Hoe voorkom je de dagelijkse sleur?

Nu ik vakantie heb ben ik blij dat ik eindelijk uit die dagelijkse sleur ben; elke week hetzelfde en erg druk zijn met school en andere hobby’s.
Maar ik was benieuwd hoe jullie zo’n dagelijkse sleur voorkomen door het jaar heen. Hebben jullie tips of ervaringen? :slightly_smiling_face: xx

up. Ik wil dit ook weten.

up, dit wil ik ook wel weten.

Veel leuke dingen doen?
-ga op een sport of leer een instrument bespelen
-spreek veel met je vriendinnen af
-start een blog

Up , Ik ga deze topic volgen want ik wil dit ook heel graag weten :slightly_smiling_face:.

up! (:

probleem is als je veel buiten school gaat doen, je dan stress/slaapgebrek hebt. ik wel in ieder geval ;p wil het ook graag weten dus beschouw dit maar als een upje (:

Up voor in mn lijst :slightly_smiling_face:

Hier ben ik ook wel benieuwd naar want ik heb ook geen antwoord op je vraag.

Niemand weet het! Kom op man. Gewoon, niet-dagelijkse dingen doen.

Chino, maar het probleem als je dagelijks niet-dagelijkse dingen gaat doen, is dat deze dingen dan weer dagelijks worden.
Snap je? :’)

Dan moet je elke dag nieuwe dingen doen! :grin:

Ja sorry, maar ik ben hier zo makkelijk in.

Ja dat klopt, en het is maar goed dat je er makkelijk in bent!

Alleen inderdaad, als je te veel dingen buiten school gaat doen, is dat ook niet goed voor je. En nieuwe dingen bedenken is best moeilijk (vind ik dan).

But ‘up’ voor zover dat nodig is, want ik ben er ook benieuwd naar.
Voor in de vakantie kun je iig ‘Tienertoer’ kopen, lijkt mij erg leuk!

Quote van Seth Godin:

“Instead of wondering when your next vacation is, maybe you should set up a life you don’t need to escape from.”

Doe wat je wilt doen en waar je je gelukkig bij voelt. Misschien moet je het feit dat je naar school moet niet bestrijden maar juist in meegaan en gebruiken in jouw voordeel… Dan is het ook minder vermoeiend om elke dag op te staan met het idee dat je weer naar school moet.
Zet je doelen en heb er gewoon vrede mee. je lichaam gezond houden is belangrijk… sport, eet gezond. (met eet gezond bedoel ik pure producten, geen chemische zooi zoals optimel waar weet ik niet hoeveel zoetstof inzit…)
hobbies zijn belangrijk… Doe iets wat je leuk vindt, kan alles zijn.

eigenlijk nieuws dat iedereen eigenlijk al weet maar te lui is om ook na te volgen.
tja, dan moet je niet zeuren.

zou het wel leuk vinden als er eens een artikeltje over geschreven zou worden op Girlscene, toch? :slightly_smiling_face:

ik maak voor school begint altijd een mooi versiert potje, met daarin allemaal briefjes met daarop dingen die je je thuis kan doen (bijvoorbeeld een tekening maken, je nagels een keer mooi lakken, maskertje opdoen). Als ik me dan ga vervelen dan haal ik er een briefje uit, altijd weer wat anders :slightly_smiling_face: En dan na een tijdje kun je de oude briefjes er weer terug indoen, anders is die pot bij mij te snel leeg

ik houd van regelmaat en wil juist die dagelijkse sleur, bij mij lukt het vaak ook heel goed :slightly_smiling_face: maar sorry weet niet wat je ertegen kunt doen omdat ik het zo tegenhoud

Dat wil ik ook, alleen bij mij lukt het niet altijd.

Vooral in de vakantie: ik sta elke dag om 12 uur op en zit zowat de hele dag in mn pyjama en lig er om 1 uur pas in. Ik vind het helemaal niks xD
Dit is de foute sleur :’)

Begin, vanuit jezelf, te pushen iets anders te doen. Als je telkens hetzelfde doet (wat ik met gamen heb), dan wordt je vaak ook te lui om iets anders te doen. Je moet jezelf dus eigenlijk overtuigen iets te proberen waar je in eerste instantie dus eigenlijk geen zin in heb. Zodra je aan de activiteit gaat beginnen merk je dat het eigenlijk wel leuk is. (:

Ik heb daar eigenlijk geen last van… Mijn school rooster is elke dag anders, geen les is hetzelfde en werk op school veel zelfstandig. Ook beleef ik met vriendinnen elke dag weer wat nieuws!
Natuurlijk heb ik wel een soort ritme, maar ik vind dat wel fijn!