Hoe voorstellen aan je ouders?

Ik ben 18 jaar, op een paar scharrels na heb ik nooit een relatie gehad. Nu heb ik deze jongens nooit aan mijn ouders voorgesteld, en ik vraag me ook af in hoeverre ze daar van afweten. Nu heb ik een jongen ontmoet waar ik best serieus over ben. Ik wil graag een relatie beginnen (en hij ook) alleen is er 1 probleem. Ik wil hem eerst voorstellen aan mijn ouders, alleen ik heb geen flauw idee hoe. Ik ben op dit gebied helemaal niet close met mijn ouders, maar verder wel.
Maar hoe doe je dit? Ik weet dit echt niet, en aan vriendinnen heb ik ook niks

Pap, mam. Er is een jongen die ik erg leuk vindt en waar het goed mee klikt. Ik wil graag dat jullie hem ontmoeten. Zal ik hem een keer uitnodigen?

Ouders zijn echt niet gek. Ze merken dit soort dingen wel. :blush: Gewoon vertellen.

Ik zei eerst gewoon: ‘ik ga vanmiddag afspreken met X’
en even daarna; ‘is het goed als X hier vanmiddag komt?’

Toen hadden ze allang door dat het niet zomaar een jongen was. Ouders zijn niet gek, je hoeft dat niet perse heel erg te benadrukken, ze zien het wel aan hoe je naar hem kijkt en over hem praat.

Ik weet nog toen ik met mijn eerste serieuze vriend aan het daten was, ik het doooooodeng vond om aan mijn ouders vertellen (ik was 17). Dus toen zaten we op de bank en zei ik “Ik ga zaterdag trouwens naar B toe” en toen luisterden ze niet dus zei ik grappend/geïrriteerd “Hee, dan zeg ik dat ik naar een JONGEN toe ga en luisteren jullie nog niet!” en toen luisterden ze wel :’) En de keer daarna hebben we bij mij thuis afgesproken en heeft ie ze dus ontmoet.

Bij mijn huidige vriend zei ik “Trouwens, het kan zijn dat ik binnenkort een vriend heb!” en toen vroegen ze verder. Paar weken later mee naar huis genomen, gelukkig klikte 't meteen.

Het is iets wat heel spannend kan zijn, maar uiteindelijk niks voorstelt. Gewoon vertellen, vragen of hij een keer op de koffie kan komen/mee kan eten, en dat is het.

Ik zei gewoon ‘Na het werk komt … hier eten, goed?’
En toen is hij blijven eten, dat was onze eerste keer afspreken.

Mijn ouders waren op vakantie toen ik een relatie met mijn vriend kreeg. Ze wisten wel al dat we veel aan het appen waren. Dus ik heb ze een smsje gestuurd ‘‘Hey ik dacht meld het even. (naam vriend) en ik zijn officieel’’. En toen belde mijn vader om wat dingen te vragen. Hoe oud hij was. Waar hij werkte enz enz.

Mijn moeder wist al dat er iets bezig was en dat ik hem erg leuk vond, toen heb ik dr gevraagd of ze t oke vond als hij na het stappen bleef slapen en dat was goed. Hebben ze elkaar sochtends ontmoet, ging allemaal goed :slightly_smiling_face:

heb het er gewoon over gehad en dat ik hem wel heel leuk vind en dat ik al bij zijn ouders ben geweest