Hoe vrolijk ik haar op?

Hee meiden (:

2 weken geleden ofzo is het uitgegaan tussen een goede vriendin van mij en haar vriend.Hun levensstijlen waren te verschillend, zij zat gewoon op school. Hij was 19, werkte niet en studeerde ook niet. En hij is autistisch. Mijn vriendin is zo iemand die iedereen zoveel mogelijk wil helpen, en haar vriend natuurlijk helemaal. Ze probeerde hem te helpen en te stimuleren om een baan te zoeken, iets te DOEN iig. Maar het hielp niet. En er was ook nog iets anders wat meespeelde waardoor het uitging. Ze hebben samen besloten ermee te stoppen.
Ze hebben het zo’n 5 maanden gehad.

Ze heeft sinds ik haar ken 3 vriendjes gehad en als het uitging leek ze er niet lang mee te zitten. Maar deze keer is het anders.Ze is echt down, en ik merk het ook heel erg. Ze hield ( houdt) denk ik nog steeds heel veel van hem, en bovendien is het de 1e waar ze seks mee heeft gehad. En dat doet ze niet zomaar met de 1e de beste. Ik vind het echt erg voor dr dat het uit is. Ik merk dat ze behoefte heeft om erover te praten en dat doe ik ook wel, maar aangezien ikzelf nog nooit een vriendje heb gehad weet ik niet hoe ermee om te gaan. Of hoe ik haaar moet opvrolijken.

Daarom mijn vraag aan alle meisjes die ooit liefdesverdriet hebben of hadden, wat wil je NIET horen, wil je de harde waarheid horen, wil je getroost worden, wil je dat iemand je hoop geeft
?

Gedraag je gewoon als een vriendin en luister naar haar als ze dat wilt.

probeer haar af te leiden en er niet zelf over te beginnen, en als ze er zelf over begint gewoon als een luisterend oor zijn voor haar, en troosten.

Het gene wat ik NIET wil horen zijn dingen als ‘je bent beter af zonder hem’ en ‘hij is je toch niet waard’ en ‘er zijn nog genoeg andere jongens’ en ‘je kunt iedereen krijgen’.

Ok eigenlijk is bij mij alles verkeerd op zo’n moment. Het enige wat ik zou willen is dat er iemand bij me is die me afleiding laat zoeken of op m’n schouder klopt oid. Niet praten iig.

Ik vind het altijd fijn als iemand mij troost, in plaats van de harde waarheid. Mijn vriend is toevallig net vreemd gegaan, en er zijn vriendinnen van mij die dan zeggen: wat een eikel. Maar dat is niet wat ik wil horen, ik wil dat ze mij troosten en proberen mij af te leiden. Daar heb je namelijk veel meer aan!

Helemaal mee eens!

Er voor haar zijn &vooral naar haar luisteren wanneer ze dat wil of nodig heeft!

ben er voor haar, dat je luistert is het allerbelangrijkst. ga gewoon mee met haar verhaal. maar inderdaad, ga niet zeggen dat ‘er nog honderden jongens zijn’, ‘hij je niet waard is’, ‘jij veel beter verdient’ . daar ga je je absoluut niet beter door voelen.

Ik ben het eens met BuenoIsLekker! En ik zou het wel leuk vinden om gewoon te wenen. Desnoods samen wenen ofzo. Ik word er kalmer van :wink:
Niets zeggen, laat haar gewoon wenen en neem haar vast!

naar haar luisteren en er voor haar zijn !

en inderdaad zoals cruxed zegt, je wil op dat moment gewoon niet horen dat er nog genoeg vissen in de zee zijn, geen handvol jongens maar een landvol jongens, je vindt wel een ander etc. Dat wil je op dat moment gewoon niet

Idd, bij mij is het ook pas uit en ik vind het gewoon fijn om afleiding te hebben, maar als ik het aangeef dat ik ook mn eitje kwijt kan :slightly_smiling_face: gelukkig heb ik hele lieve vriendinnen en klasgenoten die het altijd voor me opnemen!

beetje laat maar dankjewel voor jullie reacties! ik zal echt mn best doen en hopen dat het snel beter gaat met haar :frowning_face:

Je kan haar meenemen door afleiding te zoeken, mits zij dat wil.
Lok haar af en toe uit tot praten met jou. Laat haar maar gal spuwen en huilen.
Dat lucht wel beter op, dan kniezen.