hoe vraag je dit

Heeeyy
ik ben nu 14 en ik heb nou zeg maar een beetje okselhaar/beenhaar en ik vind t echt vies, nou ja vies, meer onverzorgd. Dusss, hoe vraag je aan je moeder of ze ontharingsspullen etc voor je wil kopen? want ik heb niet echt een goede band met mn moeder we praten nooit over persoonlijke dingen enzo, dus ik durf t niet te vragen. kan je het ook gewoon niet zeggen en zelf iets kopen? ja tuurlijk kan dat, dat weet ik wel, maar dan ben ik weer bang dat ze het opmerkt en denkt dat ik geen haargroei heb ofzo.
in ieder geval, ik hoop dat jullie misschien een oplossing weten :slightly_smiling_face:

‘‘Mam wil je ontharingsspullen voor me kopen?’’

Als je het echt niet durft te vragen, zou je nog altijd zelf scheermesjes kunnen gaan kopen. Gewoon, bij de Action of Kruidvat.

Kan je dat niet gewoon zelf kopen? Anyway, ik vind dat echt niet gek of beschamend ofzo om te vragen, de meerderheid van vrouwen scheert haar oksels/benen.

Vind het niet echt heel persoonlijk ofzo, voor mij is het net zoals je zou vragen of ze wat shampoo of haarlak zou willen kopen. Maargoed, dat is bij jou blijkbaar anders.

Ikzelf heb genoeg aan een zakje wegwerpscheermesjes van de kruidvat. Beetje haarconditioner op je benen en na het scheren wat bodylotion/butter erop en tadaa, zachte beentjes

Samen boodschappen gaan doen en zeggen: ‘kunnen we even in de scheermessen gaan kijken?’ Ik mag aannemen dat ze die wel snapt. =)

Zelf scheermesjes kopen en het laten zien. Heb ik ook gedaan.

Ik zou het zelf gaan kopen. Van die wegwerpscheermesjes zijn zeker niet duur. Als je moeder het opmerkt, dan zal ze het vast wel snappen. Heel veel vrouwen scheren zich, waarschijnlijk je moeder ook.
Wil je toch dat je moeder het van te voren weet, dan vraag je het. Ook dat zal ze snappen. Je zegt gewoon dat je de lichaamsbeharing niet zo hygiënisch en fijn vind en dat je graag wilt beginnen met scheren.

Ik weet niet of je moeder scheermesjes gebruikt maar anders zou ik gewoon scheermesjes van haar pakken (geen gebruikte ofcourse), en dan merkt ze vanzelf wel dat ze er meer moet gaan kopen omdat jij je ook scheert. Of zelf kopen, is ook gewoon een goede optie.

Gewoon zelf in de winkel kopen, en dat wanneer je thuis komt iets zeggen van “Hey mam, ik heb daarnet even scheermesjes gekocht want vanaf nu scheer ik me”. Heb ik ook gedaan.

Waarom zou je moeder ze kopen? Ik vind scheermesjes eigenlijk echt een voorbeeld van iets wat je zelf koopt, zo weet je ook welke jij fijn vindt en welke juist niet.

Lieve schat, ik heb sinds mijn 11e al vreselijk veel okselhaar en been haar. IK ben nu 13 en mijn onderstegedeelte is echt helemaal behaard, zelfs doorlopend naar mijn ass :s…
Dus als je denkt dat 14 daar jong voor is… nee…
Je moet het gewoon scheren… schaamstreek kun je trouwens beter gewoon bijhouden, omdat zonder dat je een vriend hebt dagelijks kaal te scheren is écht teveel werk

Bij action 60cent of miss heeft je moeder zelf ook pak daar gwn wat van

Je moeder scheert haar eigen benen en oksels waarschijnlijk ook dus er niks om je voor te schamen ook al hebben jullie niet zo’n goeie band.

Ik vond het ook eng om te vragen haha. Uiteindelijk gewoon er uitgooien en gewoon vragen! Het is je moeder, ze zal het meest normale zaak vinden