Hoe vraag ik het hem?

Het welbekende probleem (ofzo)… Hoe da fak vraag je iemand? XD
Heb één keer iets met iemand gehad op de basisschool, maar dat ging echt zo op msn van: “Hee! Ik vind je wel leuk. Wil je verkering met me? Echt? Yaaaaay Ik hou van je lieverd sgatttjah”
En dan is nogal uh, hoe zeg je dat… Tja, onpersoonlijk, komt onzeker over en ik vind het ook een beetje iets typisch basisschool.

Nou zit het zo dat ik een jongen leuk vind en we hebben alleen contact over msn en hyves omdat hij best ver weg woont. Ik moet anderhalf uur met de trein of de auto als ik hem wil zien. Blabla cliché.
Maar hij vindt mij zekerweten ook heel leuk. Dat heeft ie zelf ook gezegd (een aantal keer, zo van “jaaa omdat ik je leuk vind ^^”). Ennuhhh we hebben elkaar nu pas 3 keer in het echt gezien, de eerste keer had ik hem ontmoet tijdens Abunai! (een anime/manga conventie), de tweede keer was ik met hem in Scheveningen en de derde keer ook. Toen in Scheveningen hebben we een aantal keer gewoon geknuffeld en de laatste keer had ik hem een kusje op zijn wang gegeven, waarna hij helemaal rood wegfietste (tja hij was al te laat…)
En daarna is hij op msn heel lief geweest, liever dan ie al was. Natuurlijk nog altijd een beetje kloten en plagen enzo, maar wel op een lieve manier.

Nou is er in Mei weer een conventie en daar gaan we natuurlijk naartoe :stuck_out_tongue: Nou heeft hij me gezegd dat hij me wil ontgroenen daar xD We hebben ook een helebeol weddenschappen staan en de prijs is bij bijna allemaal een kus…
Whaa maar het stomme is is dat zijn ex ook mee gaat daarnaartoe omdat ze anime ook leuk vindt ofzo -___-" En dat vind ik sowieso een storende factor… blabla.

Mijn vraag was dus nu hoe ik hem kan vragen zonder dat het kinderachtig, stom, debiel, of gewoonweg niet serieus ofzo overkomt. Vriendinnen hebben gezegd dat ik het niet eens hoef te vragen. Want het is overduidelijk wederzijds en we eigenlijk onofficieel al iets hebben… En nu snap ik het zelf niet meer.

Is het nou nodig om het dan nog te vragen of niet?
~Laura

Hmm, ik denk dat als jullie elkaar leuk vinden je vanzelf wel merkt of jullie ‘iets’ hebben…
& als je het officieel wilt maken denk ik dat je gewoon een keer een subtiele opmerking moet maken van;
‘Hoe zit het nou tussen ons?’ Of…
‘Wanneer mag ik jou nou eens mijn vriendje noemen’
Ik denk dat het hele verkering vragen zoiezo een beetje basisschool is…
Nouja dit is hoe ik het zou doen, veel succes! x

Dankje voor je tip ^^
Ik zal kijken of ik het ooit ter sprake kan krijgen…
Hij is namelijk best vaak nogal, uh, gaar bezig. Maarja.
Vandaag (gisteren) hadden we het erover of hij nou lelijk of knap was xD (knap natuurlijk) en toen vroeg ik hem: “En wat ben ik dan?? (A)”
Zei hij: “Goed genoeg”
En toen had ik echt zoiets, Dat is zó lullig, zoiets zeg je niet. Zo kwam het iig op mij over. Hij zei wel sorry, maar toch. ><