Hoe vraag ik hem mee uit?

Hoi, ik ben al een paar maanden verliefd op een leuke jongen van school. Ik zie hem alleen tijdens werkgroepen, en dan zitten we in groepjes van 4 (met mezelf erbij dan). Als eerste dus die leuke jongen. Dan heb je nog de jongen waar ik heel goed mee omga, alleen is die dus helemaal verliefd op mij en heeft me al een keer gevraagd, alleen heb ik hem afgewezen aangezien ik niet verliefd op hem was (hij is nu best wel een beetje een stalker aan het worden wat best wel eng is pff). En dan heb je nog de vriend van de jongen die ik leuk vind.
Nu zit ik er over na te denken om die leuke jongen mee uit te vragen. Alleen zou ik niet weten hoe. En wanneer. Hij is namelijk altijd samen met die vriend van hem, en ik zie hem verder echt nooit alleen dus ik vind het echt heel lastig. Ik durf hem ook niet te appen ofzo, aangezien ik bang ben dat hij er misschien wel per ongeluk iets over zegt tijdens werkgroep en ik wil echt niet dat die ene jongen die mij leuk vind dat allemaal te weten komt (die is dan echt mega jaloers enzo). Ik ben ook bang dat als hij nee zegt, het niet meer gezellig is tijdens mn werkgroepen en dat zou ik wel echt heel jammer vinden.

Ik vind die jongen echt gewoon zo leuk, het is altijd zo gezellig op school als ik bij hem zit. Hij vraagt telkens hoe het met me gaat enzo, en ik heb hem een paar keer echt heel lang naar me zien staren en ik ben gewoon helemaal verliefd op hem.

Maar ik ben wat jongens betreft echt een schijterd.

Dus, iemand tips wat ik het beste kan doen?

Ik zou hem gewoon mee uitvragen. Dan maar via WhatsApp. Het risico dat iets awkward wordt loop je nou eenmaal.

Niet bang zijn man, je moet het proberen i mean like wat als een ander meisje hem uitvraagt??? ik zou me dan echt shitty voelen, dus je moet het gewoon doen, no worries.

Dankjulliewel!! Misschien dat ik dat dan toch maar ga proberen. Maar als ik hem app, moet ik eerst gewoon gesprek voeren op whatsapp, of gelijk mee uitvragen? Daar twijfel ik nogal over.

Misschien eerst een gesprek en dan kan je zeggen: zullen we een keer een drankje doen?

Wat zou ik dan het beste in zo’n gesprek kunnen zeggen? Aangezien ik hem doordeweeks al best vaak spreek, weet ik niet waar ik het dan het best over zou kunnen hebben.

Iets over wat je hebt meegemaakt met hem? Een rare/leuke situatie?

als je het eng vind gewoon doen via app.
en je kan het hebben over of hij deze week nog wat leuks heeft gedaan.
zulke dingen succes

Kan je hem niet vragen voor wat uitleg over wat jullie gedaan hebben tijdens jullie werkgroepen? Of dat je iets niet hebt/niet meer weet wat er staat en een foto nodig hebt van zijn cursus? Als hij je dat dan heeft gegeven, kan je vragen hoe zijn dag was oid.
Daarna kan je hem eventueel mee uitvragen.
Is het schooljaar niet al bijna voorbij en zie je hem dus 8 weken niet meer?

Nou ja, eigenlijk weet ik niet zeker of ik dit jaar van de opleiding ga halen, dus het kan misschien wel zo zijn dat ik hem dus over een paar weken verder nooit meer zie. Dus wil het eigenlijk zo snel mogelijk vragen.

Wat ik hiermee bedoelde is dat je je toch geen druk meer hoeft te maken dat de werkgroepen awkward worden als jullie elkaar toch zo´n lange tijd niet meer zien (: ?

Oke, bedankt allemaal voor jullie tips! Ik denk dat ik hem einde van deze week ga whatsappen!

Oke, even een update. Ik ben van plan hem vanmiddag te gaan whatsappen. Nou gebeurde er vandaag wel weer iets leuks. Ik zat op de terugweg van school in de metro, en hij en zn vriend zaten schuin tegenover me. Nu was dat stukje metro maar ongeveer8 minuten, maar hij bleef telkens naar me kijken en oogcontact zoeken. Maar gewoon echt aan een stuk door. Dus als ik dan weer even weg keek, en ik keek weer terug, zat hij weer te kijken.
Zou dit een teken kunnen zijn dat hij me leuk vind?

Ik zou zeggen vraag het hem zelf. Wij kunnen dat niet oordelen. :stuck_out_tongue:

Oke, ik heb hem gewhatsappt hoe het met hem ging, dus toen vroeg hij ook hoe het met mij ging. Iemand enig idee wat ik hierna kan zeggen zodat het gesprek niet stopt?

‘‘Zullen we een keer een drankje doen?’’

ik weet niet haha, ik vind het echt mega eng om dat zomaar te vragen. Zat er eerst over na te denken om gewoon met hem te gaan whatsappen, maar weet nu niet zo goed meer waarvoor ik het nog kan hebben.

Even een update: Ik heb hem dus mee uitgevraagd via whatsapp en hij reageerde best wel enthousiast dus nu heb ik een date :slightly_smiling_face:

Wat leuk! :grinning:

Leuk zeg!! Veel plezier!