Hoe was jij jouw make-up kwasten?

Ja, hier ben ik superbenieuwd naar. Ik las laatst namelijk allemaal tips voor het wassen. Bijvoorbeeld dat je ze niet te dicht bij de grens tussen kwast en haar moet wassen want dan komt het bij de lijm en laat het los. Ik deed al die tips helemaal fout en nu ben ik benieuwd hoe jullie het doen, want waarschijnlijk doe ik het helemaal fout ;o

Ik doe het als volgt:
Ik vul mijn wasbak tot een ruime bodem met lauwwarm water en wat shampoo. Daar laat ik ze in weken. Dan doe ik was shampoo op mijn hand en draai ik in die shampoo met mijn kwast.

Waarschijnlijk doe ik het dus helemaal fout. Wat zijn jou tips?

Eigenlijk doe ik het op dezelfde manier als jij.

Als ik ze was doe een laagje lauw warm water in een bakje en daar doe ik baby shampoo in en dan was ik daar mijn kwast mee. Ik probeer max 2/3 van de haren van de kwast nat te maken. Daarna spoel ik ze af onder de kraan en laat ik ze op een handdoekje drogen. Dit doe ik niet elke week met al mijn kwasten (alleen mijn foundation en concealer kwast doe ik elke week goed wassen) meestal doe ik gewoon brush cleanser op een tissue en ‘veeg’ ik ze daar over heen.

Ik doe het ook met babyshampoo.

ik heb geen make up kwasten maar daar vroeg je natuurlijk niet naar

Dat is handig voor tussendoor. Maar niet zo grondig als babyshampoo…

Ik giet wat kwastreiniger (van de hema) in een bakje en roer mijn kwasten er doorheen. Af en toe verversen en dan totdat het spul niet meer troebel wordt. Laat ze gewoon op wat keukenpapier drogen. Deed het eerst met babyshampoo, maar dit vind ik makkelijker en werkt ook prima.

Ik bedoelde meer over jullie tips over dat de lijm zou loslaten als je 't te dicht bij de rand wast etc.

Ik wist niet eens dat dit moest :’)

Ik doe het echt nooooit, zo slecht. Moet het binnenkort wel weer gaan doen, want ik merk dat mijn huid het ook niet fijn vindt (ieuw, al die bacteriën). Maar ik gebruik babyshampoo van Zwitsal en doe lauwwarm water in een glazen kom. Dan roer ik de kwast er even doorheen (niet tot de steel, dat ijzeren ding waarmee de haren aan de steel vast zitten houd ik uit het water zodat echt alleen de haren in aanraking komen met het water!). Na even roeren draai ik de kwast over mijn handpalm, weer roeren en dan afspoelen met schoon, koud water. Laten drogen en meestal zijn ze dan weer goed schoon :slightly_smiling_face:

Alleen foundation en kabuki kwasten vind ik zo moeilijk! Iemand daar tips voor?