hoe voorkom je luizen?

weten jullie hoe je het voorkomt?! want ik groep 7 heb ik bv een maand lang mijn haar niet meer met shampoo gewassen en smeerde er kei veel gel in. Dat helpt wel., maar is niet zo stijlvol. weten jullie iets/

ze zeggen dat luizen vaak op mensen afkomen met heel erg schoon haar.
maarja heb je nixx aan upjee

Je hebt bij de kruidvat 1 of andere anti-luizen spray die gebruik ik en heb sindsdien geen luizen meer gehad… maar weet niet zeker of het daardoor komt xD

Je haar nooit wassen.

Luizen houden van super schoonhaar,. Dus

okee. dat is gewoon vies.
het kweekt in vies haar, maar het springt verder naar schoon haar.

nog steeds denk ik dat het gewoon vies is om je haar niet te wassen.

Wrijf vooral niet met je hoofd tegen andere hoofden, dan kunnen ze even snel op vakantie gaan naar jouw hoofd en dan is het weer feest, mensen.

Ruik jij lekker? Just asking…

nou je jas nooit bij andere jassen stoppen.
op school niet bij kapstok enz… xD , maar in kluis ofzo.
en je haren gewoon 2x per week wassen.

Ik had ergens gehoord dat het niet uitmaakt of je nou heel schoon of vies haar hebt. Dat het er gewoon aan ligt of je veel haar hebt en dat het warm is.

Niet dat ik dat doe hoor… ehe. Ik was mn haar om de dag, nog noooit luizen gehad! :expressionless:

Sorry die tip van mij was best wel nutteloos.

haha okee xD ik dacht al :slightly_smiling_face:

Luizen houden niet van crèmespoeling geloof ik. Iig t werkte… heb ze niet gehad :stuck_out_tongue:

Enige optie: Uit de buurt van de mensen met luizen zijn, en liefst met een hoofddeksel.

sluit je zelf op in de wc

sorry heb ff een “plaats-op-ieder-topic-een-onzinnig-bericht-bui”

je jas in je kluisje hangen ^^

Ik heb wel eens gehoord dat als je een paar drupjes lavendelolie op je hoofd doet dat luizen dan ook wegblijven, want ze houden niet van lavendel ofzo…

En verder inderdaad als je weet dat iemand luizen heeft, niet lekker met je hoofden tegen elkaar wrijven en niet elkaars borstel gebruiken of elkaars pet op doen en dat soort dingen…

luize komen af op vies haar, maar omdat heel veel mensen het dan té vaak wassen blijven er shampoo resten achter en is ehttoch weer vies.
ik denk dus dat je het niet té vaak maar ook niet té weinig.

je kunt verder voor als je het al hebt kijken op www.omaweetraad.com en dan zoek je dat daar op.

had in groep 6/7 erg last van nu gelukkig al heel lang niet :laughing:

Hooooow als je luizen hebt BEN jje niet schoon. Luizen komen op elk haar af, snap dat dan. Als je luizen hebt ben jje juist vies. Luizen komen voort uit vies haar. Het is ongedierte en dan ontstaat door viezigheid. En dat het dan verder springt naar schoon haar, dat kan heel goed. Maar ht springt evengoed naar vies haar. Het is gewoon een fabeltje om de kindjes op de basisschool te leren dat hun klasgenoten niet vies zijjn als ze luizen hebben.

Ik niet weten :grinning:

stel je krijgt zo, kleur je haar, gewoon bijv. in je eigen haarkleur, zijn ze gelijk allemaal dood