Hoe & wanneer verzorg jij je nagels?

up. want mijn nagels breken/scheuren de hele tijd. =/

Ik doe elke dag even snel nagelriemen terugdrukken omdat ze heel snel teruggaan, dit doe ik door eerst even speciale nagelolie in te masseren. En voor de rest vijl ik elke week en doe ik elke week french manicure opnieuw zodat het er mooi verzorgd uit blijft zien :slightly_smiling_face:

Eigenlijk doe ik nooit echt iets aan mijn nagels. Ik knip ze, ik zorg dat ze schoon blijven en ik lak ze.

vijlen, lakken met nagelverharder als ik verder niets op mijn nagels heb.

ik lak elke avond of om de avond m’n nagels, en dan verzorg ik ze ook meteen
lemony flutter van Lush erop, nagelriemen terugduwen, lekkere handcrème, nagelverharder en dan een nieuw kleurtje :slightly_smiling_face:

Handcreme dagelijks, nagel olie dagelijks, en ook nog nagel creme.
Ik heb bezig met kweken van lange nagels :slightly_smiling_face:.

Als ik ze eenmaal heb verzorgd bijt ik ze er de volgende dag er weer vanaf. Hardcore nagelbijter…

Veilen en nagelverharder of nail whitener als ik geen nagellak op heb.

bijten, en elke week een leuk kleurtje er op, nu poederroze… tenminste op mn teennagels m’n vingernagels zijn niet mooi genoeg, maar zoek je een smoes voor als je nagelsbijt zeg dat je harp speelt niemand die dan nog zeurt:)(okee ik speel ook harp…)

heb op internet gelezen, dat als je met knoflook over je nagels heen gaat het echt super hard word. ik heb het al eens uitgeprobeerd en het werk echt super goed!

Ja dat heb ik ook gelezen, moet ik ook nog steeds een keer uitproberen. :slightly_smiling_face:

lekker zo’n knoflook geur op je handen

knippen en zorgen dat er geen vuil onder zit (:
voor elke avond nagels lakken enzo heb ik dus echt geen tijd voor

Ew, ik duw nooit mn nagelriemen terug. Dat voelt toch vreselijk naar?

Ik knip gewoon mn nagels als ze te lang worden, en doe er regelmatig een ander kleurtje op. Soms vijl ik ze een beetje bij, maar dat is het wel.

Ik heb wél enorm last van van die kleine dingetjes langs mn nagels, echt constant, vreselijk! Wil ze er altijd af trekken. Weet iemand hoe je daar vanaf geraakt?

Ik doe er eigenlijk nooit wat mee… Heb nogal stevige nagels van mijzelf dus gewoon knippen en af en toe lakken.
Mijn nagels zijn wel altijd lang trouwens.

Ik verzorg ze elke vrijdag avond, omdat ik donderdag en vrijdag werk als vakkenvuller en dan heerlijk al mn nagels breek. Ik doe wel elke dag nagelverharder op

Ik lak ze hééél soms.
Verder knip ik ze, en eerst deed ik wel eens een poging om het vuil er tussenuit te halen. Maar er komt toch elke zaterdag weer krijt tussen, dus dat heeft geen zin. :wink:

Soms lak ik ze 2 tot 3 keer in de week, soms een paar weken niet.
Als ik niks op heb vijl ik ze wel altijd netjes (ik heb zo’n 6-in-1 vijl van Essence) en meestal druk ik mijn nagelriemen dan ook naar achter. En ik smeer mijn handen/vingers dan in met Lemony Flutter van Lush.

Je nagels en huid eromheen hydrateren met een creme (bijv. sos nail repair balm van essence), want het is gewoon eelt. En een cuticle remover gebruiken om dode huid cellen op te lossen.