik kan er nou niet bepaald emotioneel om worden, ik ben heel blij dat ik van d middelbare school af ben.

Aaargggh die van ons was echt ontzettend saai. Ik had hem vorig jaar en ze deden heel vwo op 1 avond. Dat waren zo’n 6-7 klassen geloof ik. Omstebeurt gingen groepjes op het podium en dan zei de mentor wat over elk persoon. Maar dit duurde zo ontzettend lang soms, echt hele verhalen werden er verteld. Het was echt tering saai. Het begon toen volgens mij om half 8 en we waren om half 11-11uur klaar ofzo. Nouja, echt behoorlijk kut. Bij de havo schijnt het veel leuker te zijn geweest, met docentencabaret ertussen door ofzo. Maar bij ons moesten ze alleen saai lullen. Ik ben ook niet emotioneel geworden en we hadden geen dresscode, iedereen was gewoon lekker zomers (: Daarna werd het overigens wel leuk, toen gingen we met zn allen naar de stad.

Ik heb ook geen idee wat ik moet verwachten. Ik zag alleen wel op foto’s van vorige jaren dat alle meisjes jurkjes aan hebben (aah, moet ik er ook nog 1 voor halen, en wou gaan sparen voor de zomer<_<) En ze laten bij ons je foto van de 1e klas zien en daarna de meest recente foto. Ben ik absoluut niet blij mee maargoed…

whaha :slightly_smiling_face: bij ons hebben ze in het jaarboek een recente foto en één uit de 1e… Ben ik ook niet zo blij mee.

Wij hebben met heel vwo diplomauitreiking, maar dat is kleine 50 man. We zijn dus ook echt een klas, iedereen van vwo kent elkaar. Bovendien zullen er wel wat toespraken zijn over ons als klas, want wij zijn vaak de verschrikkelijkste klas van de school genoemd. Leuk, maar druk xD Bovendien hebben wij een heel grappige conrector, die wel een praatje zal houden :slightly_smiling_face:

Bij ons stelde het echt niet zoveel voor. Er zaten allemaal mensen in de aula, en wij moesten door het middenpad naar voren lopen. Daar gingen ze een kort praatje houden. Daarna ging iedereen naar zijn eigen klas (met vrienden en familie) en werden daar de diploma’s uitgedeeld. Mijn mentor had nog wel een persoonlijk verhaaltje gemaakt, maar dat was afhankelijk van welke mentor je had.

Ik vond er geen reet aan.

Wij hebben hem 29 juni.
Toen ik 2 jaar geleden bij die van mijn broer was, was het ook zoon praatje per persoon enzo, dus zo zal het ook wel bij ons gaan. Onze mentrix houdt ook een verhaaltje voor iedereen.
er is een jongen in onze klas, he, en die heeft altijd van die geniale brutale uitspraken, en noujah onze mentrix zei dus dat hij heel was kon verwachten haha!
na onze diploma-uitreiking hebben ze een kroeg/discotheek afgehuurd en gaan we daar nog feest vieren,
er is geen dresscode ofzo,
ik denk wel dat ik een beetje emotioneel wordt, ben ik altijd sowieso. maar jah, we hebben egt een hele hechte band met de helft van de klas ongeveer, noujah niemand daarvan gaan naar de school waar ik heen ga, dus ik zal ze verschrikkelijk missen! :cry:
Maar ik heb er wel zin in!

Ik heb er 2 gehad en de eerste was gewoon een praatje wat er werd gehouden en dan per 4 naar voren en bij je mentor tekenen en op de foto.
En daarna een after borrel.

Mijn 2e was wel iets leuker toen kregen we er een quiz bij en ook was er een diavoorstelling met foto’s voor en na dus 1e jaar en laatste. En over elke leerling zeiden ze een zinnetje. En verder hetzelfde.

En ja ik vond het wel altijd emotioneel maar pas als ik weg was en thuis jankte ik dan de boel bij elkaar (liet ik allemaal niet merken daar had er ook niet veel last van want je hebt het leuk, op weg naar huis had ik het pas echt moeilijk en thuis barste ik los) Want ja je beseft toch dit was het. En sommige waren heel blij om nooit meer terug te komen maar ik heb altijd wel een fijne tijd gehad dus vond het altijd wel lastig.

En voor nu weet ik niet, eerst maar hopen dat ik ben geslaagd ik krijg morgen de uitslag!

Voor alle mensen die examen hebben gedaan, of bijna klaar zijn,
misschien nog wel een beetje vroeg maar,

We zaten met Havo en VWO bij elkaar. We werden per stuk naar voren geroepen. Klein praatje en dingetjes ondertekenen/ophalen.

Het stelde echt niets voor.

Nee, ik was blij dat ik weg was. Kutschool.

Geen dresscode.

Ben eingelijk wel benieuwd!
Liefs.